Gå til innhold

Hjemme server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du skal stream'e, vær obs på at transcoding krever mye av CPU'en. Selv har jeg en Intel i5-2500K @ 4.2 GHz som funker bra til 720p-video med god kvalitet. 1080p vil sannsynligvis også fungere dersom maskinen ikke brukes til noe annet krevende arbeid.

Kan du hjelpe meg å lage et oppsett?

Lenke til kommentar

 

Siden du skal stream'e, vær obs på at transcoding krever mye av CPU'en. Selv har jeg en Intel i5-2500K @ 4.2 GHz som funker bra til 720p-video med god kvalitet. 1080p vil sannsynligvis også fungere dersom maskinen ikke brukes til noe annet krevende arbeid.

Kan du hjelpe meg å lage et oppsett?

 

1080P via Plex går fint med langt svakere CPU også.

 

Her har du hjemmeserver, så justerer du bare harddisk størrelse etter behov.

post-9983-0-87104900-1411406524_thumb.png

Lenke til kommentar
1080P via Plex går fint med langt svakere CPU også.

Har ikke gjort noen tester med Plex, så det vet jeg ikke noe om, dessverre.

 

Jeg bruker følgende innstillinger for video-encoding med x264 i Open Broadcaster Software, og bruker i tillegg Wowza Media Server:

  • CPU preset: fast
  • Encoding profile: high

Dette fungerer ikke helt perfekt på min maskin med 1920x1080 @ 30 fps mens andre programmer arbeider litt i bakgrunnen. Det kan variere fra å kjøre så og si perfekt, til litt småhakking her og der, til tydelig og konstant hakking.

 

Jeg testet dette mens jeg så på det jeg steam'et samtidig på samme maskin. Jeg bruker relativt høy komprimering (CPU preset) for å redusere båndbredden slik at jeg kan øke bitrate'n, men hvis man bare stream'er hjemme, kan man bruke lav komprimering og dermed svakere CPU.

 

Husk forresten å gå inn på ruteren og prioritere denne typen trafikk hvis du kan.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...