Gå til innhold

Heat Spreaders på GEIL 2x512MB m/WLCSP chip?


Jon A. Feet

Anbefalte innlegg

Som sagt:

 

Går det an å bruke heatspreadere på denne typen minne moduler?

Typen er Geil Golden Dragon PC4200, 2 matched 512mb modules med håndplukkede WLCSP chipper.

 

De har jo plastikk deksler på for å beskytte WLCSP chippen, så jeg er litt skeptisk..

 

Hadde vært kjekt om f.eks. Snekker`n hadde svart da jeg vet at han har teste slike moduler (i samme serie).

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som snekkern sier, WLCSPchips er konstruert spesielt for å utvikle lite varme, så er ihvertfall ingen vits med heatspreaders der, har enda til gode å se ett sted det faktisk trengs, iaffal av ram som brukes i vanlige maskiner, eneste grunn er jo utseende, og der er jo geil brikkene ganske rå fra før så...

Lenke til kommentar
Som sagt:

 

Går det an å bruke heatspreadere på denne typen minne moduler?

Typen er Geil Golden Dragon PC4200, 2 matched 512mb modules med håndplukkede WLCSP chipper.

 

De har jo plastikk deksler på for å beskytte WLCSP chippen, så jeg er litt skeptisk..

 

Hadde vært kjekt om f.eks. Snekker`n hadde svart da jeg vet at han har teste slike moduler (i samme serie).

 

På forhånd takk!

de minnebrikkene er steinkalde! trenger ikke...

 

jeg prøvde med thermaltake sine copper heatspreaders (har geil 256mb dual pack, Golden Dragon)

 

for det første passet ikke heatspreaderene på minnet, pga minnet er større en standard størrelsen på ddr...

 

for det andre så endte det opp med at minne ble 4x varmere...

 

endte opp med at jeg tok av igjen heatspreaderene der jeg da klarte å rive av dinna tynne plastikkbeskyttelsen pga limen som festet heatspreaderene...

 

take it from me, don't bother... du tjener overhode ikke noe på det når det gjelder geil minne.... (pga at de ikke blir noe varme) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...