Gå til innhold

Norske IS-terrorister er landssvikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Høres ut som du har rundet minst 100 år, imponert over så gammel vitalitet ;)

 

DU VET IKKE HVORDAN DE FØLTE DET

 

Jeg kjenner noen som var svikere, og noen som var fordekte svikere - den ene fikk straff, mens den andre fikk belønning

 

go figure

 

Edit: fossilet slo meg ned i støvlene i poste hastighet .. fillern

Og ellers da, går det greit med deg? Kan du ikke komme med noen synspunkter. Ikke bare det samme tøvet. Hvorfor mener du at de som vil kjempe sammen med Norges fiender ikke er svikere?

 

 

Fordi det er umulig å vite hvem som er fiender og hvem som er venner.

 

og du er frisk og fin selv?

 

Nå vet vi veldig godt hvem som er fiender og hvem som er våre. Det kan bli langt verre når vi skal finne fiender av Norge her i landet. Men de vil få sin straff.

Lenke til kommentar

 

Hva med de som kriger for Israelske hæren eller de som kriger for Kurderne. Hva med han som dro til Ukraina. Regnes dem som terrorister?

Israel er våre venner ennå. Men hadde Norge gått til krig mot Israel, da ville dem som kjempet for dem, være fiender. Tror en 7 åring vil forstå dette meget godt.

 

Jeg skjønner hva du mener. Det er så latterlig at det gjør vondt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Høres ut som du har rundet minst 100 år, imponert over så gammel vitalitet ;)

 

DU VET IKKE HVORDAN DE FØLTE DET

 

Jeg kjenner noen som var svikere, og noen som var fordekte svikere - den ene fikk straff, mens den andre fikk belønning

 

go figure

 

Edit: fossilet slo meg ned i støvlene i poste hastighet .. fillern

Og ellers da, går det greit med deg? Kan du ikke komme med noen synspunkter. Ikke bare det samme tøvet. Hvorfor mener du at de som vil kjempe sammen med Norges fiender ikke er svikere?

 

 

Fordi det er umulig å vite hvem som er fiender og hvem som er venner.

 

og du er frisk og fin selv?

 

Nå vet vi veldig godt hvem som er fiender og hvem som er våre. Det kan bli langt verre når vi skal finne fiender av Norge her i landet. Men de vil få sin straff.

 

 

Si meg nå en ting: truer du meg, eller er det en fordekt advarsel til noen andre?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Høres ut som du har rundet minst 100 år, imponert over så gammel vitalitet ;)

 

DU VET IKKE HVORDAN DE FØLTE DET

 

Jeg kjenner noen som var svikere, og noen som var fordekte svikere - den ene fikk straff, mens den andre fikk belønning

 

go figure

 

Edit: fossilet slo meg ned i støvlene i poste hastighet .. fillern

Og ellers da, går det greit med deg? Kan du ikke komme med noen synspunkter. Ikke bare det samme tøvet. Hvorfor mener du at de som vil kjempe sammen med Norges fiender ikke er svikere?

 

 

Fordi det er umulig å vite hvem som er fiender og hvem som er venner.

 

og du er frisk og fin selv?

 

Nå vet vi veldig godt hvem som er fiender og hvem som er våre. Det kan bli langt verre når vi skal finne fiender av Norge her i landet. Men de vil få sin straff.

 

 

Si meg nå en ting: truer du meg, eller er det en fordekt advarsel til noen andre?

 

Selvsagt truer jeg ikke deg, hvorfor skulle jeg det. Beklager om du opplever det slik. Det jeg mener er at det kan bli vanskelig og finne alle sympatisører til IS her i Norge. Du er da ingen sympatisører? Slik jeg oppfatter deg så er du en flott fyr som kun ønsker fred. Selv om vi to er uenig så det ryker, så har jeg full respekt for det du står for.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med de som kriger for Israelske hæren eller de som kriger for Kurderne. Hva med han som dro til Ukraina. Regnes dem som terrorister?

Israel er våre venner ennå. Men hadde Norge gått til krig mot Israel, da ville dem som kjempet for dem, være fiender. Tror en 7 åring vil forstå dette meget godt.

 

Jeg skjønner hva du mener. Det er så latterlig at det gjør vondt.

 

Nei jeg tror ikke du forstår.

Lenke til kommentar

Du er tydeligvis ny her og vet svært lite om hva jeg står for. Ytringsfriheten ser jeg på som det viktigste vi har. Men jeg er for total ytringsfrihet, noe de fleste ikke er. Men nå snakker vi ikke om ytringsfrihet, men om svikere av landet. Norge er i krig og dem som støtter fienden, er å anse som svikere.

Ja jeg er nye her, men jeg kan se veldig godt hva du står for utifra det du skriver selv. Det er meget interessant at du skriver at du er for total ytringsfrihet. Selv er jeg ikke for total ytringsfrihet men jeg er for en som er noe sterkere enn den vi har i Norge (som er veldig god). Jeg er foreksempel for at det skal være lov å uttrykke seg rasistisk selv om jeg er mot rasisme selv. Men jeg mener at man er nødt til å ha visse begrensninger på ytringsfriheten, et eksempel er å oppfordre til drap på andre mennesker eller ødeleggelse av deres eiendom. Foreksempel ekstremister som oppfordrer andre ekstremister til å drepe jøder. Slike saker burde bare få en dom når det er snakk om faktisk fare for at noen skal begå handlinger som følge av ytringen slik at ikke dårlige vitser og sleivete fylle-kommentarer skal gi dommer.

 

Det finnes noen andre eksempler på områder der ytringsfriheten burde være begrenset, men i det store og det hele burde den stå veldig sterkt.

 

Du skriver følgende: "Men jeg er for total ytringsfrihet, noe de fleste ikke er." og så "Men nå snakker vi ikke om ytringsfrihet, men om svikere av landet. Norge er i krig og dem som støtter fienden, er å anse som svikere." Her motsier du deg selv fullstendig. Er du for total ytringsfrihet kan du ikke gjøre unntak i krigstid, da er du ikke for total ytringsfrihet men en ytringsfrihet med visse begrensninger.

 

Mener du virkelig at folk som gir sin skriftlige eller muntlige støtte til IS i Norge i dag skal kunne idømmes fengselstraff for dette?

Las oss si at jeg skrev et innlegg til støtte for IS ved dette forumet der jeg ønsket dem lykke til i kampen videre, og Spitfire396 sendte inn en anmeldelse til politiet om dette forholdet. Syns du at det hadde vært riktig om jeg fikk en dom på la oss si tre måneders fengsel for å gi støtte til "fiender av Norge" eller "landssvik"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva med de som kriger for Israelske hæren eller de som kriger for Kurderne. Hva med han som dro til Ukraina. Regnes dem som terrorister?

Israel er våre venner ennå. Men hadde Norge gått til krig mot Israel, da ville dem som kjempet for dem, være fiender. Tror en 7 åring vil forstå dette meget godt.

 

Jeg skjønner hva du mener. Det er så latterlig at det gjør vondt.

 

Nei jeg tror ikke du forstår.

 

Bryr meg ikke! En ting er sikkert. At Norge selv oppsøker konflikter.

Lenke til kommentar

 

 

Du skriver følgende: "Men jeg er for total ytringsfrihet, noe de fleste ikke er." og så "Men nå snakker vi ikke om ytringsfrihet, men om svikere av landet. Norge er i krig og dem som støtter fienden, er å anse som svikere." Her motsier du deg selv fullstendig. Er du for total ytringsfrihet kan du ikke gjøre unntak i krigstid, da er du ikke for total ytringsfrihet men en ytringsfrihet med visse begrensninger.

 

 

Det er her du ikke helt forstår ser jeg. I krig gjelder andre lover og regler. Jeg er i mot dødsstraff i det sivile. Men i krig er jeg for. Jeg er også for at alle kan ytre seg om hva dem vil og støtte hva dem vil. Men ikke i krig. Da er det unntak. Dette kan du gjerne være uenig eller enig med. Men forhold deg til det jeg skriver, ikke legg andre meninger til.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva med de som kriger for Israelske hæren eller de som kriger for Kurderne. Hva med han som dro til Ukraina. Regnes dem som terrorister?

Israel er våre venner ennå. Men hadde Norge gått til krig mot Israel, da ville dem som kjempet for dem, være fiender. Tror en 7 åring vil forstå dette meget godt.

 

Jeg skjønner hva du mener. Det er så latterlig at det gjør vondt.

 

Nei jeg tror ikke du forstår.

 

Bryr meg ikke! En ting er sikkert. At Norge selv oppsøker konflikter.

 

Du er sikkert en ung naiv fyr som ikke ser det viktigheten med å ta ansvar. Greit nok.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du skriver følgende: "Men jeg er for total ytringsfrihet, noe de fleste ikke er." og så "Men nå snakker vi ikke om ytringsfrihet, men om svikere av landet. Norge er i krig og dem som støtter fienden, er å anse som svikere." Her motsier du deg selv fullstendig. Er du for total ytringsfrihet kan du ikke gjøre unntak i krigstid, da er du ikke for total ytringsfrihet men en ytringsfrihet med visse begrensninger.

 

 

Det er her du ikke helt forstår ser jeg. I krig gjelder andre lover og regler. Jeg er i mot dødsstraff i det sivile. Men i krig er jeg for. Jeg er også for at alle kan ytre seg om hva dem vil og støtte hva dem vil. Men ikke i krig. Da er det unntak. Dette kan du gjerne være uenig eller enig med. Men forhold deg til det jeg skriver, ikke legg andre meninger til.

Da er du altså ikke for total ytringsfrihet, og det i seg selv er helt greit, ikke mange er det, inkludert meg selv. Men mye av det andre du skriver er mindre greit.

 

Du mener altså at når Norge er i krig så skal alle eller noen (hvilke) lover settes til side? Det som er veldig interessant da er jo det at vi per din definisjon av ordet krig er i krig i dag og har vært det ganske så ofte de siste 20 årene. Når vi da altså er i krig skal ikke ytringsfriheten gjelde lenger? Ser du ingen problemer her?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du skriver følgende: "Men jeg er for total ytringsfrihet, noe de fleste ikke er." og så "Men nå snakker vi ikke om ytringsfrihet, men om svikere av landet. Norge er i krig og dem som støtter fienden, er å anse som svikere." Her motsier du deg selv fullstendig. Er du for total ytringsfrihet kan du ikke gjøre unntak i krigstid, da er du ikke for total ytringsfrihet men en ytringsfrihet med visse begrensninger.

 

 

Det er her du ikke helt forstår ser jeg. I krig gjelder andre lover og regler. Jeg er i mot dødsstraff i det sivile. Men i krig er jeg for. Jeg er også for at alle kan ytre seg om hva dem vil og støtte hva dem vil. Men ikke i krig. Da er det unntak. Dette kan du gjerne være uenig eller enig med. Men forhold deg til det jeg skriver, ikke legg andre meninger til.

Da er du altså ikke for total ytringsfrihet, og det i seg selv er helt greit, ikke mange er det, inkludert meg selv. Men mye av det andre du skriver er mindre greit.

 

Som jeg skrev, forhold deg til hva jeg mener. Det klarte du tydeligvis ikke. Så igjen, jeg er for total ytringsfrihet. Men nå er Norge i krig, om du ikke har fått det med deg så burde du lese aviser. I krig gjelder andre regler.

Lenke til kommentar

Jeg spør deg igjen siden jeg ønsker å tydeliggjøre hvor menneskefiendtlige og farlige disse meningene dine er, samt er oppriktig spent på svaret:

 

Las oss si at jeg skrev et innlegg til støtte for IS ved dette forumet der jeg ønsket dem lykke til i kampen videre, og Spitfire396 sendte inn en anmeldelse til politiet om dette forholdet. Syns du at det hadde vært riktig om jeg fikk en dom på la oss si tre måneders fengsel for å gi støtte til "fiender av Norge" eller "landssvik"?

Endret av Gother-Bit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså enda et populistisk FrP utspill, -forrige gang ville de frata norske fremmedkrigere statsborgerskapet og nekte de retur & adkomst til kongeriket.

 

"Hvordan" har Sandberg & Gjedde tenkt få stilt disse personene for landssvik-domstol hvis de ikke engang er norske statsborgere lengre, og ei heller har adgang til landet?

 

Kort sagt er det det bare tøv de farer med, og i likhet med statsborger-saken, finnes det ikke noe lovmessig grunnlag, noe de selvsagt er klar over, men bevisst underslår. Med andre ord sjarlataner av verste sort.

 

Forøvrig kan fremmedkrigere allerede dømmes etter den såkalte terrorparagrafen, i ytterste fall opptil 30 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg spør deg igjen siden jeg ønsker å tydeliggjøre hvor menneskefiendtlige og farlige disse meningene dine er, samt er oppriktig spent på svaret:

 

 

Menneskefiendtlig? Hvem avgjør hva som er menneskefiendtlig? IS soldatene mener nok selv de innehar det rette synet på god eller dårlig holdning til menneske. Så ikke kom med et slikt begrep. Ingen har kommet med noe fiendtlighet ovenfor mennesker. Det man sier er at de som støtter en terror organisasjon som Norge nå er i krig med, er å regne som landssvikere. Så står man fritt til å være uenig i det. Uten å stigmatisere og forsøke med retten til og inneha det eneste rette svaret på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...