Gå til innhold

Norske IS-terrorister er landssvikere


Anbefalte innlegg

Endelig våkner også politikerne våre og påpeker det jeg selv skrev for noen dager siden. Disse IS krigerne og deres støttespillere er landssvikere og burde straffes slik vi gjorde etter 2. verdenskrig. Helst ser jeg dødsstraff som en god straff for disse svikerne. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/frp-topper-norske-is-terrorister-er-landssvikere/a/23300188/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et tåpelig, og farlig forslag. Hva har egentlig kamphandlinger og menneskerettighetsbrudd i Syria og Irak med svik mot Norge å gjøre? Om Norge velger å være med på militære aksjoner mot IS, og IS krigere fra Norge forsvarer seg mot, eller angriper Norske styrker ville det ha mer for seg.

 

Menn som overfaller, voldtar og dreper kvinner er også en gruppe som har gjort moralsk forkastelige ting som nesten ingen liker. Men skal vi dømme dem for ting de ikke har gjort som bankran, svindel og spionasje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For et tåpelig, og farlig forslag. Hva har egentlig kamphandlinger og menneskerettighetsbrudd i Syria og Irak med svik mot Norge å gjøre? Om Norge velger å være med på militære aksjoner mot IS, og IS krigere fra Norge forsvarer seg mot, eller angriper Norske styrker ville det ha mer for seg. Menn som overfaller, voldtar og dreper kvinner er også en gruppe som har gjort moralsk forkastelige ting som nesten ingen liker. Men skal vi dømme dem for ting de ikke har gjort som bankran, svindel og spionasje?

Og her viser du svært liten historie kunnskap og forståelse. De som kjempet på nazistenes side under krigen ble straffet og sett på som landssvikere. Fordi man kjemper mot fiender av det landet man er i fra. Dette tror jeg min 7 åring ville forstått.

Lenke til kommentar

En annen interessant ting du skriver her er støttespillere. Hva mener du med støttespillere? Synes du foreksempel at folk med utenlandsk eller etnisk Norsk bakgrunn som i forskjellige medier uttaler seg positivt om IS og forsvarer dem burde dømmes til døds eller fengselstraff?

Alle som viser sin støtte til IS bør straffes hardt. Slik vi straffet Hamsund med fler etter krigen, fordi han støtter nazistene. Du har vel lest litt historie?

Lenke til kommentar

 

 

En annen interessant ting du skriver her er støttespillere. Hva mener du med støttespillere? Synes du foreksempel at folk med utenlandsk eller etnisk Norsk bakgrunn som i forskjellige medier uttaler seg positivt om IS og forsvarer dem burde dømmes til døds eller fengselstraff?

Alle som viser sin støtte til IS bør straffes hardt. Slik vi straffet Hamsund med fler etter krigen, fordi han støtter nazistene. Du har vel lest litt historie?

Her viser du veldig tydelig ditt totalitære sinnelag, jeg antar ytringsfrihet ikke er noe du anser som særlig viktig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik vi straffet Hamsund med fler etter krigen, fordi han støtter nazistene. Du har vel lest litt historie? [/color][/size]

Straff av noen som samarbeidet eller viste sin støtte til en okkupasjonsmakt av ditt eget land, etter at nevnte okkupasjonsmakt er drevet ut er uansett en helt forskjellig problemstilling. Har IS angrepet nasjonen Norge?

Endret av Gother-Bit
Lenke til kommentar

Og her viser du svært liten historie kunnskap og forståelse. De som kjempet på nazistenes side under krigen ble straffet og sett på som landssvikere. Fordi man kjemper mot fiender av det landet man er i fra. Dette tror jeg min 7 åring ville forstått.

Norske lover er heldigvis basert på et høyere intellektuelt og moralsk nivå enn det du finner hos 7-åringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

lurer på hvorfor frp huser såpass mye "drapslyst", de kan liksom aldri få nok av den sorten

 

Dårlig forslag, men antar at Siv holder munnen pent knept igjen, og lar svineriet ligge å "godgjøre" seg

Lenke til kommentar

 

 

En annen interessant ting du skriver her er støttespillere. Hva mener du med støttespillere? Synes du foreksempel at folk med utenlandsk eller etnisk Norsk bakgrunn som i forskjellige medier uttaler seg positivt om IS og forsvarer dem burde dømmes til døds eller fengselstraff?

Alle som viser sin støtte til IS bør straffes hardt. Slik vi straffet Hamsund med fler etter krigen, fordi han støtter nazistene. Du har vel lest litt historie?

Her viser du veldig tydelig ditt totalitære sinnelag, jeg antar ytringsfrihet ikke er noe du anser som særlig viktig?

 

Du er tydeligvis ny her og vet svært lite om hva jeg står for. Ytringsfriheten ser jeg på som det viktigste vi har. Men jeg er for total ytringsfrihet, noe de fleste ikke er. Men nå snakker vi ikke om ytringsfrihet, men om svikere av landet. Norge er i krig og dem som støtter fienden, er å anse som svikere.

Lenke til kommentar

Det blir veldig udemokratisk å kalle disse landssvikere. Greit nok at det er et brudd på grunnloven, men hvorfor skal vi blande oss inn i enkeltpersoners standpunkt i en konflikt i et helt annet land med en helt annen kultur?

 

Vil si dette er omtrent samme problemstilling som nordmennene som kjempet på østfronten.

Vi velger dessverre ikke våre fiender. Dette handler ikke om demokrati. Mange ville sikkert ikke ha noe med krigen å gjøre i 1940. Men man viste hvor sitt hjerte var og de som valgte og kjempe for fienden, de var klar over hva de gjorde.

Lenke til kommentar

 

Slik vi straffet Hamsund med fler etter krigen, fordi han støtter nazistene. Du har vel lest litt historie? [/color][/size]

Straff av noen som samarbeidet eller viste sin støtte til en okkupasjonsmakt av ditt eget land, etter at nevnte okkupasjonsmakt er drevet ut er uansett en helt forskjellig problemstilling. Har IS angrepet nasjonen Norge?

 

Enten spiller du noe jeg ikke her skal skrive, eller så vet og forstår du ikke bedre. Velger og se bort fra dine innlegg, om du ikke har noe fornuftig og komme med.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Høres ut som du har rundet minst 100 år, imponert over så gammel vitalitet ;)

 

DU VET IKKE HVORDAN DE FØLTE DET

 

Jeg kjenner noen som var svikere, og noen som var fordekte svikere - den ene fikk straff, mens den andre fikk belønning

 

go figure

 

Edit: fossilet slo meg ned i støvlene i poste hastighet .. fillern

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Siden Norge er definert som land, skal befolkningen i Norge støtte norske interesser. Men jeg vil anta at disse personene som drar til Syria/Irak føler mer tilhørighet mot kulturen til IS, fremfor Norge. Å kalle de landssvikere vil derfor etter min mening være like feil/riktig som å kalle de nordmenn i utgangspunktet.

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Det blir veldig udemokratisk å kalle disse landssvikere. Greit nok at det er et brudd på grunnloven, men hvorfor skal vi blande oss inn i enkeltpersoners standpunkt i en konflikt i et helt annet land med en helt annen kultur?

 

Vil si dette er omtrent samme problemstilling som nordmennene som kjempet på østfronten.

Ja ikke sant. For å presisere så kommer jeg ikke til å felle noen tårer om noen av disse som har vervet til IS ikke kommer hjem igjen. Jeg håper virkelig at Kurderne og den Irakiske sentralmakten skal klare å knuse IS. Og siden de neppe er sterke nok til å gjøre dette alene så ønsker jeg en internasjonal styrke som inkludere Norge velkommen.

Men at politikere med så lang fartstid som Tybring-Gjedde kommer med slike forslag som det nevnte er skremmende. Heldigvis tror jeg at det store flertallet av Norske riks-politikere ser hvor hodeløst det er. Man bør være på vakt ovenfor slike folk, for de kan gjøre stor skade om resten av det politiske establishmentet ikke har viktige prinsipper og verdier i bunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som du har rundet minst 100 år, imponert over så gammel vitalitet ;)

 

DU VET IKKE HVORDAN DE FØLTE DET

 

Jeg kjenner noen som var svikere, og noen som var fordekte svikere - den ene fikk straff, mens den andre fikk belønning

 

go figure

 

Edit: fossilet slo meg ned i støvlene i poste hastighet .. fillern

Og ellers da, går det greit med deg? Kan du ikke komme med noen synspunkter. Ikke bare det samme tøvet. Hvorfor mener du at de som vil kjempe sammen med Norges fiender ikke er svikere?

Lenke til kommentar

Siden Norge er definert som land, skal befolkningen i Norge støtte norske interesser. Men jeg vil anta at disse personene som drar til Syria/Irak føler mer tilhørighet mot kulturen til IS, fremfor Norge. Å kalle de landssvikere vil derfor etter min mening være like feil/riktig som å kalle de nordmenn i utgangspunktet.

Men dessverre, de er og regne som Norske

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Høres ut som du har rundet minst 100 år, imponert over så gammel vitalitet ;)

 

DU VET IKKE HVORDAN DE FØLTE DET

 

Jeg kjenner noen som var svikere, og noen som var fordekte svikere - den ene fikk straff, mens den andre fikk belønning

 

go figure

 

Edit: fossilet slo meg ned i støvlene i poste hastighet .. fillern

Og ellers da, går det greit med deg? Kan du ikke komme med noen synspunkter. Ikke bare det samme tøvet. Hvorfor mener du at de som vil kjempe sammen med Norges fiender ikke er svikere?

 

 

Fordi det er umulig å vite hvem som er fiender og hvem som er venner.

 

og du er frisk og fin selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...