Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Ja da fikk du vel 27 sec etter en runde i 32M men der skall det kjøres 23 runder tror jeg , er det umulig å få 27 sec i 1M kan jeg garantere deg at det er uoppnåelig i 32M

Den kjørte 24 litherations med 32M eller hva det stod.. men samme det, det var jo ikke riktig test. Ikke kommet meg hjem ennå, men skal teste med 1M så fort jeg gjør det. spent på å se hva maskina er god for..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror at det er en del som ikke venter helt til den har sluttet å regne ut 19 loops på 1M , det er noen rare tall...

 

Fikk 42 sek på AMD 64 3200+, den er ikke klokka...

 

P4 2,8 ghz, 1 min 03 sek.

Omg da fikk jeg 2 sek mindre enn deg på en Duron, som er litt klokket ja.

Men likevell..

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Tror at det er en del som ikke venter helt til den har sluttet å regne ut 19 loops på 1M , det er noen rare tall...

 

Fikk 42 sek på AMD 64 3200+, den er ikke klokka...

 

P4 2,8 ghz, 1 min 03 sek.

Omg da fikk jeg 2 sek mindre enn deg på en Duron, som er litt klokket ja.

Men likevell..

Okay, men har du ventet til alle 19 loopsene er ferdige?

 

Hva egner seg best til overklokking av AMD 64? Trenger noen sider med gode klokkings tutorials. Klokka CPUen til 2150 ghz med ClockGen, fikk 39 sek på 1 M!

 

edit: Hehe, den var ikke mye stabil med 2150 ghz, liker bedre 2100 ghz, hvordan kan jeg øke Multiplieren mer en 10?

Endret av 3dRacer
Lenke til kommentar

Alle som sier hva de fikk...hva er det dere regner det ut i ??? 1M??

Jeg prøvde super pi med en P3 450Mhz, med 64mb ram+128mb ram,

her er resultatene...

jeg gjorde dette mens jeg hadde msn, mirc og internett oppe da...har det noe å si?

 

+ 000h 00m 02s [ 16K]

+ 000h 00m 04s [ 32K]

+ 000h 00m 10s [ 64K]

+ 000h 00m 24s [ 128K]

+ 000h 00m 58s [ 256K]

+ 000h 02m 20s [ 512K]

+ 000h 06m 08s [ 1M]

 

 

er dette sykt dorlig eller???

 

 

Det hadde vært fint med noen svar!1 :thumbs:

Endret av data-gutten
Lenke til kommentar

Nå fryser bare pc'en visst jeg tar SuperPi:/

Har akkurat samme innstilingene som noen dager før, i tillegg prøvd og klokke ned til 2300Mhz og sette rammen på 8-3-3-2,5 men den fryser fortsatt, i Pcmark2004 even.

 

Noen tips? :)

 

Edit: Er omtrent likevarmt i rommet ja..

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Jepp den så mer "normal "ut

Hadde nå vært gøy å få den under 40sec, noen tips til hvordan å gjøre dette når maskina ikke vil klokkes høyere?

 

Noe poeng å skru av alle andre programmer og sette superpi i realtime som ved 3DMark benching?

Det er et poeng ja. Kjør ned timingsene på rammen også hvis du har mulighet. Og klokk lenger ;)

Lenke til kommentar
Det er et poeng ja. Kjør ned timingsene på rammen også hvis du har mulighet. Og klokk lenger ;)

Rammen er litt sær på timings, vil ikke noe annet en 2,5-4-4-7 (OCZ PC4000 Gold) og cpu vil ikke lengre, så får vel bare krysse fingrene for at den kommer under 40sec ved å skru av programmene osv da. (ikke hjemme så får ikke testet)

Lenke til kommentar
får vel bare krysse fingrene for at den kommer under 40sec ved å skru av programmene osv da. (ikke hjemme så får ikke testet)

Iflg Gefs estimat sparer du ett sekund for hver femte mhz på fsb. Med min 3.0c får jeg 40s på 250-254 (får ikke bootet på 255). Kommer du deg under 40s med 300 mhz mindre enn meg, da er det noe rart på ferde...

Lenke til kommentar
får vel bare krysse fingrene for at den kommer under 40sec ved å skru av programmene osv da. (ikke hjemme så får ikke testet)

Iflg Gefs estimat sparer du ett sekund for hver femte mhz på fsb. Med min 3.0c får jeg 40s på 250-254 (får ikke bootet på 255). Kommer du deg under 40s med 300 mhz mindre enn meg, da er det noe rart på ferde...

Han kjører høyere fsb enn deg, og kanskje flere mhz på rammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...