Gå til innhold

påkjørt på parkeringsplassen på skolen


Tonjehaug

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag skulle jeg som vanlig parkere på skolen. Finner en parkeringsplass som var ledig.

 

Setter på blinklys for å indikere at jeg skal inn i denne lommen. Begynner å rygge inn, imens jeg rygger inn mot lommen. Kommer det en bil fra siden som prøver å kjøre fort forbi meg; bakfra! Dette går selvfølgelig til helvete fordi jeg ser ikke han siden han kommer ganske fort. Han skraper opp hele fangeren og den sprekker litt. Imens hans bil får en liten bulk i døra.

 

Han kommer ut å beklager seg, legger seg helt flat og virker veldig hyggelig. Han sier han ikke så jeg rygget. Jeg sa det var fort gjort tidlig på morgenen.

 

Han gir meg mobilnummer osv. Vi skal snakkes etterpå.

 

Han selv mener det er han sin skyld. Det mener jeg også.

 

Er det slik juridisk også?

 

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo alltids høre om dere kan ordne opp i dette uten å blande inn forsikringen?

 

Det var det vi snakket om å gjøre.

 

 

Siden han har fått en bulk i døra, og du har skader kun bak, høres det ut til at du har rygget inn i ham. Vanligvis vil forsikringsselskapene vurdere dette til å være ditt ansvar, da vikeplikt under rygging er noe de legger vekt på.

 

Loven sier slik ja. Men man må fortsatt vise "vise oppmerksomhet"/aktsomhet, det står også i loven(og som han som kjørte den andre bilen sa selv, var at han så ikke at jeg rygget). Når noen rygger mot en parkeringslomme, med blinklys. Kjører man ikke raskt forbi på baksiden, det er ikke definisjonen av aktsomhet.

 

Da kan man jo eksempelvis(Hvis man har en skade fra før, som man vil ha forsikringen skal dekke) sette klampen i bånn, når man ser en person rygge inn mot en parkeringslomme. Også har han/hun skylden uansett. Det blir jo helt feil. Da viser man ikke aktsomhet i trafikken.

 

Edit: Eksempel på uaktsomkjøring her er at han forbikjører meg på høyre felt, noe som betyr at man skal bli fra tatt førerkort(noe en bekjent av meg har erfart på motorvegen).

 

Edit igjen:

 

Møtte han igjen, nå. Veldig høflig og ordentlig person, som igjen beklaget seg. Vi ble enige om at jeg fikset ny bakfanger, og han fikset lakkering :)

 

Case closed.

Endret av Tonjehaug
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...