Gå til innhold

Overføre all data fra en telefon til en annen (Android)


Kjetso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder kontaktene dine, så synker du din gamle tlf med google og så synker du bare den nye etterpå, så har du alle kontaktene på plass. Litt usikker på meldinger, men skulle ikke forundre meg om dem også kan synkes med google.

Jeg byttet sist fra Iphone til HTC, og da hadde HTC et program man kunne bruke. Rart at ikke alle har et "overføringsprogram" ;-(

Lenke til kommentar

Jeg har brukt dette programmet på alle mobilene mine for å flytte med meg SMS:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=no

 

Når det gjelder apper huskes de av Google-kontoen din hvis du har krysset av for det, det samme gjelder kontakter som er synkroniset (men ikke de som er valgt "lagret i telefon" fremfor lagret i Goolge-konto).

Lenke til kommentar

Her er to av de mest kjappe/enkle metodene jeg har brukt.

 

Overføre kontakter med Telenors app

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.telenor.sync&hl=no

 

 

Overføre sms

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=no

(Backer og restorer via email , google drive eller dropbox)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Når det gjelder kontaktene dine, så synker du din gamle tlf med google og så synker du bare den nye etterpå, så har du alle kontaktene på plass. Litt usikker på meldinger, men skulle ikke forundre meg om dem også kan synkes med google.

 

Dagens dummeste spørsmål:

- hvordan synker jeg min gamle telefon med Google?

 

Og vil man da få med:

- kontakter

- email

- bookmarks

- annet?

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder kontaktene dine, så synker du din gamle tlf med google og så synker du bare den nye etterpå, så har du alle kontaktene på plass. Litt usikker på meldinger, men skulle ikke forundre meg om dem også kan synkes med google.

 

Dagens dummeste spørsmål:

- hvordan synker jeg min gamle telefon med Google?

 

Og vil man da få med:

- kontakter

- email

- bookmarks

- annet?

 

Synkroniser Google kontoen din på den gamle mobilen din først, så oppretter du din eksisterende Google konto på den nye mobilen, da vil alt som ligger synkronisert på Google komme over på den nye når du synkroniserer den der.

 

Da får du med alle kontaktene du har på din Google konto, og alle mailene du har på Gmailen din.

 

Hvordan det er med meldinger, bokmerer etc. vet jeg ikke.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

 

 

Når det gjelder kontaktene dine, så synker du din gamle tlf med google og så synker du bare den nye etterpå, så har du alle kontaktene på plass. Litt usikker på meldinger, men skulle ikke forundre meg om dem også kan synkes med google.

 

Dagens dummeste spørsmål:

- hvordan synker jeg min gamle telefon med Google?

 

Og vil man da få med:

- kontakter

- email

- bookmarks

- annet?

 

Synkroniser Google kontoen din på den gamle mobilen din først, så oppretter du din eksisterende Google konto på den nye mobilen, da vil alt som ligger synkronisert på Google komme over på den nye når du synkroniserer den der.

 

Da får du med alle kontaktene du har på din Google konto, og alle mailene du har på Gmailen din.

 

Hvordan det er med meldinger, bokmerer etc. vet jeg ikke.

 

Takk for svar, men spørsmålet var hvordan man synkroniserer på den gamle tlf?

Lenke til kommentar

 

 

 

Når det gjelder kontaktene dine, så synker du din gamle tlf med google og så synker du bare den nye etterpå, så har du alle kontaktene på plass. Litt usikker på meldinger, men skulle ikke forundre meg om dem også kan synkes med google.

 

Dagens dummeste spørsmål:

- hvordan synker jeg min gamle telefon med Google?

 

Og vil man da få med:

- kontakter

- email

- bookmarks

- annet?

 

Synkroniser Google kontoen din på den gamle mobilen din først, så oppretter du din eksisterende Google konto på den nye mobilen, da vil alt som ligger synkronisert på Google komme over på den nye når du synkroniserer den der.

 

Da får du med alle kontaktene du har på din Google konto, og alle mailene du har på Gmailen din.

 

Hvordan det er med meldinger, bokmerer etc. vet jeg ikke.

 

Takk for svar, men spørsmålet var hvordan man synkroniserer på den gamle tlf?

 

Oooooops! Hehe, beklager den der, det gikk litt for fort det her. Leste ikke godt nok ditt spørsmål før det ble trykket på post........

 

Gå inn på innstillinger, velg så kontoer og der trykker du på Googlekontoen din.

Øverst på neste "side" så kommer Googlekontoen din frem, og ved å trykke på Googlekontoen din igjen så synkroniserer du. Og på den neste "siden" som da kommer frem, kan du så velge hvilke ting du vil synkronisere ved å huke de av/på (markere dem). Slik fungerer det i hvertfall på min Samsung S4 Active mobil.

 

Håper det var litt bedre forklart :)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Takk for svar alle:

 

* SMS Backup & Restore fungerte som strålende

* kontakter og kalender gikk også greit

 

* fikk ikke bookmarks: så må ta disse manuelt

 

* bilder har jeg ikke tatt enda, men får vel

- kopiere fra gammel HTC til PC

- så fra PC til den nye mobilen

 

Fungerte greit - men er jo tross alt enda lettere med iPhone. Her kan Android skjerpe seg for å gjøre det enklere for vanlig dødelige å bytte telefon!!

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Takk for svar alle:

 

* SMS Backup & Restore fungerte som strålende

* kontakter og kalender gikk også greit

 

* fikk ikke bookmarks: så må ta disse manuelt

 

* bilder har jeg ikke tatt enda, men får vel

- kopiere fra gammel HTC til PC

- så fra PC til den nye mobilen

 

Fungerte greit - men er jo tross alt enda lettere med iPhone. Her kan Android skjerpe seg for å gjøre det enklere for vanlig dødelige å bytte telefon!!

Bildene er enkelt å ta på den måten der, men jeg hadde nok heller overført dem til et eksternt minnekort, for så å ha dem der (i tillegg til at de ligger på din pc som back-up).

Jeg hadde også valgt å sette det opp slik at de bildene du tar i fremtiden blir lagret på minnekortet, slik at du ikke fyller opp internminnet på mobilen med bilder.

 

Det var kun et forslag, ingen fasit :)

 

 

Hehe, er veldig enig med deg når du skriver slik om at det er enklere iPhonen, men det bør du ikke si for høyt i visse tråder her inne...... ;)

 

Det kommer jo selvfølgelig også veldig an på hvilken "plattform" en synes fungerer best til sine behov, uten å ha lagt noen føringer i hverken den ene eller andre retningen.

Lenke til kommentar

Bra tips, men: Om jeg lagrer det på et minne kort, det er vel da ikke gitt at jeg bare kan ta det med videre til neste telefon? Det er vel mulig folder struktur mm som gjør at jeg må formatere minnekort?

 

Skal ikke snakke for mye om iPhone nei. :nei: Har hatt og liker Android bedre selv.

Men - det jeg ser - er at Android kan gjøre tingene enda letter for "vanlige" brukere. For eksempel nå så får jeg samme mail i to ulike mailprogrammer (gmail+standard). Jeg må selv deaktivere den jeg ikke vil bruke antar jeg. Pluss en del andre slike eksempler..

Lenke til kommentar

Android har mange muligheter for seamless bytte.

Det forutsetter at man er litt fremsynt og har satt opp en eller annen konto/sync fra en tilbyder fra starten av.

 

Google kan man bruke exhange sync for kontakter og google account for pictures.

Sms kan også backes opp til din gmail.

Google play backer opp og restorer apps.

Samsung har accounts for sync/backup/restore mellom samsung mobiler , da overføres det meste..

Bilder kan synces til en annen skytjeneste (uavhengig av mobil os) type dropbox e.l.

 

Selv kan jeg nå bytte mobil på et kvarter til en halv time og ha alt tilgjengelig igjen inkl apps, jobb mail, kontakter, bilder , osv.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Gå inn på innstillinger, velg så kontoer og der trykker du på Googlekontoen din.

Øverst på neste "side" så kommer Googlekontoen din frem, og ved å trykke på Googlekontoen din igjen så synkroniserer du. Og på den neste "siden" som da kommer frem, kan du så velge hvilke ting du vil synkronisere ved å huke de av/på (markere dem). Slik fungerer det i hvertfall på min Samsung S4 Active mobil.

 

Håper det var litt bedre forklart :)

 

 

Jeg er ikke helt idiot - har satt opp både det ene og det andre - men overgangen til Android synes jeg er vanskelig å ta.

 

Når jeg går inn der du sier så dukker det opp mange valgmuligheter under "data og synkronisering" Så det ser ut som om alt Google relaterte ting blir synkronisert.

 

- mail og kontakter blir synkronisert med G-mail

- apper med Google Play?

- Hvor blir resten synkronisert - filmer, musikk, bilder osv? Google Play/Google+?

 

Ser forresten at jeg har fått konto på Google+! Det ønsker jeg ikke, er vel ikke noen ulemper med å slette den (har allerede gjort det)?

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...