Gå til innhold

Galaxy Alpha


Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Har Samsung endelig laget en mobil som passer til folk flest?

 

Har egentlig sjelden likt Samsungmobiler noe særlig, men denne ser litt mindre ut som et leketøy. I og med at den kun veier 115 gram er den også veldig god å ha i lomma.

 

Brukbare specs, men jeg er ikke noen ekspert på dette. Jeg vil bare ha en telefon med bra kamera, god batteritid og god lyd i øretelefonene. Samt at den bør ikke veie så mye og ikke være for stor.

 

Hva synes dere om telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var så heldig å få teste denne en hel dag og min erfaring er at Alpha er en elegant tlf med god ergonomi, flott skjerm og et meget godt kamera. Den er kjapp og responsiv gjennom hele brukergrensesnittet. Det som holder meg tilbake fra og kjøpe den er fravær av minnekort støtte. 32 GB interminne er dessverre ikke nok til å dekke mitt behov.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg klarer meg fint med 32 GB og mangelen på minnekortmuliget er ikke så problematisk.

 

Lurer derimot på om kameraet er bra nok til å tilfredsstille mine behov. Og jeg er litt bortskjemt med lyden i iPhone 5S, så jeg undrer veldig på om lyden ut fra denne er bra nok. Galaxy S4 var skuffende dårlig på akkurat lyden.

 

Liker vekta på den i forhold til skjermstørrelse. Endelig noen andre enn Apple som klarer å lage en god telefon med lav vekt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Ja, men det sa bl.a. Amobil om Galaxy S4 også, så jeg er litt skeptisk... Må nok teste den før jeg kan bestemme meg.

 

Bruker en Lumia 1020 nå og lyden er bra, men ikke heeelt topp.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_alpha-review-1118.php

 

"Excellent audio output

The Samsung Galaxy Alpha does a great job as far as the quality of its audio output is concerned. The smartphone did a perfect job in the first test (the one where it's connected to an active external amplifier) and got amazing scores top to bottom. It also showed above average volume levels for an all-round audiophile pleasing performance.

Plugging in a pair of headphones didn't do much harm either - outside of the limited spike in stereo crosstalk, the output didn’t deteriorate even a bit. Outside of the HTC One mini 2, there's no better performer than the Galaxy Alpha in this class and let's face it - the HTC smartphone is better than just about everything else on the market right now.

And here go the results so you can see for yourselves."

Endret av Slai
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-169651

Har fått tak i denne, og opplever at det er ganske vanskelig å lese skrift fra f.eks VG-Nett på denne skjermen hvis skriften er veldig liten. På min Lumia 1020 er dette mye tydeligere. Flere som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

En annen ting jeg opplever er at Android File Transfer ikke får kontakt med telefonen dersom strømsparing er påslått. Det går ikke an å lese minnekortet eller å overføre filer. Den er jo plugget i og lader, så jeg forstår ikke helt hvorfor akkurat den funskjonen blir avslått pga strømsparing.

Lenke til kommentar

Både lyd og kamera er utmerket. Les test her:http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_alpha-review-1118.php

 

Overrasket over hvor bra den gjør det i ytelsestester. I enkelte av testene slår den toppmodellen S5. I en kjapp sammenligning ser det ut som prosessoren er en liten oppgradering fra den man finner i S4.

 

Du som har brukt den/bruker den, hvordan opplever du batteritiden? Gjerne sammenlignet med hva du hadde før :)

 

Har selv en S4 nå, og jeg er ikke veldig fornøyd med batteriet. Det hender jeg surfer en del via nett (både 4G og Wi-Fi) og da kan mobilen være omtrent helt tom på kvelden når jeg skal legge meg. Relativt stor forskjell fra Z2 jeg fikk prøve en tid tilbake. Den holdt helt fint i to dager, og kunne ha rundt 20-30% igjen på batteriet når jeg la meg på dag nr.2.

 

Frister med ny telefon nå, og en liten og lett Alpha hadde ikke gjort noe - før man eventuelt går på en ny toppmodell neste år (lite av de nye toppmodellene som frister pdd).

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Hatt denne noen dager nå, og er sålangt kjempefornøyd. Størrelsen er perfekt, skjermen er fantastisk og den er kjapp og responsiv. Batteriet kunne med hell vært større, men det holder fint en dag med ganske aktiv bruk av spill, datatrafikk og skjermtid. I og med at denne er ny, og atpåtil et OS jeg ikke har brukt på et år, så er det vanskelig å sammenlikne nøyaktig med iPhone 5S som jeg hadde før, da det naturlig nok går mye tid med datatrafikk og skjermen på for å finne apper, sette opp telefonen og alt slikt, men jeg vil anslå at batteritiden er bedre på denne enn 5S, men ikke noen kjempestor forskjell. Dersom telefonen skal brukes veldig aktivt hele dagen, evt at man har behov for å kunne bruke den normalt i 2-3 dager så ville jeg nok vurdert Sony Xperia Z3 Compact i stedet, basert på det jeg har hørt om kapasiteten på disse. (kapasiteten er 40% høyere, men hvilken reell forskjell det gjør ift hvordan telefonene utnytter kapasiteten ift strømsparende teknologi på prosessor, skjerm osv vet jeg ikke, men brodern er godt fornøyd med batteriet på sin Z1 Compact i alle fall :) )

Jeg har dog problemer med at lyset i touch-tastene (tilbake- og app-knappen) sluttet ganske fort å fungere, samt at autojusteringen av lysstyrke på skjermen bare fungerer iblandt. Jeg vet ikke om det er en feil med min telefon, eller om det er en softwarebug. Det er dog ikke et stort nok irritasjonsmoment til at jeg gidder å sende den på service i flere uker for å få det fikset, så jeg har bare tatt en sjans på at det er en softwarebug (tror kanskje det har skjedd etter en programvareoppdatering) og at det løser seg etterhvert.

Alt i alt en telefon som kan anbefales. En litt bedre iPhone for en litt lavere pris :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Batteriet tikker ganske fort nedover synes jeg. I forhold til Lumia 1020 synes jeg batteritiden er litt skuffende.

 

Det linkes til test av lyd litt lenger oppe, men min personlige erfaring er at lyden er litt flat. Jeg er ikke av de som stiller inn equalizer manuelt, men ingen av de "presets"gir meg det lydbildet jeg foretrekker. Der synes jeg både Lumia 1020 og iPhone 5 f.eks ligger et hestehode foran.

 

Men det kan også være en smakssak.

Lenke til kommentar

Opplever at batteriet på denne er imponerende mtp at det er på fattige 1860 mah. Samsung har gjort en meget god jobb med Exynos prosessoren ift strømbruk. Tok tlf av lading kl 08.00 i dag og har nå kl 23.00 51% igjen. Da har jeg 1t og 20 min skjermtid, 2 epost kontoer satt til push, maks lysstyrke på skjermen, noen korte samtaler og en del sms. Så lenge tlf holder dagen igjennom med god bruk er jeg fornøyd, lader om natten uansett om jeg har 10 eller 50% igjen. En annen ting er jo at om en trenger strøm for ett par, tre dager er det mulig å skaffe seg et ekstra batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...