Gå til innhold

Delevalg og tips til gaming pc for omkring 12k


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må se meg nødt til å bestille en haug med deler fra komplett snart siden laptopen streiket i starten av juli.

 

Som tittlen på denne tråden så pent sier det så er jeg på utkikk etter tips og råd og håpte at noen kanskje kunne komme med nyttige innspill og tips.

 

Jeg har satt opp ett budsjett på 12k på selve maskinen, så kommer tastatur, mus, skjerm og Windows ved siden av. Så jeg har satt meg en elastisk 15k grense for alt sammen.

 

Siden jeg ikke kommer til å bestille delene før etter nyttår er det kanskje lurt å ikke bestille gtx 770 siden Nvidia kanskje kommer med noe nytt ganske snart?

 

Jeg har litt peiling på pc (tror jeg), men det hadde vert veldig koselig å få litt tilbakemelding på hva dere synes passer i en pc til 12k, gjerne navn på spesifikke deler og lignende

 

Under her er en handlevogn jeg smurte sammen på komplett.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cooler Master Hyper 212 Evo burde være tilstrekkelig, er ikke mye mere kraftigere en NH-U12s men den koster dobbelt så mye.

 

Bare så det er nevnt, er litt dumt nå å spørre om tips, siden både nvidia/AMD og intel vil komme med ny maskinvare mot neste år:

 

Broadwell-K processors as Intel Core i7-5770K and Core i5-5670K som det ryktes å komme i 2 kvatal 2015. Kanskje april/mai.

 

Nå snakker vi ikke noe stor oppdatering, muligens bare litt lavere strømbruk og ca 20% bedre ytelse, men alikevell kan det være vært prisen hvis de prosessorene og skjermkortene ca ha lik pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Cooler Master Hyper 212 Evo burde være tilstrekkelig, er ikke mye mere kraftigere en NH-U12s men den koster dobbelt så mye.

 

Bare så det er nevnt, er litt dumt nå å spørre om tips, siden både nvidia/AMD og intel vil komme med ny maskinvare mot neste år:

 

Broadwell-K processors as Intel Core i7-5770K and Core i5-5670K som det ryktes å komme i 2 kvatal 2015. Kanskje april/mai.

 

Nå snakker vi ikke noe stor oppdatering, muligens bare litt lavere strømbruk og ca 20% bedre ytelse, men alikevell kan det være vært prisen hvis de prosessorene og skjermkortene ca ha lik pris.

20% mer ytelse var ekstremt optimistisk, heller ca. 5%. Og nvidia kommer med nye grafikkort straks.

Lenke til kommentar

Vent til 900 serien kommer 19 sept. Og du burde handle på et annet sted en komplett. Bruk prisjakt for å finne billigste priser på produktene. Minnet du har valgt var fryktelig dyrt. Veldig det billigste 8gb ddr3 1600mhz minnet heller.

 

Ta utganspunkt i black refinery: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

Jeg kommer mest sannsynligvis til å bestille fra 900 serien ja hvis ikke prisene blir utrolig stive.. Jeg vet at minnet er dyrt, men her er det bare snakk om et forslag :) dessuten så ser det ganske bra ut..

Lenke til kommentar

Cooler Master Hyper 212 Evo burde være tilstrekkelig, er ikke mye mere kraftigere en NH-U12s men den koster dobbelt så mye.

 

Bare så det er nevnt, er litt dumt nå å spørre om tips, siden både nvidia/AMD og intel vil komme med ny maskinvare mot neste år:

 

Broadwell-K processors as Intel Core i7-5770K and Core i5-5670K som det ryktes å komme i 2 kvatal 2015. Kanskje april/mai.

 

Nå snakker vi ikke noe stor oppdatering, muligens bare litt lavere strømbruk og ca 20% bedre ytelse, men alikevell kan det være vært prisen hvis de prosessorene og skjermkortene ca ha lik pris.

Ja det med CPU kjøler er jeg ikke så veldig erfaren med så der har jeg ikke så mye peiling, men fint at du nevner andre alternativ :)

 

Jeg visste jo det at Intel AMD og Nvidia kommer med ny maskinvare snart, og jeg kommer heller ikke til å bestile før nyttår heller så da har det sannsynligvis kommet til når jeg skal bestille litt utpå nyåret får vi håpe :)

 

Men det er jo vel aldri dumt å spørre om tips og lure på hva andre synes :p

 

Men ja jeg skjønner hva du mener med innlegget ja :)

Lenke til kommentar

Prosessoren leveres faktisk boxed, og det følger faktisk med en CPU-kjøler som gjør en grei jobb med mindre du skal overklokke mye. Dyrere RAM enn aller høyst nødvendig er også tull, jeg pleier i alle fall ikke å legge meg ned på kne og se på RAM-brikkene.

 

Til slutt: når du ikke skal bestille før over nyttår, er denne tråden 4 måneder for tidlig ute. 4 måneder er LAAANG tid i maskinvare-verden.

 

Og helt til slutt: prøv noe annet enn WD Green disk. Livet er for kort...

Lenke til kommentar

Prosessoren leveres faktisk boxed, og det følger faktisk med en CPU-kjøler som gjør en grei jobb med mindre du skal overklokke mye. Dyrere RAM enn aller høyst nødvendig er også tull, jeg pleier i alle fall ikke å legge meg ned på kne og se på RAM-brikkene.

 

Til slutt: når du ikke skal bestille før over nyttår, er denne tråden 4 måneder for tidlig ute. 4 måneder er LAAANG tid i maskinvare-verden.

 

Og helt til slutt: prøv noe annet enn WD Green disk. Livet er for kort...

Jeg vet at prossessoren kommer med en kjøler.. Husk at det som jeg satte opp bare var ett eksempel :)

 

4 måneder er en stund ja, men må jo planlege litt, det er jo tross alt snakk om godt over 10.000 kr :p

 

WD green er jo ikke noe galt med den :p blue har jeg hørt vibrerer en del mer og bråker mer, black blir litt i dyreste laget foreløbig, kanskje jeg kjøper en black litt senere i stedet for en green med en gang, har trossalt en ekstern 2 tb allerede :p kan jo overleve en stund på den.

Og ja de RAM brikene er litt dyre, men det var de jeg satte opp der og da, da har jeg jo et par hundringser jeg kan stjele fra RAM budsjettet :)

Endret av Retardicus
Lenke til kommentar

Green harddiskene er vel ikke noe super på ytelse, men prisen er brukbar for 3 TB.

 

Kanskje vente en stund og likegodt gå for Seagate Barracuda 4TB er kun snakk om 300 kr dyrere.

Men kan jo være den falle litt snart siden 6 TB og 8 TB er vel ikke så langt unna kanskje 1 år.

Ja, Seagate Barracuda er ikke så verst den, jeg har en 2 TB ekstern allerede, jeg har bare gode erfaringer med den så jeg kjøper nok heller den enn en green ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...