Gå til innhold

Dyreparken - markedsføringsoppgave BI 2014


dupont

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager denne tråden da jeg tror det kan være nyttig for oss som går 1. året på BI å diskutere markedsføringsoppgaven.

 

Er det noen som har kommet langt i oppgaven eller har gjort noen interessante funn?

 

 

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har kommet til Økonomi-biten nå, og planlegger å prøve å skrive alt så bra og nøyaktig som mulig også reviderer jeg den heller uka før innlevering.

Merker jeg slet en del med segmentering (makro-segmenter) og jeg har valgt å ikke beholde Dyreparken sine, fordi de er mer produktkategorier å regne enn faktiske segmenter slik jeg ser det (tar ikke hensyn til demografiske forhold eller andre ting som kan gjøre det til en gruppe som responderer likt på markedsføringstiltak).

Endret av Anette94
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har kommet til Økonomi-biten nå, og planlegger å prøve å skrive alt så bra og nøyaktig som mulig også reviderer jeg den heller uka før innlevering.

 

Merker jeg slet en del med segmentering (makro-segmenter) og jeg har valgt å ikke beholde Dyreparken sine, fordi de er mer produktkategorier å regne enn faktiske segmenter slik jeg ser det (tar ikke hensyn til demografiske forhold eller andre ting som kan gjøre det til en gruppe som responderer likt på markedsføringstiltak).

Tips til segmenteringen? Jeg sliter litt nå.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Har ikke beholdt makrosegmenteringen, leste det slik at oppgaven hinter om at vi ikke skal gjøre det: "(...) Ord som a priori- og post hoc-segmentering danset forbi på netthinnen".

Anbefaler de av dere som ikke har gjort det og lese dere opp på a priori og post hoc-segmenteringen. Høres veldig avansert ut, men er ganske ok å forstå. På bakgrunn av det valgte jeg å segmentere i disse to gruppene: Barnefamilier (barn under 10 år) og Barne- og ungdomsfamilier (10 år+). Grunnen til dette er fordi barn på 10 år+ responderer bedre til enkelte attraksjoner som Dyreparken har, som f.eks Badelandet. Badelandet faller generelt sett ikke i smak hos barnefamilier med barn under 10 år. Noen som har kommet frem til andre konklusjoner?

Sitter ennå med økonomibiten og strever. Begynt med "budsjettet" og gjort ferdig 2013, men sliter med å finne info til hva jeg kan skrive på 2014 og utover. Noen som holder på med dette/er ferdige og som kan gi noen tips? :)

Skrevet

Har ikke beholdt makrosegmenteringen, leste det slik at oppgaven hinter om at vi ikke skal gjøre det: "(...) Ord som a priori- og post hoc-segmentering danset forbi på netthinnen".

Anbefaler de av dere som ikke har gjort det og lese dere opp på a priori og post hoc-segmenteringen. Høres veldig avansert ut, men er ganske ok å forstå. På bakgrunn av det valgte jeg å segmentere i disse to gruppene: Barnefamilier (barn under 10 år) og Barne- og ungdomsfamilier (10 år+). Grunnen til dette er fordi barn på 10 år+ responderer bedre til enkelte attraksjoner som Dyreparken har, som f.eks Badelandet. Badelandet faller generelt sett ikke i smak hos barnefamilier med barn under 10 år. Noen som har kommet frem til andre konklusjoner?

 

Sitter ennå med økonomibiten og strever. Begynt med "budsjettet" og gjort ferdig 2013, men sliter med å finne info til hva jeg kan skrive på 2014 og utover. Noen som holder på med dette/er ferdige og som kan gi noen tips? :)

Kan vel kanskje være en idè å begynne med å justere for generell prisstigning i budsjettene, og plusse på en eventuell fortjeneste som du synes er å være riktig.

Skrevet

 

Har ikke beholdt makrosegmenteringen, leste det slik at oppgaven hinter om at vi ikke skal gjøre det: "(...) Ord som a priori- og post hoc-segmentering danset forbi på netthinnen".

Anbefaler de av dere som ikke har gjort det og lese dere opp på a priori og post hoc-segmenteringen. Høres veldig avansert ut, men er ganske ok å forstå. På bakgrunn av det valgte jeg å segmentere i disse to gruppene: Barnefamilier (barn under 10 år) og Barne- og ungdomsfamilier (10 år+). Grunnen til dette er fordi barn på 10 år+ responderer bedre til enkelte attraksjoner som Dyreparken har, som f.eks Badelandet. Badelandet faller generelt sett ikke i smak hos barnefamilier med barn under 10 år. Noen som har kommet frem til andre konklusjoner?

 

Sitter ennå med økonomibiten og strever. Begynt med "budsjettet" og gjort ferdig 2013, men sliter med å finne info til hva jeg kan skrive på 2014 og utover. Noen som holder på med dette/er ferdige og som kan gi noen tips? :)

Kan vel kanskje være en idè å begynne med å justere for generell prisstigning i budsjettene, og plusse på en eventuell fortjeneste som du synes er å være riktig.

 

Var det jeg også kom frem til. Ble ferdig med hele oppgaven forrige uke, utrolig herlig.

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Må nok komme meg på skolen imorgen og kjøpe markedsføringboka og begynne

Hvorfor i alle dager gidder du å betale 50.000 i året når du er så useriøs?

Skrevet

Hei, akkurat ferdig med eksamene mine og bachlor i markedsføring. Trenger noen tips angående casen kan dere kontakte meg på: [email protected] . Kommer gjerne med tips og triks for de som sikter etter karakteren A. Kan lese gjennom tekstene deres og rette på ting om det trengs eller er et ønske.

 

Andre

Skrevet

En PESTEL analyse er vel svært sjeldent lite relevant? Det gir deg i det minste en fin oversikt over faktorer du ikke rår over, men som kan påvirke deg.

Skrevet

Blitt veldig mange som har spurt om hjelp nå om spesifikke deler av markedsplanen. Får derfor ikke tid til å hjelpe alle dessverre. Må bare beklage dette. Sender derfor ut en fellesmelding og kan se over og rette de 3 første casene jeg får tilsendt. Mer har jeg ikke tid til dessverre.

 

Andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...