Gå til innhold

– Raskt internett strider mot Sharia-loven


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Harr du spurt de fleste?

Nei. Men det er heller ikke fornuftig å gjøre, det ville ta så jævlig lang tid. Jeg tror ikke én person er i stand til å klare det.

 

 

Nei, der tror jeg du har helt rett - det går ikke an for ett enslig menneske med de naturgitte betingelsene det har å forholde seg til, å klare å fatte alt det som ligger utenfor rekkevidden. Men er det bedre å da bare gire litt ned, sette full spiker, lukke øya og håpe at noen der ute vet å stoppe galskapen .. eller er det på tide å roe ned skal ha skal ha skal ha skal ha skal ha ... ikke på tale å gi ved dørene her i gården ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nå taper vel Sharia-lovgivning på all utvikling, teknologisk som menneskelig, så det er gjerne fornuftig det han sier likevel. Fra hans ståsted...

 

sharia meg her og sharia meg der ... Vi henter de verste eksemplene på "sharia", men vi later til å se bort fra de statene som praktiserer en mildere og mer rettferdig og human variant, og hvem sier at "sharia" er ett fast forhåndsbestemt system, det er vel heller et rettsystem som tilpasses tid og sted ..!?

mulig jeg har husker feil, men så mye for egen hukommelse ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ikke nei, men det er gjort forskning på slikt.

 

AtW

 

 

Nå var det ikke forskeren jeg spurte men deg, så jeg lurte på hvem du spør om sånt - jeg tipper at hvis jeg bare hadde nok penger, så var det ikke stort problem å bestille seg akkurat det forskningsresultatet jeg ønsket på forhånd. Men når jeg bruker egne ressurser, og tenker over hvor vi står for tiden, så ser det for meg ut som vi bare har evnet å oppgradere våpenarsenalet og leketøysarsenalene, mens det mentale "arsenalet" samtidig har blitt nedgradert eller nedvurdert. Men det er vel en sjuk logikk i det misforholdet, fordi man må vel være ganske døv og dum for å fortsette å bite på de samme løgnene

 

morderaper med laservåpen og oculus rift ..

 

 

Det eneste som er døvt og dumt er å ikke ta innover seg at man ikke kan undersøke alt selv, og at det er rasjonelt å høre på faktisk ekspertise innen felter man selv ikke kjenner.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Jeg har ikke nei, men det er gjort forskning på slikt.

 

AtW

 

 

Nå var det ikke forskeren jeg spurte men deg, så jeg lurte på hvem du spør om sånt - jeg tipper at hvis jeg bare hadde nok penger, så var det ikke stort problem å bestille seg akkurat det forskningsresultatet jeg ønsket på forhånd. Men når jeg bruker egne ressurser, og tenker over hvor vi står for tiden, så ser det for meg ut som vi bare har evnet å oppgradere våpenarsenalet og leketøysarsenalene, mens det mentale "arsenalet" samtidig har blitt nedgradert eller nedvurdert. Men det er vel en sjuk logikk i det misforholdet, fordi man må vel være ganske døv og dum for å fortsette å bite på de samme løgnene

 

morderaper med laservåpen og oculus rift ..

 

 

Det eneste som er døvt og dumt er å ikke ta innover seg at man ikke kan undersøke alt selv, og at det er rasjonelt å høre på faktisk ekspertise innen felter man selv ikke kjenner.

 

AtW

 

 

Jeg er ydmyk for alt jeg ikke kjenner og forstår, men det jeg kjenner best er hvordan det er å være ett tenkende og sensitivt menneske, og dermed vet jeg hvor lite mine "sannheter" er til å stole på. Så når mennesket er sånn fra naturen sin side, skal jeg da stole på ett annet menneske, bare fordi det mennesket sier og påstår at "jeg vet" så følg meg!

 

Du kan si at jeg har helt sluttet med "blind tro", håper flere snart følger etter

Lenke til kommentar

 

 

Harr du spurt de fleste?

Nei. Men det er heller ikke fornuftig å gjøre, det ville ta så jævlig lang tid. Jeg tror ikke én person er i stand til å klare det.

 

 

Nei, der tror jeg du har helt rett - det går ikke an for ett enslig menneske med de naturgitte betingelsene det har å forholde seg til, å klare å fatte alt det som ligger utenfor rekkevidden. Men er det bedre å da bare gire litt ned, sette full spiker, lukke øya og håpe at noen der ute vet å stoppe galskapen .. eller er det på tide å roe ned skal ha skal ha skal ha skal ha skal ha ... ikke på tale å gi ved dørene her i gården ..

 

 

Du er iallfall underholdende og morsom, selv om det muligens er ufrivillig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, du skal ikke følge folk fordi de sier du vet, du skal følge de fordi de bruker ett rigid system for å komme fram til kunnskap som er lagd NETTOPP for å ta hensyn til at mennesker gjør feilaktige vurderinger. Å ikke stole på det er ikke ydmykt av deg, det er arrogant.

 

AtW

 

Jeg elsker å se og lytte til alt mulig av vitenskaps programmer på "alle kanaler", og slik jeg har forstått fremdriften hva angår "helhetlig viten", så sies det at vi akkurat nå vet/forstår ca 5% av universet - hvis dette stemmer, og vi samtidig vet at vår eksistens er betinget av noen kjente, men for det meste "ukjente" forbindelser (årsak/virkning), så skjønner jeg ikke at noen, det være seg forskere eller andre kan påstå annet enn: ja, dette er ett stykke ved, men jeg vet ikke egentlig hva det betyr for helheten, men har noen forslag ..

 

Så det er helt greit å avklare hva den tingen er, men å si at den tingen skal fjernes, mens den andre tingen skal bli, er rene lotteri ..

 

Men gode forslag skal man åpne for

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Harr du spurt de fleste?

Nei. Men det er heller ikke fornuftig å gjøre, det ville ta så jævlig lang tid. Jeg tror ikke én person er i stand til å klare det.

 

 

Nei, der tror jeg du har helt rett - det går ikke an for ett enslig menneske med de naturgitte betingelsene det har å forholde seg til, å klare å fatte alt det som ligger utenfor rekkevidden. Men er det bedre å da bare gire litt ned, sette full spiker, lukke øya og håpe at noen der ute vet å stoppe galskapen .. eller er det på tide å roe ned skal ha skal ha skal ha skal ha skal ha ... ikke på tale å gi ved dørene her i gården ..

 

 

Du er iallfall underholdende og morsom, selv om det muligens er ufrivillig. :)

 

 

Ja, det er bra, fordi vårt største problem i dag (og til alle tider), er å unngå å kjede seg, og hvis noen linjer på ett forum kan være oppmuntrende, er jeg så gjerne klovnen din, fordi den er din og du skapte den i ditt eget hode - så kos deg! :ph34r:

Lenke til kommentar

:)

 

Jeg elsker å se og lytte til alt mulig av vitenskaps programmer på "alle kanaler", og slik jeg har forstått fremdriften hva angår "helhetlig viten", så sies det at vi akkurat nå vet/forstår ca 5% av universet - hvis dette stemmer, og vi

 

 

5 % høres ekstremt oppskrytt ut, om du spør meg ihvertfall. Jeg liker vitenskapelig metode, men er en stor tviler for hvor langt de har potensiale til å nå. :)

 

 

Ja, det er bra, fordi vårt største problem i dag (og til alle tider), er å unngå å kjede seg, og hvis noen linjer på ett forum kan være oppmuntrende, er jeg så gjerne klovnen din, fordi den er din og du skapte den i ditt eget hode - så kos deg! :ph34r:

Vi kan heldigvis kose oss i fellesskap. :thumbup:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...