Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger andres synspunkt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har holdt på med ei jente nå i omtrentligen et halvt år, ganske god kommunikasjon, og hun flyttet til byen pga meg, ganske positive ting egentlig.

 

Men hun klagde på at eksen stadig ringer henne, dag og natt. Omtrentlig helt siden jeg møtte henne.

 

Så jeg begynte å ane en mistanke om at noe var ikke riktig.

 

Hun lå og sov, også sjekket jeg mobilen hennes og sjekket kun det jeg var nysgjerrig på.

 

Det jeg fant var ikke bra...

 

Hun ha sendt "fristende" bilder til han og ringt han flere ganger daglig.

 

Hun ha bodd hos meg i litt ca en måned, og har nylig skaffet seg egen hybel, men siden jeg er opptatt neste uke så tilbydt jeg henne og bli til meg til jeg drar, det takken hun ja til.

 

Mens jeg sjekket mobilen så la jeg merke til at hun skrev at hun kunne ringe han hver kveld siden hun flyttet inn på hybelen der kvelden, men det skjedde aldri siden hun fortsatt var hos meg.

 

Jeg har ikke fortalt henne at jeg vet dette, og vet ikke helt hvordan jeg skal reagere eller fortelle henne dette...



Anonymous poster hash: 120cc...810
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du skal være ærlig med henne. Si at du hadde en dårlig magefølelse og måtte sjekke mobilen. Konfronter henne. Inneholdet avslører at hun ikke er ferdig med eksen, og at dere dermed må ta avstand fra hverandre til hun har funnet ut av hva hun/du vil - evt. si at det er slutt. OG hun skal rett ut fra leiligheten din. Ganske smålig gjort av henne...

Endret av Angeliqa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal være ærlig med henne. Si at du hadde en dårlig magefølelse og måtte sjekke mobilen. Konfronter henne. Inneholdet avslører at hun ikke er ferdig med eksen, og at dere dermed må ta avstand fra hverandre til hun har funnet ut av hva hun vil/evt. si at det er slutt. OG hun skal rett ut fra leiligheten din. Ganske smålig gjort av henne...

 

Takk! Det var vel mer eller mindre det beste svaret jeg kunne fått!

 

Dere aner ikke hvor mye dere er til hjelp! Har aldri opplevd noe som det her før, så har problemer med å faktisk skjønne hva jeg skal gjøre.

 

Masse takk til dere!

 

Anonymous poster hash: 120cc...810

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med de over, det der er ikke greit i det hele tatt.

Håper du finner ut hva du skal si og at det går i orden.

 

Du fortjener bedre enn det der.

 

 

Nei, det er ikke det, spesielt med at jeg har sagt til henne at jeg ikke likte at de hadde så mye kontakt, hun sa hun skulle slutte.

 

En kveld ringte han flere ganger, og da skjønte jeg at de må ha litt kontakt.

Det var da jeg fant ut at jeg måtte sjekke når jeg fikk muligheten.

 

 

Håper du holder oss oppdatert. :)

 

 

Er det av så stor interesse?

Hun har allerede kommet med et stort flyttelass til å ha på hybelen.

Kommer til å føle meg som en form for drittsekk når jeg sier at vi må splitte veier, siden hun nettopp har fått jobb og slikt, men det er ikke mitt problem når det var hun som satte seg i denne posisjonen...

 

Hun vil også at jeg skal møte foreldrene neste uke...

 

Er det bare jeg som synes at dette er sykt? Eller er det "normalt" under slike forholder?

 

Anonymous poster hash: 120cc...810

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at dette er sykt? Eller er det "normalt" under slike forholder?

Jeg vil ikke kalle det sykt, men det er uten tvil upassende og dårlig gjort. Vi skal alle være forsiktige med å rope utroskap, ihvertfall før vi har noe mer håndfast å gå på. Jeg syns du skal gjøre som Angeliqa foreslo: Be om en forklaring, og (utifra forklaringen) fortell at det kanskje ikke er så lurt om hun flytter inn riktig enda.

Lenke til kommentar

Dette er hvordan jeg ville løst situasjonen.

Du kan fortelle henne at du har sett på telefonen og at du vet hun har hatt mye kontakt med exen. "Let the shit hit the fan" og ved å gjøre dette vil du få to utfall.

- Hvis hun ikke liker situasjonen kan det hende hun gjøre det slutt, og da slipper du å ta det valget.
- Hvis hun synes det er greit får dere en god anledning til å ta en lang samtale om temaet, og kanskje finner en løsning på det. Det kan hende forholdet blir sterkere ved en slik samtale.

 

Målet mitt ville ha vært å fått henne til å ta avgjørelsen av hvordan utfallet av situasjonen kommer til å bli. Slik at jeg slipper å angre på et valg man i utgangspunktet er usikker på. :)

Lenke til kommentar

Da var det gjort...

 

Mange tårer som ble felt...

 

Hun påstod at meldingene og bildene var en "lek".

 

Jeg prøvde å se logikken i det hun sa, men skjønte ikke en dritt egentlig på hvorfor hun gjorde det.

 

Begynte å legge skylden over på meg, at hun aldri skulle ha kommet hit.

 

Alt i alt, dette var hardt... Vet ikke hva som skjer lenger, nettopp skrevet under på en kontrakt med oppsigelses tid på 2 måneder...

 

Jeg sitter fortsatt med like store forvirringer på hva som egentlig er skylden...



Anonymous poster hash: 120cc...810
Lenke til kommentar

Du fortjener noe mye bedre enn det der. Og det at hun prøver å legge skylden over på deg er fordi hun vil prøve å fiske deg inn igjen. Det er litt slemt av meg å si det, men det er en veldig typisk jenteting.

Ikke la henne lure deg med unnskyldninger. Frekke bilder er ingen "lek".

 

Hun syntes nok det at hun har flyttet er tøft nå, men det er IKKE din feil. Det er hun som oppfører seg sånn som hun gjør. Ingen tvang henne til det. Det er hun som har driti seg ut.

Lenke til kommentar

Vi satt lenge oppe i natt og snakket.

 

Til slutt så inrømte hun at det var en feil fra hennes side, at hun gjorde det for å ta hevn på han for å ha lekt med følelsene hennes, så da skulle hun leke med hans følelser. At han var klar for et forhold men at det skulle ikke hun bry seg om.

 

Personlig så godtar jeg der grunnen, hvis det stemmer da...

 

Men det unskylder ikke bildene...

 

Jeg lot henne sove hos meg i natt, no bigy, det er veldig langt til henne og økonomien som et nystarted arbeider som ikke har fått lønn enda, så var ikke taxi et valg, og jeg ville ikke at hun skulle gå hele veien, tar nesten en time med buss. Men som et svakt meneske som jeg er så sa hun at hun frøys, hun hadde da vært ute i ei halltime, og det er ikke direkte varmt om nettene lenger, så jeg tilbudt å varme henne, som hun sa ja til. Skjedde ikke noe mer enn det.

 

Men i dag tidlig, når hun skulle ta bussen til jobb, så la jeg merke til at hun løp, dette satt litt merker i meg.

 

Overaskende nok, så hadde jeg ikke direkte intensjon i å gjøre det slutt der og da. Men at jeg ville høre hennes side, og hvorfor. Jeg er glad i henne, hun var glad i meg. Vi begge syntes at det måtte bety noe at hun flyttet gjennom halve landet.



Anonymous poster hash: 120cc...810
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...