Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tilbud fra merkeverksted!


cemik

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i god tro levert inn bilen min på merkeverksted.

 

Etter en EU kontroll på samme merkeverksted var det noen ting som måtte utbedres.

 

Fikk et skriftlig tilbud på dette og avtalte tid ang å sette bilen på verksted. Det står ingen til i tilbudet om at prisen kan endre seg, hverken til det dyrere eller billigere!

 

Arbeidet skulle ta to dager.

 

Skulle etter avtalen hente ut bilen i dag. Får telefon fra verkstedet 30. min før jeg skal hente bilen om at det var mer jobb med ene delen som måtte utbedres (skifte noen skruer ang eksos manifold) får beskjed om at det kan bli vesentlig dyrere osv...Får beskjed i morgen over telefon.

 

Jeg jobber med salg selv og tenker at de må forplikte seg til det tilbudet de har gitt. Som regel tjener jo man på avtaler, men en sjelden gang blir det dyrere/ mindre fortjeneste enn planlagt osv...

 

Er jeg helt på jordet her?

 

Hva tenker dere?

 

Er det noe regelverk som jeg kan bruke?

 

Håper på litt konstruktiv hjelp, litt fortvilet nå...

 

Mvh

Frustrert...

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ringte jo og gav deg beskjed så vil tippe du står fritt til å hente ut bilen uansett og få den reparert på et annet verksted. Følgefeil og at de oppdager flere feil er jo noe ingen kan forutsi.

 

Bedre enn et verksted rett borti her. En fyr leverte bilen på en vanlig service og fikk regning på nesten 50.000,- da han skulle hente den. Fikk riktignok redusert prisen betraktelig men...

 

Og hvis bilen i tillegg er noen år så må man ofte regne med at det kan bli overraskelser. Viktigste er uansett at man får beskjed.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Å hente ut bilen vil jo være en dårlig løsning..

 

Et merkeverksted som har hatt bilen inne til overgang, gitt pris selv på de ulike tingen som er vurdert av de som noe som må utbedres, blir det vel da noe tynt å forvente at jeg skal ta denne mer kostnaden..

 

Kan man virkelig ikke forvente at de har noe ansvar over de ulike tilbudene de tilbyr??

 

Å være glad for at de har gitt beskjed før videre avgjørelser, vitner jo bare om hvor lave forventningene der ute kan være.. Dette er etter mine standarder helt vanlig, normal kundebehandling.

 

Det er en ting å betale noe mer, eks prosentvis opp mot 10 til 15 ekstra av summen, men der går grensen. Synes jeg da..

 

PS: det er ikke snakk om at de har funnet noen flere feil eller følgefeil, de bare bruker med tid på å skifte hver skru enn hva de hadde trodd!

Lenke til kommentar

Fra NAF: Hvis verksted ble dyrere enn antatt.

 

Har du fått et prisoverslag på oppdraget, skal ikke den endelige prisen overstige det oppgitte beløpet vesentlig, og aldri med mer enn 15 %, med mindre noe annet er uttrykkelig avtalt. Er verkstedet medlem av NBF kan de 15 % ikke overstige kroner 800,- Prisen skal omfatte mva. og andre offentlige avgifter, så sant ikke annet er avtalt.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

 

Spørs om denne kommer med i bildet.

Verkstedet har også anledning til å kreve pristillegg for ekstra materialer og arbeid som skyldes uforutsette forhold på forbrukerens side.

 

 

I dette tilfellet hadde forbruker (jeg) overhode ikke noe av skylden i dette!!

Takker for gode svar.

Jeg tok først kontakt med forbrukerrådet, bedre føre var enn etter snar...

Jeg har også etter dette vært i kontakt med verkstedet og vi har kommet til enighet.

Det er uten tvil jeg som kommer best ut av situasjonen:-)

Så lovverket gjør jobben sin i denne type hendelser.

God helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...