Gå til innhold

Kan en få fagbrev ved å jobbe i lære 16 måneder?


DwightKS

Anbefalte innlegg

Hei,

 

2 år tilbake var jeg lærling innen it. Jobbet support. Sluttet etter 6 måneder pga ville ha generell studie. Dette skoleåret har jeg friår og spurte sjefen (der jeg var lærling hos) om å kunne jobbe heltid mens jeg hadde friår. Han nevnte om å få fagbrev når jeg har jobbet der til neste skoleår, som blir ca 10 måneder. Så jeg spør dere om det er mulig å få fagbrev å jobbe sammenlagt 16mnd. Har lest at man må jobbe 2 år (24mnd) for å få fagbrevet. Neste år har jeg tenkt meg bi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tar fagene som du mangler fra byggfag kan du vell ta fagbrev etter 2 år, men 16 måneder betviler jeg. Arbeidsgiver kan uansett bare lyge om hvor lenge du har vært "lærling" tipper jeg. Men fagene må du uansett ha.

 

EDIT:

 

Lol vet ikke hvor jeg fikk byggfag i fra, men du må gå hele læretiden ja. Så lenge ikke de jukser med tiden din.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Jeg må ta opp norsk eksamen i år i hvertfall. Består jeg den, kommer jeg nok til å søke på bi og gå der neste skolestart.

Jeg husker når jeg slutta der for 2 år side, så var det noe papirarbeid. Hvor de skrev når jeg slutta som lærling og sendte det til kommunen. Så tror ikke han kan lyve om det. Tror han bløffer at jeg skal holde meg til lærlinglønn, heheh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...