Gå til innhold

Koreansk sminke (Etude House ol.)


gier008

Anbefalte innlegg

Det finnes vel egentlig ingen steder i Norge du kan få tak i det. Jeg pleier å kjøpe "korea" sminke fra ebay. Har en fast selger som alltid sender med prøver og sånt. Tror det generelt er vanskelig å få tak i det i Norge. Det er jo billig fra ebay uansett, og det ville blitt mye dyrere å kjøpe det fra en norsk nettbutikk.

 

Hei! Litt gammel post ser jeg, men jeg har fått helt dilla på dette nå. Jeg fant en side på norsk som selger koreansk sminke (www.mykoreanmakeup.com). De selger direkte fra Korea, så prisene er gode. Det var gratis frakt som bare tok en uke :)

 

Uansett, nå har jeg gått tom for idéer. Det er så mye å velge i... Kan du anbefale en cleanser? Huden min er så sensitiv. Jeg har prøvd å melde meg inn i den koreansk kosmetikk-siden på facebook for å få noen tips, men jeg tror ikke de slipper inn flere folk :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Litt gammel post ser jeg, men jeg har fått helt dilla på dette nå. Jeg fant en side på norsk som selger koreansk sminke (www.mykoreanmakeup.com). De selger direkte fra Korea, så prisene er gode. Det var gratis frakt som bare tok en uke :)

 

Uansett, nå har jeg gått tom for idéer. Det er så mye å velge i... Kan du anbefale en cleanser? Huden min er så sensitiv. Jeg har prøvd å melde meg inn i den koreansk kosmetikk-siden på facebook for å få noen tips, men jeg tror ikke de slipper inn flere folk :(

 

Jeg ser ikke helt vitsen med siden, men det er absolutt kjekt at det er norsk kundeservice osv. Jeg ser bare at rosesroseshop har endel billigere priser enn dette. Og endel andre butikker. Det er jo en vurderingssak! :) 

 

Jeg er med i gruppen Hudpleie (koreansk kosmetikk og vestlig) og holder til på sminkeforum.com - der går det i sminke og hudpleie! 

Vanskelig å anbefale noe uten at jeg vet hudtype og hudtilstand. Hvordan er huden din nå? 

Lenke til kommentar

 

Hei! Litt gammel post ser jeg, men jeg har fått helt dilla på dette nå. Jeg fant en side på norsk som selger koreansk sminke (www.mykoreanmakeup.com). De selger direkte fra Korea, så prisene er gode. Det var gratis frakt som bare tok en uke :)

 

Uansett, nå har jeg gått tom for idéer. Det er så mye å velge i... Kan du anbefale en cleanser? Huden min er så sensitiv. Jeg har prøvd å melde meg inn i den koreansk kosmetikk-siden på facebook for å få noen tips, men jeg tror ikke de slipper inn flere folk :(

 

Jeg ser ikke helt vitsen med siden, men det er absolutt kjekt at det er norsk kundeservice osv. Jeg ser bare at rosesroseshop har endel billigere priser enn dette. Og endel andre butikker. Det er jo en vurderingssak! :) 

 

Jeg er med i gruppen Hudpleie (koreansk kosmetikk og vestlig) og holder til på sminkeforum.com - der går det i sminke og hudpleie! 

Vanskelig å anbefale noe uten at jeg vet hudtype og hudtilstand. Hvordan er huden din nå? 

 

Takk for raskt svar!

 

Jeg ser at roseroseshop ikke har gratis frakt og i tillegg ganske lang leveringstid i motsetning til mykoreanmakeup, men det blir en vurderingssak, ja :)

 

Huden er generelt ganske tørr, og reagerer en del på fuktighetskrem osv.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

 

 

Jeg ser at roseroseshop ikke har gratis frakt og i tillegg ganske lang leveringstid i motsetning til mykoreanmakeup, men det blir en vurderingssak, ja :)

 

Huden er generelt ganske tørr, og reagerer en del på fuktighetskrem osv.

 

Det finnes flere butikker, men du må ikke bare tenke på gratis frakt. Har du god tid f.eks kan dette lønne seg. Jeg bruker en fast rutine nå på vinteren og en på sommeren. Så jeg bestiller alltid i god tid før jeg trenger noe. Og det ender alltid noe ekstra i pakken uansett :p 

Kan anbefale testerkorea.com - men de er treige. Syntes roserose kan være treige innimellom, men pleier å få det raskt. Shippingen er rimelig, og de har veldig ofte gode tilbud. 

eopenmarket.com, jolse.com og koreatrend-setter.com kan jeg også varmt anbefale! Rask leveringstid og fin kundeservice. 

Men jeg bruker ebay ganske mye også. De kjente selgerene har ofte kjempe gode tilbud. Kjøpte min faste toner nå med 38% avslag. Det var deilig! Penger spart. 

 

Vet du hva du reagerer på i fuktighetskrem? 

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

 

Det er vanskelig å si hva jeg reagerer på. Det svir når jeg bruker det meste... Tror du det kan være bedre å bruke olje i stedet for fuktighetskrem? Jeg har hørt at ansiktsolje kan holde på fuktigheten.

Jeg har ikke så masse erfaring med ansiktsolje, dessverre. Så der kan jeg ikke hjelpe deg. Kanskje et lurt tips vil være å prøve serien til Avene eller La Roche-Posay for sensitiv hud? Kremen til Avene som heter "Crème pour peaux intolérantes/Skin Recovery Cream" kan jeg sterkt anbefale, men hvis huden din er veldig vanskelig og sår kan det være vanskelig å si. 

Har du vært hos hudlege?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finnes det noen norske nettbutikk som selger koreansk hudpleie og kosmetikk, som for eksempel etude house eller innisfree?

Fikk en ansiktsmaske fra merket etude house som er kalt for i need you mask, og er kjempe fornøyd. Vil gjerne prøve ut flere varianter.=)=)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Finnes det noen norske nettbutikk som selger koreansk hudpleie og kosmetikk, som for eksempel etude house eller innisfree?

Fikk en ansiktsmaske fra merket etude house som er kalt for i need you mask, og er kjempe fornøyd. Vil gjerne prøve ut flere varianter.=)=)

www.ansiktsmasker.no er en norsk nettbutikk som bare selger produkter fra Korea :) De har et stort utvalg av ansiktsmasker. Har bestilt derfra flere ganger og er veldig fornøyd! Varene kommer veldig raskt og de sender alltid med samples :) De har merker som Innisfree, Nature republic, Etude House, Tony Moly, missha og mye mer

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...