Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

 

Så noen spørsmål: Jeg har denne Note 4 (sort) og en Macbook pro retina 13"

 

Noen meninger om hvilken web-browser og kalender som kunne passe best til dette oppsettet? Har evernote i bruk, men er det noen bedre? S-planner og de programmene er noe å sette seg inn i, så tar imot gode tips her :).

 

Jeg har ikke erfaring med macbook, men til multiplattform-kalender vil jeg anbefale Google Calendar. Om du bruker S-Planner eller Google Calendar app på din sorte (nydelige) Note 4, spiller liten rolle. Men om du bruker S-Planner, så hold deg til kalenderne du oppretter i Google (ikke bruk den lokale kalenderen på telefonen og ikke bruke den som synces til Samsung-kontoen). Da har du den mest fleksible løsningen. Du velger selv de kalenderne du vil vise i S-Planner og andre apps. Selv bruker jeg android pro widgets til å vise de kommende kalenderoppføringene som en agenda på startskjermen på min (sorte) Note 4. Uvurderlig for foreldre med hjemmeboende barn...!

 

Hørtes ut som en god plan!

Sikkert litt amatørmessig, men hvordan vet jeg om den synker mot google eller samsung? Hvis dette er OT tar jeg gjerne imot tips om hvor det er lettest å hente slik info.. Gjerne tips om Web-browsere også..

Grunnen til at jeg i utgangspunktet gjør dette på denne tråden, er fordi at jeg gjerne vil gjøre mest mulig ut av mulighetene som følger med S-pen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.youtube.com/watch?v=-7MGPUsP6ls&list=UUzLaQ6eeTVuAltzTrN7fzyg

 

Visste ikke det med å velge flere wallpapers fra galleri.

 

 

Du kan også tydeligvis sveipe opp på fingerprintsensoren for å låse opp skjermen (gode gamle Vindicator som laget videoen og tipset om det på xda, forresten):

 

https://www.youtube.com/watch?v=NF1AeTp5PFg

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hva er det her for noe tull?

 

Jeg kan ikke bruke kalkulator lenger uten at telefonen leser ut tallene for meg, jeg er ikke blind, trenger virkelig ikke en stemme som forteller meg hvert tastetrykk, kun kalkulator jeg opplever det i, eneste innstilling jeg finner i appen er om jeg vil ha vitenskapelig versjon eller ikke.

Lenke til kommentar

For de som er på leting etter Note 4, så påstår Siba at de har på Alnabru fremdeles. De siste par dagene har jeg fulgt med på prisjakt.no for å se hvem som får inn og Siba har hatt hver gang jeg sjekker. Tydelig at enten a) ingen handler der eller b) ingen på Alnabru vurderer Note 4 :D

Lenke til kommentar

Til multiplattform-kalender vil jeg anbefale Google Calendar. Om du bruker S-Planner eller Google Calendar app på din sorte (nydelige) Note 4, spiller liten rolle. Men om du bruker S-Planner, så hold deg til kalenderne du oppretter i Google (ikke bruk den lokale kalenderen på telefonen og ikke bruke den som synces til Samsung-kontoen). Da har du den mest fleksible løsningen. Du velger selv de kalenderne du vil vise i S-Planner og andre apps. Selv bruker jeg android pro widgets til å vise de kommende kalenderoppføringene som en agenda på startskjermen på min (sorte) Note 4.

 

Hørtes ut som en god plan!

Sikkert litt amatørmessig, men hvordan vet jeg om den synker mot google eller samsung?

 

Hvis jeg forstår deg rett lurer du på hvordan du velger at S-Planner skal vise google-kalenderne dine (og din bedre halvdels, og dine barns...). I hovedmenyen på S-Planner trykker du på "Calendars". Da kommer alle tilgjengelige kalendere opp, fra alle dine kontoer (google, samsung, lokalt etc). Da er det bare å velge og vrake. (Sett opp alle ønskelige kalendere i Google Calendar - en per person og gruppe/tema. Unik farge for hver. Del kalender med kone/samboer begge veier osv.)

 

Så kan det være greit å slå av sync på kalendere du ikke bruker:

Settings - Accounts - Samsung - "trykk på din konto": Slå av alt sammen (evt behold scrapbook sync om du vil ha det tilgjengelig fra en annen enhet). Hvis du ikke bruker stock browser trenger du ikke å synce internet (jeg bruker chrome). Til contacts anbefaler jeg også å bruke Google.

Settings - Accounts - Google - "trykk på din konto": Her er antagelig alt på i utgangspunktet, og det er like greit...

Lenke til kommentar

For å hjelpe med fingerscannergreia:

 

 

Kan hjelpe hvis du sliter med den.

 

Nå er forresten mobilen min tatt imot av en frøken kalt Nina på mcare utfor oslo. Har sendt dem en mail om hva de anslår på tid for å dømme saken.

 

Håper det går fort...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hold knappen på S-Pen og dobbel-tap på skjermen (eller hvordan du enn ønsker åpne action memo), skriv noe, og så bare holder du nede den tegnestiften oppe på menylinja, så festes den til hjemmeskjermen.

 

Første på denne listen: http://www.greenbot.com/article/2836433/18-essential-tips-and-tricks-for-getting-started-with-your-samsung-galaxy-note-4.html

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hehehe mcare nektet si noe som helst til meg, jeg måtte snakke med djuice "da vi ikke har supportapparat for sluttkunder av forhandlere som benytter oss som serviceverksted.".

 

Jeg trengte da ikke et supportapparat, bare en guesstimation av hvor lang tid doa-saker pleier ta hos dem, og hvorvidt de har mye på plakaten før saker som kommer inn blir behandlet.

Skulle prøvd meg på noe slikt der jeg jobber, sett hvordan folk reagerte =p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...