Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger seg ofte opp


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ikke være alt for slem , men huff, du har et MSI hovedkort.

Når ting ikke fungerer som det skal og du har tilsynelatende gjort alt riktig så er det nok trolig en hardware feil som ligger bak problemene dine.

 

Msi er også kjent for å ha både gode og helt ræva hovedkort , spesielt de aller billigste og de som er billige har ofte mye småproblemer eller kort levetid.

 

Er også strømforsyningen like gammel?

 

Last ned i alle fall OCCT perestroika og se om du kan kjøre PSU testen uten at systemet henger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laster ned nå. Vet ikke om jeg har tid til å kjøre testen i dag, men vil gi tilbakemelding. Hvis dette fungerer, så har jeg endelig fått noe konkret å jobbe med.

 

Side spørsmål. Har hatt MSI i over 10 år, og har sett noen feil en gang i blant, men har nå også hatt et godt forhold til MSI. Hva vil du si er et billig hovedkort, hvilken pris må man opp i for å få et godt hovedkort, kontra et billig og "helt ræva hovedkort"? Hvis jeg skal oppgradere senere, vil jeg nok helst forholde meg til MSI. Har testet andre, blant annet Asus, og har sett større problemer andre steder enn jeg noen gang har hatt med MSI.

Lenke til kommentar

Laster ned nå. Vet ikke om jeg har tid til å kjøre testen i dag, men vil gi tilbakemelding. Hvis dette fungerer, så har jeg endelig fått noe konkret å jobbe med.

 

Side spørsmål. Har hatt MSI i over 10 år, og har sett noen feil en gang i blant, men har nå også hatt et godt forhold til MSI. Hva vil du si er et billig hovedkort, hvilken pris må man opp i for å få et godt hovedkort, kontra et billig og "helt ræva hovedkort"? Hvis jeg skal oppgradere senere, vil jeg nok helst forholde meg til MSI. Har testet andre, blant annet Asus, og har sett større problemer andre steder enn jeg noen gang har hatt med MSI.

 

Om du skal oppgradere med MSI så bør du sørge for å gå for premium hovedkortene, disse har langt bedre Mosfets og Caps , ofte militær grad , og har da minst en garanti på 5 år. Dette er solide greier som er laget for å vare.

 

Et godt eksempel : (Trolig et av de bedre kortene til MSI) MSI X99S XPOWER AC , koster sitt men her får du svært mye for pengene. Og langt bedre beskyttelse mot ESD ( statisk elektrisitet ) .

 

Følger man litt med så kan man ved å lese spesifikasjonene på hovedkortet se at det har forbedringer som gjør at det vil holde ut bedre, gode Mosfets og Caps som har en grei kjøleløsning bidrar ofte til stabilitet over tid og lengre levetid i forhold til billige komponenter der. Selvsagt kan man mye om elektronikk er det en smal sak å erstatte disse om de tar kvelden senere med noe bedre.

 

Må bare si at det hovedkortet jeg linket til er bare lekkert , til og med jeg som "hater" Msi har trolig kunnet kjøpt akkurat det hovedkortet uten å blunke om jeg har hatt muligheten til å oppgradere dataen. Men som deg har jeg fått unger for en tid tilbake ( tvillinger som er 2 år nå) og da er det ikke akkurat data man prioriterer først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...