Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til trådløst nett - HJELP


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg satt og så på TV2 Sumo - Plutselig stoppet videoen opp, og et lite utropstegn viste seg nede i høyre hjørne foran nettverkstilkoblingsikonet. Jeg er tilkoblet nettverket, men ingen internett-tilgang.

Har restartet PC. Har restartet router. Har restartet PC igjen etter å ha restartet router. Har avinstallert nettverkskort og installert det igjen. Windows feilsøkingen finner "
"Trådløs nettverkstilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon".

Jeg har prøvd ipconfig release, flush dns, og renew. Jeg skjønner særdeles lite av det jeg får opp i CMD etter å ha tastet disse kommandoene - fikk bare et råd om å prøve dette. Jeg får opp etter ipconfig renew at den ikke får kontakt med DHCP-serveren, og derav tidsavbrudd..

Jeg har også prøvd å tilbakestille datoen til en uke tilbake i tid, uten at det hjalp.

En annen PC i husstanden er koblet til det samme trådløse nettverket, og der er det ingen problemer.
Jeg selv er nå tilkoblet via kabel, uten problem. Imidlertid vil ikke det trådløse fungere.

Kan noen være så snill og hjelpe meg?

Endret av Charming
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du fortelle oss hva du ser når du kjører en ipconfig. Du kan også prøve å sette en fast ip og se om det hjelper.

 

Her har jeg en fremgangsmåte for å å bruke DHCP. Velg fast IP istedenfor og velg den trådløse tilkoblingen istedenfor lokal, det burde være på samme sted dersom du er koblet til wifi når du gjør dette.

767d8d5af5.png

Lenke til kommentar

Har sjekket at det er automatisk ip adresse og dns som står som innstillt på lokalt nettverk (og trådløst). Har som du ser av vedlegget også tilkoblet med Lokalt nettverk. Nå står det selvsagt ikke noen feilmelding siden jeg sitter med kabel i PC'en... Det ser du kun av det lille utropstegnet nede i høyre hjørnet mitt..

post-361707-0-70750000-1409172073_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei! Har vært på jobb hele dagen, derav sent svar.
Jeg skrudde på PC'en da jeg kom hjem nå for en halv time siden.. kabelen stod i. Imidlertid var utropstegnet nede i høyre hjørne borte. Så jeg forsøkte å ta kabelen ut. Og så fungerer alt igjen ?! Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...