Gå til innhold

Jobbe offshore..?


esl

Anbefalte innlegg

Sett litt på det som har vært diskutert om det og jobbe offshore her inne..Ikke att jeg har direkte greie på


det,men er mange svar på innlegg på dette forumet som gir meg ett inntrykk av att her er det en del folk


som virkelig har peiling på det de utaler seg om..

Jeg har ett spørsmål jeg selv vet det er helt umulig for noen og gi noe særlig annet enn,en indikasjon på.

Jeg er 40år, fikk fagbrev som bilmekanikker i 1995..Jobbet 13år på gulvet til i hovedsak 3 forskjellige


merkeverksteder i disse årene, Jobber i dag på frittstående verksted..Jeg vet selv og har navn for og være


effektiv og flink til og ha ryddighet i jobben jeg gjør..Det er jo en sak som kommer frem i ett eventult jobb


intervju pga attester,kursbevis og dokumenter ellers..

Men jeg har noen tomme hull i min cv på ca 6 år..Hvor det har vært lite arbeid,men blitt forsørget av nav og


kunne nok ha hatt litt mindre med politiet og gjøre også.

Men er i fullt arbeid i dag som bilmekaniker

Jeg hører så mye utrolig sprikende forklaringer om akkurat hvor mye tomme hull i en cv som er ca av min


art er,for og kunne ha en gode muligheter til og få jobb etter og ha gjennomfør de påkrevde kursene pluss


de mest aktuelle tileggskursene for og bruke mekaniker utdannelsen min i nordsjøen...???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg blir ett sjansespill, du har på den ene siden erfaring(fra bil vell å merke) men på den andre siden har du hull i cv og jeg regner med dårlig vandel? Når de søker etter folk og får deg på pulten pluss tusen andre med samme kurs spørs det jo hva de verdsetter mest. Personlig hadde jeg nok hoppet over din søknad pga hull/problemer med politiet. De har jo så sinnsykt mange andre å velge imellom liksom.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Dette tror jeg blir ett sjansespill, du har på den ene siden erfaring(fra bil vell å merke) men på den andre siden har du hull i cv og jeg regner med dårlig vandel? Når de søker etter folk og får deg på pulten pluss tusen andre med samme kurs spørs det jo hva de verdsetter mest. Personlig hadde jeg nok hoppet over din søknad pga hull/problemer med politiet. De har jo så sinnsykt mange andre å velge imellom liksom.

Joda,den ser jeg helt klart. Jeg vill vel tru att det kan være en og annen der ute som også ikke har snor rett fortid...Også faller man litt tilbake på hvor mange søkere det er(Som jeg selv vet er ett stort antall) og ikke minst hvor mange av de som har noen som helst bakgrunn for og utføre ett systematisk mekanisk arbeid...Men igjen..Er ett spørsmål som ikke kan få ett skikkelig svar før man rett og slett går for det.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville vært forsiktig med å bruke flere titalls tusen kroner på kurs nå i håp om å komme seg offshore. Dersom du har fulgt litt med vet du at Statoil strammer inn så det holder, og det påvirker resten av bransjen også. Tiden fremover vil nok bli preget av mye lavere aktivitet enn hva som har vært tilfellet de siste årene, noe som betyr stopp i ansettelser. Ett annet problem er jo selvsagt at selskapene som lyser ut stillinger offshore får inn tusenvis av søknader. Da skal det litt til for at man er "den ene".

Du kan jo kikke litt på denne for å se hva man frykter i årene fremover: http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/--20000-oljejobber-kan-forsvinne-pa-kort-tid-3492287.html

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på og ta først og fremst de kursene som det som er pålagt (sikkerhetskurset gsk) og de kursene som jeg ser på andre tråder i dette forumet er de mest aktuelle dvs.traverskran og stroppekurs..Og bare kjøre på med søknader,imens jeg jobber som bilmekaniker som i dag...Er ikke drittlei yrket mitt som bilmekaniker,men jeg er veldig sugen på akkurat det offshore greiene..alltid Vært veldig betatt og facinert av store nærmest mekaniske stål konstruksjoner "Helt rått" Også er bilbransjen og veldig mye drift av verksteder og deler rundt dette på en måte blitt litt sånn att jeg er litt for mekaniker til og holde på i den bransjen føler jeg til tider...Jeg er av den mekaniker typen som nok er litt som gamleskolen..Og det er for mye piss som jobber på for mange verksteder...

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på og ta først og fremst de kursene som det som er pålagt (sikkerhetskurset gsk) og de kursene som jeg ser på andre tråder i dette forumet er de mest aktuelle dvs.traverskran og stroppekurs..Og bare kjøre på med søknader,imens jeg jobber som bilmekaniker som i dag...Er ikke drittlei yrket mitt som bilmekaniker,men jeg er veldig sugen på akkurat det offshore greiene..alltid Vært veldig betatt og facinert av store nærmest mekaniske stål konstruksjoner "Helt rått" Også er bilbransjen og veldig mye drift av verksteder og deler rundt dette på en måte blitt litt sånn att jeg er litt for mekaniker til og holde på i den bransjen føler jeg til tider...Jeg er av den mekaniker typen som nok er litt som gamleskolen..Og det er for mye piss som jobber på for mange verksteder...

Jeg ville først ordnet en jobb for så å ta kursene. Kjenner personlig flere som har tatt disse uten å få brukt de. Altså kastet de bort pengene. Ta kontakt med ett bemmaningsbyrå og si i fra om planene dine. Kanskje dere kan gjøre en avtale?

Lenke til kommentar

Tror dessverre det blir ganske vanskelig å få seg jobb offshore som 40 år med dårlig vandel og hull i CV. Slik jeg forstår det, så er det nevearbeid du evt skulle gjort og jeg forstår ikke hvorfor noen vil velge deg foran 20-30 åringene som de har 100++ søkere av uansett.

 

En alder av 40år er ikke et tidspunkt å begynne nederst i næringskjeden offshore. Vil du ut, hadde jeg satset på utdanning innen ingeniør av et eller annet slag. Det kan du iallefall få brukt for i andre stillinger.

Lenke til kommentar

 

Nå tenker jeg på og ta først og fremst de kursene som det som er pålagt (sikkerhetskurset gsk) og de kursene som jeg ser på andre tråder i dette forumet er de mest aktuelle dvs.traverskran og stroppekurs..Og bare kjøre på med søknader,imens jeg jobber som bilmekaniker som i dag...Er ikke drittlei yrket mitt som bilmekaniker,men jeg er veldig sugen på akkurat det offshore greiene..alltid Vært veldig betatt og facinert av store nærmest mekaniske stål konstruksjoner "Helt rått" Også er bilbransjen og veldig mye drift av verksteder og deler rundt dette på en måte blitt litt sånn att jeg er litt for mekaniker til og holde på i den bransjen føler jeg til tider...Jeg er av den mekaniker typen som nok er litt som gamleskolen..Og det er for mye piss som jobber på for mange verksteder...

Jeg ville først ordnet en jobb for så å ta kursene. Kjenner personlig flere som har tatt disse uten å få brukt de. Altså kastet de bort pengene. Ta kontakt med ett bemmaningsbyrå og si i fra om planene dine. Kanskje dere kan gjøre en avtale?

 

Ja,Salvesen. Det er nok en,og kanskje den eneste riktige måten og gjøre det på ja...Bra tips ;)

Lenke til kommentar

Sjekk offshore.no for stillinger samt deres Facebook side for jobbannonser. Som man har nevnt tidligere, har blant annet Statoil strammet inn, og mange titalls har mistet jobben som offshore de siste månede. Blant annet så sier Aker soulotions og andre bedrifter at man ikke skal sløse mye penger på de kursene, siden man ikke er garantert et offshore jobb. Mitt tips hadde vært at du kontakter flere av bedriftene og forklarer dem om dine ønsker og kvalifikasjoner.

Er selv en student som håper på offshore etter endt studiet

Lenke til kommentar

Ja, det er i og for seg eneste riktig og gjøre..Er inne på offshore.no og leser ofte...Og klart,att det er varslet mange oppsigelser er verdt og merke seg...Men olje og gass blir ikke borte over natta og svingninger i det markedet vill det alltid være.

Men gjelder nok helt klart og gjøre den litt ekstra innsatsen i jobbsøke prosessen her trur jeg ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...