Gå til innhold

Hvilken Windows er best til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pcen virker ut som bare å støtte windows 8.1

 

Så med XP eller windows 7 får du problemer med drivere, dermed dårligere ytelse, om du ikke kan finne driverne annet sted.

 

På en annen måte hvis driverne ikke ville vært problemet ville nok XP vært den operativsystemet som krever mist av maskinen, men 64 bits ble aldri ferdig i norsk språk og ble aldri stor hits samtidig var ikke operativsystemet klartgjort for SSD (Trim) så det er vel ikke alternativet.

 

Så Ubuntu går vel kanskje også, men steam og en del spill kjøres vel ikke optimalt der heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det virker lettest.

 

Så da blir mitt neste spørsmål, hvordan kan jeg fikse 8.1 til å bruke minst mulig ressurser?

Finnes det et program, eller er det enkle steg å ta?

 

Det jeg savner med de gamle windows'ene, var at man ikke ble prakket på all drit som Spotify, Skype, værmeldinger osv. For at jeg skal trives må jeg ha et vanlig skrivebord, og uninstall alt av aps. :)

 

Sist jeg skulle hjelpe mormor og morfar med deres pc (Win 8.1) følte jeg meg som 60+. Jeg måtte google hvordan man laget en slå av knapp. Opp med kommandolinje og koder. :hm:

Lenke til kommentar

8.1 er nok det beste OSet for gaming. Krever mindre ressurser enn 7'ern og ga tidvis en del bedre ytelse i visse spill. (F.eks i BF4 Så var det så signifikant at jeg byttet utelukkende pga dette)

Tror ikke det har forandret seg så mye.

 

Tja, det er nok ikke alt for mye å tjene på å optimalisere OSet (PCer har bare blitt sterkere, og OS mindre krevende), men å skru av alt grafisk er nok det mest fordelaktige. (Sett den til optimaliser for ytelse, kontra utseende)

Du finner det under: system -> System properties -> performance options

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg skulle hjelpe mormor og morfar med deres pc (Win 8.1) følte jeg meg som 60+. Jeg måtte google hvordan man laget en slå av knapp. Opp med kommandolinje og koder. :hm:

 

Ja, enkelte ting er anderledes, men det gjør ikke ting dårligere allikevel.

 

Det første jeg gjør med Win8.1, er å sette det til å boote direkte til skrivebordet (gå til skrivebordet, høyreklikk på oppgavelinjen, Egenskaper, Navigasjon). Da er ting straks mye mer gjenkjennelig.

 

Du trenger ingen egen knapp for å slå av, dette er lett tilgjengelig. Bare høyreklikk på start-knappen (eller trykk Win + X). Dette er noe man bør lære seg først som sist, da denne menyen har mange direkte linker til ting litt mer avanserte brukere trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...