Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabel som virker, men som ikke virker likevel


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lagt en UTP KAT5 kabel (Vanlig ethernet med rj45 plugger) mellom 2 hus.

I den ene enden er det en Dlink DI 614+ rev. B. I den andre enden er det en 3com 5ports hub og en pc. Jeg får ikke kontakt. På 3comen så får jeg 3 korte grønne blink og en lang oransj. Hva betyr den feilmeldingen ? Jeg har prøvd med to forskjellige kabeltestere, og begge sier at alt skal være ok. Alle ledere er grei. Det virker like vel ikke!! Kabelen er 80 meter lang og er lagt i plastrør i jord.

 

Noen som kan tenke seg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabelen kan vere for lang, vis du he laga den sjøl så e de max 75meter men nor de e produsentane he laga dei kan den gå over 100 meter de kan de vere :shrug: du må ha kobla kabelen i rett port i huben den heite som regel Switch fordi du he ein ruter de akkurat samme som du skulle linka to switch:ide:

Ei he vore med og strekt en kabel mellom to hus den va berre på 50meter og de funka! du he no trådlaus anntenne på rutern:ide: De kosta ca like masse for 80meter kabel som eit trådlaus kort eller kan du kjøpe en Wireless Access Point då he du heile pakken *grin* hei johan ole her

Endret av The Cable Guy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...