Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med display - vannrette linjer og dotter på skjermen


Anbefalte innlegg

For en stund tilbake fikk jeg problemer med monitoren min. Er litt usikker på når problemet dukket opp men ganske sikker på at det skjedde etter jeg prøvde å reformatere og installere windows på nytt. Siden problemet oppstod har jeg latt pcen stå for en stund, men jeg har nå bestemt meg for å prøve å fikse det.

 

Problemet er at oppløsningen og grafikken er helt ødelagt, hvor oppløsningen er låst på 640x480, samt linjer og dotter dukker opp over hele skjermen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det ser ut, slenger derfor med et par bilder som jeg tror beskriver problemet bedre enn jeg kan forklare.

 

Som bildene viser dukker ikke problemet opp under

alle oppstarsskjermene:

 

 

 

14jxqio.jpg

 

246t47a.jpg

 

eq9yd5.jpg

 

2dspxxy.jpg

Om dette er et kjent problem for noen, setter jeg stor pris på hjelp.

Endret av goncz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sterk mistanke om at skjermkortet er defekt.

Den lave oppløsningen tilsier at drivere for GPU ikke er installert. Du kjører da bare i VGA modus.

Sjekk enhetsbehandling. Gult utropstegn på skjermkort?

Gult utropstegn ja. Har også prøvd å installere både eldre og nyere versjoner drivere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må si meg enig med de andre her, for det er vel ikke slik at du har vært inne I maskinen å styret med noe? Løse signalkabler eller kretskort kan jo oså gi ustabile resultater som dette...og ikke minst masse støv som ligger I vifter osv. Der er et longshot-men verdt å sjekke dersom det ikke er gjort

Må si meg enig med de andre her, for det er vel ikke slik at du har vært inne I maskinen å styret med noe? Løse signalkabler eller kretskort kan jo oså gi ustabile resultater som dette...og ikke minst masse støv som ligger I vifter osv. Der er et longshot-men verdt å sjekke dersom det ikke er gjort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...