Gå til innhold

Se hvor god spillgrafikken snart blir


Anbefalte innlegg

 

 

Bare så synd at dette ikke kommer til å bli mye brukt da de som lager spill først og fremst lager til konsollene som ikke er i nærheten av å klare dette.

 

Sant sant ... mange lovende spill som har blitt totalt ødelagt fordi at de har blitt utviklet med konsollversjonen i fokus.

Hvilke?

Watch dogs? Degraded til de grader, pga konsoll "rettferdighet"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Bare så synd at dette ikke kommer til å bli mye brukt da de som lager spill først og fremst lager til konsollene som ikke er i nærheten av å klare dette.

 

Sant sant ... mange lovende spill som har blitt totalt ødelagt fordi at de har blitt utviklet med konsollversjonen i fokus.

Hvilke?

Watch dogs? Degraded til de grader, pga konsoll "rettferdighet"

Jeg tror vi må være enige om å være uenige der, kan ikke se at Watch Dogs hadde blitt et bedre SPILL hvis det var PC-eksklusivt. Det hadde kanskje hatt flere lyseffekter og skarpere teksturer men hva hjelper det når det er så kjedelig som Watch Dogs er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det blir fortsatt bedre. Er ikke sikkert alle synes det er dørgelig kjedelig. ;)

 

Men «totalt ødelagt»? Det er en kraftig påstand for et lite (men sikkert merkbart) grafisk løft.

Tror ikke Andrull svarte på posten over han, men er enig i at totalt ødelagt er en veldig kraftig påstand. Er vel mer det at spillgrafikken blir holdt tilbake på grunn av konsollene som er ute nå til dags. Større problemet er vel det at spill-produsentene ikke fokuserer nok på PC, i farta kan jeg komme på disse spillene som har dårligere PC versjon på grunn av dårlig porting: Watch_dogs, Dark Souls 1, RE4, GTA IV og Need for Speed: Rivals.

Selv om alt blir utviklet på PC'er så er fokuset på konsoller for stort, så stort at dårlige porter skaper dårlig inntrykk.

Lenke til kommentar

Bare så synd at dette ikke kommer til å bli mye brukt da de som lager spill først og fremst lager til konsollene som ikke er i nærheten av å klare dette.

 

Feil. Grunnen til at dette ser bedre ut er rett og slett måten grafikkmotoren er satt opp til å rendere pixlene og hvilke teksturer den baserer det på. PBR er faktisk lettere og tar mindre tid å lage enn grafikken vi er vant til i dag. Du kan lese deg opp på Physically Based Rendering ved å google littegrann: http://www.marmoset.co/toolbag/learn/pbr-theory

Det eneste som trengs for at dette blir implementert i spillverdenen er at spillutviklere må inkludere den gratis(!!!) koden i motoren for at PBR skal funke ordentlig. Straks det er gjort, og de som lager grafikken endrer littegrann på fremgangsmåten sin, så VIPS har du mye penere grafikk, uten at det en gang koster ytelse.

Det er hittil 3 store aktører som har implementert PBR som jeg har fått med meg. Crytek er èn av de, og de har lansert ihvertfall ett spill på konsoll som bruker PBR og ser så bra ut. Hørt om Ryse?

It's coming...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...