Gå til innhold

Kommer det ny design på MacBook Pro?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe MacBook Pro Retina 13" eller 15". Men med tanke på at denne nåværende designen har vært ute en god stund nå lurer jeg på om dere tror det kommer en ny design på disse snart? Sist gang jeg kjøpte MacBook Pro 15" kom det en ny design (MacBook Pro Aluminium 2008) tre måneder etter jeg kjøpte min =/

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du spør om er egentlig umulig for noen her i forumet å svare på med annet enn mer eller mindre kvalifiserte gjetninger, og svaret på når et nytt design kommer er en godt bevart hemmelighet innenfor Apple.

 

Min egen gjetning er at det i alle fall ikke kommer et nytt design for MBP Retina før tidligst neste år, siden det er bare tre uker siden Apple kom med en liten oppfrisking av disse maskinene. Et naturlig tidspunkt for et nytt design vil sannsynligvis være koordinert med kvantumsleveranser av Intels neste generasjon prosessorer (Broadwell), som stort sett vil være neste år.

Lenke til kommentar

Tviler på at MBP kommer med nytt design med det første. Etter at de i 2008 kom med unibody laget av overflatebehandlet aluminium har de gradvis blitt bedre og bedre, med små forbedringer fra år til år. Skal de komme med noe helt nytt, hva skal det i så fall være? Det designet de har nå nærmer seg en ikonisk status, hvilket det å fjerne teksten "MacBook" fra skjermen der alle kunne se det - til undersiden, er et bilde på.

Lenke til kommentar

Tviler på at MBP kommer med nytt design med det første. Etter at de i 2008 kom med unibody laget av overflatebehandlet aluminium har de gradvis blitt bedre og bedre, med små forbedringer fra år til år. Skal de komme med noe helt nytt, hva skal det i så fall være? Det designet de har nå nærmer seg en ikonisk status, hvilket det å fjerne teksten "MacBook" fra skjermen der alle kunne se det - til undersiden, er et bilde på.

 

Det du spør om er egentlig umulig for noen her i forumet å svare på med annet enn mer eller mindre kvalifiserte gjetninger, og svaret på når et nytt design kommer er en godt bevart hemmelighet innenfor Apple.

 

Min egen gjetning er at det i alle fall ikke kommer et nytt design for MBP Retina før tidligst neste år, siden det er bare tre uker siden Apple kom med en liten oppfrisking av disse maskinene. Et naturlig tidspunkt for et nytt design vil sannsynligvis være koordinert med kvantumsleveranser av Intels neste generasjon prosessorer (Broadwell), som stort sett vil være neste år.

 

Anbefaler dere meg da å kjøpe en ny macbook pro retina nå? Er dette et godt tidspunkt?

 

Jeg har alltid hatt 15" og synes det er en god størrelse. Men derimot er prisen på 13" rimeligere.

 

For meg står det egentlig mellom den dyreste 13" med 512GB SSD/8GB RAM og 15" med 256GB SSD/16GB RAM.

 

Jeg bruker den til skole, gaming, musikkprogrammer (Logic Pro, Ableton), bildebehandling, se filmer og generell surfing. Og slike ting krever som regel en god del lagringskapasitet og samt en god prosessor til multitasking når jeg har hardtkjørende gaming-, musikk- og bildeprogrammer oppe.

 

13" har mer lagringskapasitet men 15" har mer RAM og en bedre prosessor?

 

Sammenlignet spesifikasjonsmessig, lagringsplass og pris, hvilken mener dere jeg får mest nytte av til mitt bruk?

Lenke til kommentar

Ja, det er et godt tidspunkt, og jeg ville valgt 15" til bruken du skisserer.

 

Det kommer selvsagt alltid noe nyere og bedre "neste år", men skal man tenke slik hele tiden blir man bare sittende på gjerdet til det gror mose på en...trenger du ny maskin nå ser jeg ingen grunn til å vente. ;)

Lenke til kommentar

Ja, det er et godt tidspunkt, og jeg ville valgt 15" til bruken du skisserer.

 

Jeg også, lagringsplassen kan du skjøte på med en ekstern disk ganske enkelt og rimelig. Ikke alt du lagrer trenger å være raskt tilgjengelig på en SSD. Det er seff. litt ekstra styr med en ekstern disk, men ... du sparer noen kroner.

 

Akkurat ifm. portabilitet er ikke 15" noen innertier ... så hvis du har noen behov der bør du kanskje revurdere. Jeg har en 11" Air som jeg elsker, men den er bare halvparten så rask som 15" pro'en (i7 begge to).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...