Gå til innhold

Kill Bill Vol1 *LITT SPOILER*


bassmania

Anbefalte innlegg

Min venn som så Kill Bill med meg har skrevet den her, ganske god må jeg si!!!:

 

Kill Bill må være en av de filmene man enten elsker eller hater. Da jeg kom ut av kinoen for litt over en time siden var rusen sterk, og den har ikke gitt seg ennå. Jeg visste på en måte at den kom til å bli bra, men ikke så bra! Jeg har nå ventet i noen år nå, helt siden jeg så Jackie Brown.

 

Soundtracken er det første jeg må nevne. Tarantino har alltid vært flink til å bruke gamle sanger og gjøre dem til hits. Her har han brukt en del gamle låter, men aller mest japanske sanger og melodier. Melodiene flyter så utrolig godt sammen med selve omgivelsene og de fantastisk koreograferte kampscenene.

 

Tarantino har lat seg innsperere av to sjangere i denne filmen, nemelig japansk Anime og gamle 70-talls kung Frank Undseth filmer. Den ekstreme volden vi ser i noen av scenene, er daglivare i den japanske verdens tegneverden. De frekke kameravinklene og de store replikkene stammer fra den slitne kung Frank Undseth sjangeren.

 

Tarantino har klart å få med seg noe personlig også. Quentin er en stor tegneserie entusiast, noe vi kan se i filmer som han har skrevet manus til, for eksempel True Romance og Crimson Tide. I denne filmen har han fått en helt egen sekvens med herlig anime.

Han har også fått med en av hans aller største filmhelter, nemelig den fantastiske Sonny Cheba. Mannen med de ekstreme ansiktsutrykkene spiller her assistenten til en stor sverdmester. Mange bak meg i salen begynte faktisk å klappe når Cheba kom frem, ikke rart, han er jo en levende legende.

 

Og som en Tarantino fan så mener jeg dette er den beste filmen han har laget...gleder meg så sinnsykt til Kill Bill Vol 2!!

 

Men hva synes dere om filmen?

Endret av bassmania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så filmen på kino i går, så den er ikke helt fordøyd ennå..

 

La du merke til Tarantino trade marks i filmen?

 

Hovedrolle innehaverene i Tarantino filmer kjører som regel Chevrolet. Både Jules og Vincent kjørte Chevrolet i Pulp Fiction. Husker jeg ikke feil kjørte også Ordell Chevrolet i Jackie Brown? Uma Thurman/Black Mamba kjørte også samme bil, Pussy wagon :)

 

I både Pulp Fiction og Jackie Brown er det en scene som blir filmet fra et bagasjerom i en bil. Samme finner vi i Kill Bill, Uma Thurman snakker til Sofie, som ligger i bagasjerommet.

 

Jimmie i Pulp Fiction er spillt av Tarantino, i Jackie Brown er han stemmen på en telefonsvarer. Han spiller Mr. Brown i Reservoir Dogs. I Kill Bill vol 2 skal han "spille" en stemme.

 

Soundtracken skuffet ikke, har faktisk kjøpt den :)

Lenke til kommentar

Hadde skyhøye forventninger til Kill Bill, men var litt skuffa umiddelbart etter filmen. Synes plottet var litt tynt, og det hele var litt lite gjennomfør. Imidlertid synes jeg filmen ble bedre og bedre utover natta og i går, når den fikk synke litt inn. Og bevares - det er en knallgod film, men kanskje en smule hypa?

 

bfisk

Lenke til kommentar

bare lurer, orka ikke lese alt sammen siden jeg skal se filmen, men er det sånn overdrevet hopping som er liksom 10m høyt ala matrix? hater at alle filmer skal ha sånn drit at folk hopper urealistisk høyt og flakser fra hustak til hustak.. /me liker 80 talls filmer med ordentlige slosskamper og ekte bilkræsj scener

Lenke til kommentar

hmmz, det høyeste jeg tror noen hoppet på den filmen var MAX 2 meter az, selvom det kanskje var noe der som var "litt" overdrevet.

Men det er det Tarantino vil vise frem det han liker best, kung fu og japanskanime i en film, derfor er det mye overdrevet fighting og blod i den filmen. Og vedder på at det kommer til å være mye mer i Vol 2.

Lenke til kommentar

BANG BANG he shot me down...BANG BANG I hit the ground

bangbang that awfull sound! bang bang...... my baby shot me down

 

Så den i går, utrolig kul film, bare sett pulp fiction av han før. Både hørt at den skulle være drit rå, og at den sugde, så forventningene ble litt blanda

 

men den var rå ass

Lenke til kommentar
det var en scene i filmen der Uma slepte seg inn i bilen, og da ble bildet splittet slik at noe av hodet kom opp i bunnen av bildet. var dette en feil på båndet, eller var det en av tarantinos vanlige snodige effekter?

hadde en liten debatt, der vi ikke ble helt enige  ;)

Det er Tarantino sin måte å vise at han liker tegneserier, splittet, noe skjer på den siden og noe på den andre.

som min venn sa til meg da...

Endret av bassmania
Lenke til kommentar
det var en scene i filmen der Uma slepte seg inn i bilen, og da ble bildet splittet slik at noe av hodet kom opp i bunnen av bildet. var dette en feil på båndet, eller var det en av tarantinos vanlige snodige effekter?

hadde en liten debatt, der vi ikke ble helt enige  ;)

Det er Tarantino sin måte å vise at han liker tegneserier, splittet, noe skjer på den siden og noe på den andre.

Det jeg tenker på er at bildet ble splittet horisontalt med splitten kanskje 10-20% opp fra bunnen, der bildet forsvant ut av toppen og kom ut igjen på bunnen, hvis du skjønner hva jeg mener. :)

Hadde vært ganske knotete å lese/se en tegneserie som så slik ut ;)

For MEG så det ut som en feil på båndet, men man vet jo aldri med Tarantino...

Endret av stroganoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...