Gå til innhold

Kill Bill Vol1 *LITT SPOILER*


bassmania

Anbefalte innlegg

Må få lov til å si at jeg var solgt når introen startet opp, som i de gode gamle Hong Kong filmene.

Helt klart en av de beste filmene jeg har sett i år :woot:

 

Yuen Woo-Ping er helt klart konge når det kommer til korografi av kampscener :yes:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes filmen var dødsbra jeg! Hadde egentlig ikke satt forventningene veldig høyt pga ymse omtale i media etc, men må si jeg ble positivt overrasket! Hadde et par festlige opplevelser da jeg så den på Colosseum (Oslo) i går, søndag - da Black Mamba (Uma Thurman) brått kastet kniven i hun berta på kjøkkenet kvakk det en høylydt lattersalve ut av meg :lol: men fra de drøyt 900 andre menneskene i salen kom det ikke en lyd, og det gjorde bare at nok en lattersalve glapp ut av meg :D Man føler seg kanskje litt sær når man ler høyt av noe (alle) andre tydeligvis ikke finner like festlig, hehe, men filmopplevelsen var kort oppsummert veldig god!

 

En kjent navn dukket forøvrig opp da Black Mamba var i Okinawa - hvis jeg ikke husker feil er Hattori Hanzo en spiller fra konsollklassikeren "Samurai Showdown"... Synes å huske det navnet fra 2'ern til PlayStation (one)...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kill Bill må være en av de filmene man enten elsker eller hater. Da jeg kom ut av kinoen for litt over en time siden var rusen sterk, og den har ikke gitt seg ennå. Jeg visste på en måte at den kom til å bli bra, men ikke så bra! Jeg har nå ventet i noen år nå, helt siden jeg så Jackie Brown.

 

Soundtracken er det første jeg må nevne. Tarantino har alltid vært flink til å bruke gamle sanger og gjøre dem til hits. Her har han brukt en del gamle låter, men aller mest japanske sanger og melodier. Melodiene flyter så utrolig godt sammen med selve omgivelsene og de fantastisk koreograferte kampscenene.

 

Tarantino har lat seg innsperere av to sjangere i denne filmen, nemelig japansk Anime og gamle 70-talls kung Frank Undseth filmer. Den ekstreme volden vi ser i noen av scenene, er daglivare i den japanske verdens tegneverden. De frekke kameravinklene og de store replikkene stammer fra den slitne kung Frank Undseth sjangeren.

 

Tarantino har klart å få med seg noe personlig også. Quentin er en stor tegneserie entusiast, noe vi kan se i filmer som han har skrevet manus til, for eksempel True Romance og Crimson Tide. I denne filmen har han fått en helt egen sekvens med herlig anime.

Han har også fått med en av hans aller største filmhelter, nemelig den fantastiske Sonny Cheba. Mannen med de ekstreme ansiktsutrykkene spiller her assistenten til en stor sverdmester. Mange bak meg i salen begynte faktisk å klappe når Cheba kom frem, ikke rart, han er jo en levende legende.

 

Og som en Tarantino fan så mener jeg dette er den beste filmen han har laget...gleder meg så sinnsykt til Kill Bill Vol 2!!

 

Men hva synes dere om filmen?

Kill Bill er en typisk film som blir "litt" likt. Noen ler under blodspruten og noen er dødsens alvorlig. Synes det er rart at du, som Tarantino fan, synes Kill Bill er den beste filmen han har laget. Pulp Fiction og Reservoir Dogs er noe av det helt klart beste gjennom filmens historie.

 

Tarantino har ikke latt seg inspirere av to sjangere. Han lar seg inspirere av alt gjennom himmel og jord. Du sier han har klart å få med seg noe personlig i filmen. Enormt mye av Tarantino's fantastiske dialog-sekvenser er tatt fra diskusjoner med venner. Så sånn sett er alle Tarantino's manus biter fra hans liv, sammen med ting som han har "stjålet" (mannen sier det selv) fra andre ting. Filmen er en blanding av gamle asiatiske og spaghetti-western filmer, selv vil jeg ikke si at Tarantino har holdt seg innenfor grenser. At han har klart å beholdt helheten i filmen er på grunn av hans genuine talent.

 

Navnet er Sonny Chiba og rollen er Hattori Hanzo, sverdmester, ikke assistent.

Lenke til kommentar

- Latterlig mye blod (utenom anime sekvensen)

- Litt dårlig historie

- Som i alle slike filmer er helten litt vel overbra, men det er nå slik det er ;)

- Litt for dumt at det ikke eksisterer skytevåpen i "kill bill verden"

- Alt i alt en film man gjerne ser, men ikke noe utenom det vanlige...

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Har ikke sett filmen, var det ikke atten års grense uansett?

Men tror ikke dette er helt filmen for meg. Liker ikke sånne ketchup-scener med snertne, blonde babes. Greit en kjedelig søndagskveld, men ikke noe å kaste bort seksti spenn på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Trodde aldri jeg kunne like en film med ei dame som overlegen actionhelt. Jeg tok visst feil. Og til dere som synes at blodet ble for dumt; sjekk ut filmer som Shogun Assassin o.l. Kill Bill var som Jack Black synger: ...just a tribute. Anime sekvensen hadde vanvittig mye blod i seg i motsetning til det ojb sier.

Lenke til kommentar
Trodde aldri jeg kunne like en film med ei dame som overlegen actionhelt. Jeg tok visst feil. Og til dere som synes at blodet ble for dumt; sjekk ut filmer som Shogun Assassin o.l. Kill Bill var som Jack Black synger: ...just a tribute. Anime sekvensen hadde vanvittig mye blod i seg i motsetning til det ojb sier.

Jeg sier ikke at den hadde for lite blod. Jeg sier at det ikke blir tåpelig med mye blod der, i motsetning til resten av filmen.

 

Har ikke sett Shogun Assassin, men jeg ser ikke helt poenget ditt... Fordi en annen film har mer blod i seg så er det ikke for mye blod i kill bill?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Spørsmålet er bare: Hva er Uma's egentlige navn i filmen? Mia Wallace?

Det var en genial teori. Hun blir jo bare referert til som Black Mamba eller The Bride, noe som også gjelder for manuset. Har ikke lest hele. Kan hende det står langt ute i manuset at hun er Mia Wallace, eller kan det være en liten treat han har skrevet underveis i produksjonen.

Lenke til kommentar
Jeg var forresten på halloweenfest på lørdag, der tre asiater hadde kledd seg ut som Kill Bill folka. 2 gutter med sverd og masker og ei jente med skoleuniform og kjetting med kule. Sinnsykt likt og dritkult!

Apropos det.. Er det noe jeg ...schwinger av så må det være asiatiske skolejenter (med skoleuniform) :O

Lenke til kommentar
- Latterlig mye blod (utenom anime sekvensen)

Jeg tror ikke det er meningen at det skal virke realistisk. Jeg tror det er tatt med for å være morsomt. Det synes iallefall vi det var.

 

Spørsmålet er bare: Hva er Uma's egentlige navn i filmen? Mia Wallace?

Er enig at det passet i anime-sekvensen, men i resten i filmen blir det for dumt...(imo)

Lenke til kommentar
Jeg var forresten på halloweenfest på lørdag, der tre asiater hadde kledd seg ut som Kill Bill folka. 2 gutter med sverd og masker og ei jente med skoleuniform og kjetting med kule. Sinnsykt likt og dritkult!

Apropos det.. Er det noe jeg ...schwinger av så må det være asiatiske skolejenter (med skoleuniform) :O

:yes::yes::yes: Me too :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...