Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vet man at man elsker noen? Forskjellen på å være utrolig glad i noen og å elske


Anbefalte innlegg

Stoltenberg ja. Men han er jo et troll selv og da så at han sier noe sånt er ikke så veldig rart.

 

Men joa, vi kan jo alltids være naiv hvis vi vil og håpe på det beste. Det jeg mener er at ingenting skjer av seg selv, verken det ene eller det andre. :)

Endret av Vatjusi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo forsåvidt bra du fant utav det ihvertfall. Håper ting går lettere for deg i tiden fremover ihvertfall!

Takk for det. Inatt tok jeg beslutningen om å gjøre det slutt. Hadde egentlig tenkt å vente noen dager, men hun begynte å snakke om følelsene mine så da ble det slik. Utrolig trist og vanskelig avgjørelse, men det er den rette avgjørelsen for meg: "I'd rather be a failure, than a fake"

 

 

Er du ikke villig til å ofre noe særlig mye for henne? Da sier det jo seg selv at du ikke elsker henne noe særlig heller da. Og det er sant at når en elsker noen så bare vet man det. Og hvis man er usikker, så er man egentlig ikke usikker. Burde ikke være ihvertfall.

 

Dessuten, synes du ikke selv at hun fortjener bedre da, gjerne en som virkelig elsker henne og som er villig til å ofre ganske mye?

Litt, men ikke på langt nær nok. Det var dette min mor sa også, er du usikker på om du elsker en person, elsker du den ikke. For når du virkelig elsker en, så bare vet du det. Jeg har kanskje aldri virkelig elsket noen, så jeg var vel litt i tvil om hva det vil si å elske når jeg innledet dette.

 

Det var som om jeg hoppet på en karussell og klarte ikke komme meg av, alle rundt oss syntes det var så koselig og alle i familien var så fornøyde med at vi hadde funnet hverandre. Men nå klarer jeg ikke mer, jeg må av denne karussellen, det er det beste for oss begge.

 

Og ja, jeg er fortsatt glad i personen og vil hun alt det beste i livet. Hun fortjener en mann som elsker henne 100% som hun er, hun fortjener bedre enn dette. Så til syvende og sist er dette det beste for oss begge selvom det er veldig brutalt og vanskelig akkurat nå.

 

 

Jeg har vært sammen med kona mi i snart 30 år, og hun har akkurat de samme feilene nå, som hun hadde da - hadde hun ikke hatt disse feilene ved starten av samlivet, så hadde hun ikke valgt meg, og da er det vel greit nok .. :closedeyes:

Ok.

 

 

 

TS kom nok frem til dette nå på slutten her - han trengte sikkert bare et sted å lufte tankene sine å se om det er noen andre som har opplved lignende.

 

Men du har rett. Så mtp hans siste innlegg så ser det ut som om hans kone for muligheten til å finne en som elsker henne og vil ofre alt :)

Det kan du jo si. Gitt at TS ikke troller da, bare for å se reaksjonene. Jeg har lest lignende før uten at det forandret noe som helst, så en burde jo gjerne ikke ta gleden/sorgen på forskudd vel.

 

Også er det jo mye opp til henne og da, og hvor mange broer hun brenner underveis. Det er vel mange om beinet i tillegg vil jeg tro. Og om det er en som elsker henne og som er villig til å ofre alt hun egentlig er ute etter da. Jeg kan ikke si at jeg har fått inntrykk av at det er så fryktelig mye som tilsier at det er det hun leter etter akkurat eller ønsker å ha i livet sitt på noen generell basis.

 

Jeg har grått flere liter tårer, jeg har holdt rundt hu og vi har grått sammen, jeg sitter her med en klump i halsen akkurat nå OGSÅ ANTYDER DU AT JEG TROLLER!?? WTF!!!!! Hvorfor i helvete skulle jeg trolla om noe sånt!?

 

 

 

 

TS kom nok frem til dette nå på slutten her - han trengte sikkert bare et sted å lufte tankene sine å se om det er noen andre som har opplved lignende.

 

Men du har rett. Så mtp hans siste innlegg så ser det ut som om hans kone for muligheten til å finne en som elsker henne og vil ofre alt :)

Det kan du jo si. Gitt at TS ikke troller da, bare for å se reaksjonene. Jeg har lest lignende før uten at det forandret noe som helst, så en burde jo gjerne ikke ta gleden/sorgen på forskudd vel.

 

Også er det jo mye opp til henne og da, og hvor mange broer hun brenner underveis. Det er vel mange om beinet i tillegg vil jeg tro. Og om det er en som elsker henne og som er villig til å ofre alt hun egentlig er ute etter da. Jeg kan ikke si at jeg har fått inntrykk av at det er så fryktelig mye som tilsier at det er det hun leter etter akkurat eller ønsker å ha i livet sitt på noen generell basis.

 

Såklart - muligheten for troll er jo der. Som Stoltenberg sa: Norge har jo troll.

 

Men hans kone har jo heller ikke blitt representert i tråden og hva hun tenker - utenom en bikommentar i første post.

 

Men jeg tar ihvertfall utgangs punkt i det mest sannsynlige - sett fra et positivt ståsted - at hun ønsker å være lykkelig å vil finne en person som gjør henne lykkelig en dag :)

 

Min kone har ikke noe problem med meg, hun elsker meg og vil ikke ha noen andre enn meg. Det er jeg som er problemet, da det er jeg som ikke elsker hu. Hun har ikke tenkt å finne seg en annen sier hun, hun sier jeg er mannen i hennes liv. Dette gjør det enda tøffere.

 

Anonymous poster hash: dcc2b...b93

Lenke til kommentar

 

Min kone har ikke noe problem med meg, hun elsker meg og vil ikke ha noen andre enn meg. Det er jeg som er problemet, da det er jeg som ikke elsker hu. Hun har ikke tenkt å finne seg en annen sier hun, hun sier jeg er mannen i hennes liv. Dette gjør det enda tøffere.

 

 

Anonymous poster hash: dcc2b...b93

 

Jeg mente det ikke stygt i noe av det jeg skrev - så håper ikke du tok det feil opp.

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
Lenke til kommentar

Det er uansett bare sånn hun føler det nå. Hun kommer over det til slutt. For eksmannen min tok det under en mnd før han hadde funnet en ny.

 

Ja det er det jeg tenker. Hehe, tror nok det tar litt lengre enn en mnd før jeg begynner å se etter damer igjen. Trenger tid for meg selv nå, må finne meg selv skikkelig først. Kan gå ett år, kan godt gå flere år.

 

 

Jeg mente det ikke stygt i noe av det jeg skrev - så håper ikke du tok det feil opp.

 

 

Det går fint det g@abb@, var ikke dine poster jeg reagerte på..

 

Anonymous poster hash: dcc2b...b93

Lenke til kommentar

 

Jeg er lidenskapelig opptatt av fotball, det er viktig for meg, hun hater fotball og om hun hadde bedt meg om å ofre all fotball for hu vet jeg ikke om jeg hadde klart det. :(

 

Dette virker vel litt pirkete fra hennes side, om hun skulle bedt deg om noe slikt. Det er vel mer slik at om du har valget mellom å dra til byn på pub og se en fotballkamp med gutta, eller om hun sier at hun virkelig trenger ditt selskap den samme kvelden, hva blir du å velge? Det må være et poeng bak ofringen, ikke tilfeldig nonsense. Bruker du derimot utrolig mye tid på fotball og spiller online fotball spill og diverse, noe som går utover deres tid sammen, da kan jeg forstå om hun ønsker at du reduserer den tiden, og at du da ofrer en del av en hobby - men ikke hele.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg har vært sammen med kona mi i snart 30 år, og hun har akkurat de samme feilene nå, som hun hadde da - hadde hun ikke hatt disse feilene ved starten av samlivet, så hadde hun ikke valgt meg, og da er det vel greit nok .. :closedeyes:

Ok.

 

Hva mener du er "ok"?

Lenke til kommentar

 

 

Det er uansett bare sånn hun føler det nå. Hun kommer over det til slutt. For eksmannen min tok det under en mnd før han hadde funnet en ny.

Ja det er det jeg tenker. Hehe, tror nok det tar litt lengre enn en mnd før jeg begynner å se etter damer igjen. Trenger tid for meg selv nå, må finne meg selv skikkelig først. Kan gå ett år, kan godt gå flere år.

 

Jeg mente det ikke stygt i noe av det jeg skrev - så håper ikke du tok det feil opp.

 

 

Det går fint det g@abb@, var ikke dine poster jeg reagerte på..

 

Anonymous poster hash: dcc2b...b93

Det er nok veldig lurt. Jeg er vel der litt selv, men skulle jeg møte noen jeg virkelig føler klaff med så klarer jeg nok ikke å droppe det fordi jeg er opptatt med å finne meg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hallo.

TS her igjen, med en liten "oppdatering".

Har nå vært skilt i cirka 2 måneder. Dette har vært de to verste månedene i mitt liv. Gikk helt OK i starten, men så har det bare blitt verre og verre når jeg har tenkt på hva jeg har gjort.

Jeg savner hun, og savner hun veldig. Siste dagene har jeg måtte gå en plass for meg selv på jobben (to ganger) bare fordi jeg har tenkt på tiden vi hadde sammen og tårene har kommet.

Tårene kommer nå også, bare fordi jeg skriver om det. Skal det virkelig være så ille å gå gjennom et brudd - selv når det er jeg som gjorde det slutt? Har jeg gjort en feil?

Tror jeg angrer på dette og er veldig nære å kjøre bort til hu nå..

Hjelp! Setter pris på alle svar! Vet ikke hva jeg skal gjøre, klarer ikke å slutte å gråte. :(



Anonymous poster hash: dcc2b...b93
Lenke til kommentar

Hei.

 

Beklager at jeg nevner dette, men jeg stusser ved at TS skriver at de har vært skilt i to måneder. Om en er gift, er det noe som heter separasjon som tas ut før man skilles. Man er separert i ett år før man skilles. Dette er nettopp for å unngå forhastede avgjørelser om brudd.

 

Utover det håper jeg ikke tilbakemeldinger i et nettforum har vært avgjørende for bruddet.

Og det er faktisk noe som heter "relationship ocd" sjekk det ut!

 

Men som sagt, stusser veldig ved at du bruker ordet "skilt".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...