Gå til innhold

Nye rambrikker, kan ikke aktivere XMP-profil.


Lundaren

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig kjøpt to nye rambrikker. (Corsair Vengeance Pro 2x8GB DDR3 2400MHz). Jeg har to av disse fra før, så jeg har nå 32GB tilsammen.

Etter jeg satt i de to nyinnkjøpte brikkene, har jeg fått problemer med overklokking. Jeg må kjøre alt på "stock" og jeg kan ikke engang aktivere XMP-profilen i BIOS uten problemer. Et minste forsøk, og jeg må resette CMOS for å kunne boote.

Dette har ikke vært et problem da jeg kun hadde to brikker.

Er det noen her som vet hva problemet er?

Litt specs:

MSI Mpower MAX
Intel Core i7 4770K
Corsair Vengeance Pro 4x8GB DDR3 2400MHZ (CMY16GX3M2A2400C11R)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer alt helt fint med bare to brikker? Uansett hvilke to brikker du bruker?

 

Jeg har aldri vært noe tilhenger av å kombinere separate sett med RAM (jeg vet mange gjør dette uten problemer, men...). Det kan godt tenkes at de to settene dine ikke vil spille helt på lag.

Ja, alt fungerer helt fint med bare to brikker, og uansett hvilke brikker jeg bruker.

 

Jeg mistenker det samme, men alle brikkene kjører på samme volt, timing, frequency osv, så jeg klarer ikke å finne problemet. Har også diagnosert brikkene uten å finne feil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt to nye rambrikker. (Corsair Vengeance Pro 2x8GB DDR3 2400MHz). Jeg har to av disse fra før, så jeg har nå 32GB tilsammen.

 

Etter jeg satt i de to nyinnkjøpte brikkene, har jeg fått problemer med overklokking. Jeg må kjøre alt på "stock" og jeg kan ikke engang aktivere XMP-profilen i BIOS uten problemer. Et minste forsøk, og jeg må resette CMOS for å kunne boote.

 

Dette har ikke vært et problem da jeg kun hadde to brikker.

 

Er det noen her som vet hva problemet er?

 

Litt specs:

 

MSI Mpower MAX

Intel Core i7 4770K

Corsair Vengeance Pro 4x8GB DDR3 2400MHZ (CMY16GX3M2A2400C11R)

 

-oppdater bios

-Sett timings manuelt

-Bruk 125bclk strap

-sett opp VCCIOD and VCCSA til 1.2v eller hva de heter hos msi.

 

 

Du setter da minnet til den hastigheten som blir nærmest 2400mhz med 125mhz strap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...