Gå til innhold

Pioneer Kuro LX5090H har begynt å lage veldig mye "coil whine"


Anbefalte innlegg

Har en flott Pioneer Kuro LX5090H hvor reklamasjonen straks går ut.. Denne har begynt å lage noe voldsomt med "coil whine" eller hva man kaller det. Altså disse høyfrekvente, smått knitrende elektroniske lydene.

 

Dette er jo ikke så fryktelig uvanlig for Plasma, og vi har jo hatt en viss grad av dette fra dag nr1, men nå den siste måneden så har lydnivået på denne støyen doblet seg og har etterhvert begynt å bli veldig sjenerende, for ikke å snakke om vanvittig irriterende og ikke minst provoserende for hode..

 

 

Det virker noe tilfeldig, for enkelte ganger så kan den være tilnærmet lydløs, men 30 minutter etterpå så kan den begynne å "hyle" om vi skal kalle det det.

 

 

Ettersom Pioneer har lagt ned fabrikken og disse TV-ene er utgått så har jeg fått beskjed om at denne neppe blir reparert men kreditert.. Noe jeg ikke er så veldig lysten på med total mangel på tilsvarende TV-er i markedet, kredittverdien virket også skuffende lav iforhold til hva jeg uansett må ut med for å være i nærheten av en TV med samme kvalitet (noe jeg i utgangspunktet mener ikke eksisterer i det hele tatt) så jeg er temmelig lunken på tanken å levere den inn i det hele tatt.

 

 

Finnes det noen smarte og gode triks for håndtering av denne typen støy? Hva kan årsaken være for at støymengden har økt såpass markant den siste tiden? Tror dere dette er trygt å leve med videre, eller kan det være at TV-en begynner å synge på siste verset? Og hvordan stiller man seg i henhold til kreditering av vare som er utgått med tanke på verdi? Skal verdien sees opp imot tilsvarende TV-er i dagens marked eller er det så enkelt som at de tar kjøpssum og bare avregner tapt verdi per år og vips ender du opp med en lusen slump med penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...