Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I det siste så har GPU vannkjøling vifta å gå på full hastighet når jeg starter pc'en. (GTX 480)

 

Tenker å bytte ut me nytt (780/TI) og lurere på om resten av pc'en blir flaskehals??

 

Specs:

I7 930 2.80 ghz

12g ram Corsair

Nvidia GTX 480

Ocz-vertex SSD

Corsair hx750w PSU

Asus hovedkort

 

Beklager om dette er feil side å spørre om dette.

 

Mvh

Roadrunner94

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har en god prosessor, klokker du denne til rundt om 4GHz så holder den samme nivå som dagens CPUer. Har skjedd lite siden din CPU kom ut på markedet.

 

Skal du ha en markant økning i ytelse, må du over på 2011 og opp en del i pris.

Så billigste måten er å klokke cpuen din.

 

 

Da kan du også gå for et nytt skjermkort som du forslår selv i første post.

 

 

Strømforsyningen din skal holde, men begynner vel å dra på årene? Er den eldre en 7år så anbefaler jeg deg å kjøpe ny snart viss du skal presse PSUen til det ytterste.

Lenke til kommentar

Du har en god prosessor, klokker du denne til rundt om 4GHz så holder den samme nivå som dagens CPUer. Har skjedd lite siden din CPU kom ut på markedet.

 

Skal du ha en markant økning i ytelse, må du over på 2011 og opp en del i pris.

Så billigste måten er å klokke cpuen din.

 

 

Da kan du også gå for et nytt skjermkort som du forslår selv i første post.

 

 

Strømforsyningen din skal holde, men begynner vel å dra på årene? Er den eldre en 7år så anbefaler jeg deg å kjøpe ny snart viss du skal presse PSUen til det ytterste.

Ok, har vært lite oppdatert på den fronten, skal prøve å klokke da cpu, har en cooler master v8 kjøler på cpu som har hold den kjølig under alle press.

 

Psu er vel ca 5 år, den har ikke hatt mye belasting, kjøpte stor psu på tanke me SLI men har gått bort ifra det.

 

Takk for gode svar!

Lenke til kommentar

Jeg hadde en i7 920 før, så kjøpte jeg nytt skjermkort, GTX 780Ti. Jeg merket liten forskjell pga. CPUen ble en flaskehals. Selv om den var overklokket til 4GHz. Måtte derfor oppgradere resten av PCen. Kjøpte da 4770K og merket stor forskjell.

aha siden du sa det annerledes missforsto jeg

Lenke til kommentar

Tenker rett å slett og oppgradere siden jeg ikke er så flink med klokking..

 

Hvordan ser denne listen ut?

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1425205&su=7EEFEC9F-BC8B-459A-8B1C-EA60D1A3C9FB

Har du noe krav om Nvidia-skjermkort? Hvis ikke kan du jo spare en grei sum ved å gå for et R9 290.

Det kan være lurt å heller gå for 4690k som er bedre tilpasset overklokking og kjører litt kaldere enn 4670k takket være endringene i Devil's Canyon.

Minnebrikkene var dyre syns jeg, spesielt med så slappe timings, her er et billigere alternativ med bedre timings. Minnehastighet har ikke voldsomt mye å si på ytelse, men hvorfor betale mer for mindre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tenker rett å slett og oppgradere siden jeg ikke er så flink med klokking..

Hvordan ser denne listen ut?https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1425205&su=7EEFEC9F-BC8B-459A-8B1C-EA60D1A3C9FB

 

Har du noe krav om Nvidia-skjermkort? Hvis ikke kan du jo spare en grei sum ved å gå for et R9 290.

Det kan være lurt å heller gå for 4690k som er bedre tilpasset overklokking og kjører litt kaldere enn 4670k takket være endringene i Devil's Canyon.

Minnebrikkene var dyre syns jeg, spesielt med så slappe timings, her er et billigere alternativ med bedre timings. Minnehastighet har ikke voldsomt mye å si på ytelse, men hvorfor betale mer for mindre?

Har ikke et krav men vil bare holde meg til nvidia, har bare hatt gode erfaringer.

 

Ok takk!

 

Noen spesielle kjølere å anbefale for cpu? Treng ikke å være for super klokking men stille og god kjøling

Lenke til kommentar

 

Du bør nok overklokke CPU til rundt 4 - 4,2 Ghz visst det skal ha noe for seg å bytte til 780Ti.

Ville uansett ventet litt med kjøp av GPU. Er nok ikke så lenge før vi ser 800 serien til Nvidia i butikkhyllene.

hvor lenge tror du?

 

Noe eksagt dato har jeg ikke, men det ryktes at 800 serien skal komme i løpet av høsten.

Skal se om jeg finner kilden.

Lenke til kommentar

 

Jeg oppgraderte fra i7 920 til 4770K og merket STOR forskjell iallefall. Den var overklokket til 4GHz. For jeg også oppgraderte til 780Ti, men det ble nesten ikke forskjell siden CPUen var en flaskehals. Så derfor måtte jeg oppgradere resten også. :p

Hvilket skjermkort ble erstattet med GTX 780 Ti for din del da?

 

GTX 670

Lenke til kommentar

 

 

Jeg oppgraderte fra i7 920 til 4770K og merket STOR forskjell iallefall. Den var overklokket til 4GHz. For jeg også oppgraderte til 780Ti, men det ble nesten ikke forskjell siden CPUen var en flaskehals. Så derfor måtte jeg oppgradere resten også. :p

Hvilket skjermkort ble erstattet med GTX 780 Ti for din del da?

 

GTX 670

 

Og fordi det er en grei forskjell i ytelse på GTX 480 og GTX 670 er det ikke sikkert at trådstarter vil merke like liten forskjell når han oppgraderer, selv om jeg er enig i at han da heller burde vurdert noe billigere som GTX 770.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...