Gå til innhold

Verdi på 775 HK, prosessor, ram og psu?


Anbefalte innlegg

Har bestilt ny innmat til PC'n og må kvitte meg med den gamle - lurer på hva dere tror dette er verdt?

 

Hiper Type R 480W PSU

Asus P5Q SE/N, socket 775

Intel Core 2 Duo E8500 @3.15GHz

m/Akasa Freedom Tower kjøler

8GB HyperX minne (har ikke fått sjekka hastighet og timings)

 

Er også ute etter tips, selger jeg dette best på finn.no eller på bruktmarkedet, og i deler eller som en pakke?

 

Har ikke vært tuklet med eller overklokket, og blitt brukt som hjemmekontor-pc.

 

På forhånd takk for hjelpen :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hk og cpu var vel så og si nytt i 2008 eller noe, så det ligger ikke akkurat mye penger i dette, 500kr kanskje vil jeg vel påstå er maks du kan få for det, men det er snakk om deler som er 6 år gamle.

Tok vel i litt når jeg sa 500kr uansett.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

De som kjøper slik maskinvare er ikke ute etter noe effektivt eller noe raskt de bruker i hverdagen. Levetiden er tvilsom på flere av komponentene, og det eneste du får solgt det på, er en knallbra pris/ytelse.

 

Noen slenger det inn som en NAS, andre i bil for enkle funskjoner, noe svært enkle oppgaver/koding, mens andre ønsker en billig ekstra PC et sted i huset. De fleste er nok spesielt opptatt av en liten sak når de skal ha noe slikt, og gammel full-size maskinvare (som tar opp mye plass) er ikke videre populært.

 

Nordmenn i dag er bortskjemte, og ønsker og har råd til å ha nytt. Derfor må eldre ting, selv i fin tilstand bli gitt bort eller kastet.

 

Siden det heller ikke er en komplett maskin så er du også avhengig av å selge til noen som kjenner litt til PC. Altså et enda mindre marked. Da de gjerne er de samme som enten har gammel maskinvare selv fra før, eller har alt de trenger av topp maskinvare.

 

Uansett så gror jeg nok du må lavere enn 500kr for å få napp, samt mulig den gjør seg som dele-PC hvor noen ønsker billige reservedeler.

 

Så i stede for å legge inn stort prutemon, så er det bedre med et bedre agn for å få noen interessert/skille seg ut. Og da er det lav pris som gjelder. Hadde nok ikke gitt mer enn toppen 300kr for et slikt oppsett, og ville nok satt prisen til noe rundt 350-400kr siden det sikkert finnes de som er mer ekstreme enn meg.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...