Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Virkninger og bivirkninger av antideppresiva.


jae-ols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er "mindre sannsynlig" med cipramil også. Når TS ikke klarer å gå ned i vekt uten heller så tviler jeg litt på at det bare er medisinen.

Det er nok medisinen. Hvis du leser pakningsvedlegget så står det under bivirkninger. TS trener mye og har et lite kcal inntak (1500) pr. dag. Så det er medisinen som er synderen igjen.

Lenke til kommentar

 

Det er "mindre sannsynlig" med cipramil også. Når TS ikke klarer å gå ned i vekt uten heller så tviler jeg litt på at det bare er medisinen.

Det er nok medisinen. Hvis du leser pakningsvedlegget så står det under bivirkninger. TS trener mye og har et lite kcal inntak (1500) pr. dag. Så det er medisinen som er synderen igjen.

 

Vektøkning som bivirkning av SSRI-preparater kommer 100% av at medisinen gir økt apetitt og dermed økt matinntak. Du har misforstått hvis du tror Cipramil gir vektoppgang ved samme kaloriinntak.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Du kan ikke legge all skylda på medisinene. Ja litt går du kanskje opp, men det betyr ikke at du ikke har muligheten til å gjøre noe med det. Tror det er viljestyrken det er noe feil med, ikke medisinene. Om jeg var deg ville jeg begynt å trene, så kanskje det også hjelper litt på depresjonen.

Lenke til kommentar

 

 

Det er "mindre sannsynlig" med cipramil også. Når TS ikke klarer å gå ned i vekt uten heller så tviler jeg litt på at det bare er medisinen.

Det er nok medisinen. Hvis du leser pakningsvedlegget så står det under bivirkninger. TS trener mye og har et lite kcal inntak (1500) pr. dag. Så det er medisinen som er synderen igjen.

 

Vektøkning som bivirkning av SSRI-preparater kommer 100% av at medisinen gir økt apetitt og dermed økt matinntak. Du har misforstått hvis du tror Cipramil gir vektoppgang ved samme kaloriinntak.

 

Det gjør nok det skjønner du. Dette tror jeg at jeg vet bedre en deg. Gar gått på Cipramil i 10 år. Ingen økt appettitt, men vekten øker uansett. Har aldri øket apetitt av SSRI. Selve medisinen er nok synderen.

Lenke til kommentar

Cipralex er nyere og mer selektiv (trykker ikke borti så mange knapper oppi hjernen utenom de den er ment å trykke på).

Men tar den bort depresjonen og har den som bivirkning at du får øket kroppsvekt? Eller er den av de "snilleste" ? Bruker Cipramil i dag. Hva med munntørrhet?

Lenke til kommentar

 

Det kan jo være bra å prøve en annen treningsform enn å bare gå tur

Er ikke så lett med ankelbrudd......

 

Jeg sykler når det ikke er for vondt.

 

 

Sitat fra ditt innlegg nr. 5:

 

"Jeg trener ganske mye. Jeg går turer på minst 50 min. ca fire ganger i uka."

 

Hvordan klarer du egentlig å gå så langt da, når du også er sterkt overvektig? Jeg har hatt ankelbrudd selv og måtte bruke krykker i 2-3 måneder.

Endret av hermosa
Lenke til kommentar

 

 

Det kan jo være bra å prøve en annen treningsform enn å bare gå tur

Er ikke så lett med ankelbrudd......

 

Jeg sykler når det ikke er for vondt.

 

 

Sitat fra ditt innlegg nr. 6:

 

"Jeg trener ganske mye. Jeg går turer på minst 50 min. ca fire ganger i uka."

 

Hvordan klarer du egentlig å gå så langt da? Jeg har hatt ankelbrudd selv og måtte bruke krykker i 2-3 måneder.

 

Er du igjen frampå for å gjøre narr av meg? Det er sendt masse rapporter på deg pga, at du henger ut meddebattanter. Trodde du var ferdig nå. Hva om jeg går med krykker, er det egentlig noe du har noe med? Poenget at jeg går ofte og lange turer, og bruddet leges etter hvert. Nå får du stoppe med sjikanen, du sitter og klipper og limer for å få fram et dårlig bilde av meg . Uredelig og dårlig gjort. Er du ennå sur på det jeg skrev i en annen tråd? , Ikke forvent at jeg noen gang skal bli enig med deg, du er her kun for å sjikanere mennesker med andre meninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...