Gå til innhold

Passer disse komponentene godt sammen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror han mener at Corsair RM serien er en heller middelmådig PSU produsert av chicony som bruker kondensatorer av lav kvalitet (ltec kondensatorer) og at man derfor heller bør velge en PSU fra en bedre produsent. Som f.eks corsair AX serien eller EVGA sine platinum sertifiserte PSU'er (komplett selger dessverre ikke EVGA strømforsyninger). Ett annet alternativ er XFX Pro Black Edition som er produsert av seasonic, blant de aller beste strømforsyningene det også.

 

på SSD siden vil nok Crucial MX100 være ett av dagens beste kjøp på alle områder, etterfulgt av Samsung 840 EVO, eller 840/850 PRO om man vil betale mer for litt mer ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du tenker på Corsair sine vannkjølingssystemer til cpu, så søk opp litt info før du evt. bestiller en slik (slik at du ikke angrer, slik jeg gjorde med min H60). Flere av de kjøler bra ifølge tester, men bråker mye. Det er iallefall min erfaring - og googler du litt får du opp mye av de samme erfaringene jeg har. Til slutt vil jeg si at jeg er ingen ekspert på området, vil bare dele min erfaring med deg :-) Det er garantert noen andre her som kan bekrefte/avbekrefte mine påstander om Corsair hydro og støy.

 

Jeg kasta iallefall min H60 ut av døra pga. støyen, men óg pga temperaturer jeg ikke var fornøyd med. Har nå installert Noctua nh-d14 og pcn er stille, og mye mye kaldere :)

Lenke til kommentar

Om du tenker på Corsair sine vannkjølingssystemer til cpu, så søk opp litt info før du evt. bestiller en slik (slik at du ikke angrer, slik jeg gjorde med min H60). Flere av de kjøler bra ifølge tester, men bråker mye. Det er iallefall min erfaring - og googler du litt får du opp mye av de samme erfaringene jeg har. Til slutt vil jeg si at jeg er ingen ekspert på området, vil bare dele min erfaring med deg :-) Det er garantert noen andre her som kan bekrefte/avbekrefte mine påstander om Corsair hydro og støy.

 

Jeg kasta iallefall min H60 ut av døra pga. støyen, men óg pga temperaturer jeg ikke var fornøyd med. Har nå installert Noctua nh-d14 og pcn er stille, og mye mye kaldere :)

 

Takk for tips om Noctua luftavkjøling! Den modellen du har er jo rimelig svær da - er det plass til den i et normalt kabinett? Men ser jo at de har mindre modeller da - som kanskje holder til en default klokka CPU?

 

en av dem så er du på god vei med strømforsyning, komplett.no har veldig lite utvalg av gode strømforsyninger desverre....

 

Viss det er mulighet for deg å kjøpe feks strømforsyningen en annen plass så gjør dette.

Anbefaler deg å kikke på denne siden ang anbefalinger av strømforsyningere:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444

 

Supert! Takk for tips om dette. Hvis de til XFX er gode så kan jeg jo ta de. Kjekt å bestille alt sted egentlig, selv om det egentlig ikke er et must. Men ønsker ikke å legge sånn supermye i PSU heller, så da er det kanskje like greit...? Egentlig så vet jeg ikke i hvilken grad PSU er viktig - men ser jo at det står på den guiden der at det har mye å si.

 

.

 

Egentlig så lurer jeg litt på om resten av komponentene harmonerer, og. Bygde en tidligere her, hvor hovedkort krasjet med CPU i den forstand at grafikken (integrert) ikke virket - det er jo kjekt at alt virker.

Lenke til kommentar

Kjøling er dekket og sier det samme. Dropp vannkjølinga og gå for luftkjøler. Noctua NH-U14S, NH-D14 eller NH-D15 er gode valg. D14 er dog en litt gamlere modell, men funker fortsatt dritbra. Disse vil kjøle på nivå med H75.

 

Bytt SSD ja. Crucial MX100 er genial. Du kan gå høyere opp i pris, men det er ikke vits før du når Crucial M550. SanDisk UltraPlus er også veldig bra og balansert, men tror ikke Komplett har den.

 

Minne: https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-sport-1600mhz-8gb/744179 Vurder disse, godt RAM. Du kan også vurdere å gå for 16 GB RAM, da 8 blir litt lite i lengden. Spesielt når du har high-end-komponenter rundt, og spesielt når du vurderer dual-GPU. Isåfall er disse geniale: https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-tactical-16gb/752765/ De er bedre enn de fleste andre, og er billigest. God kvalitet og klokker bra.

 

Ellers så er det bra. Vurder også andre nettbutikker. Komplett er dyrt. Jeg handler mye fra CDON, SuperSmart og NetOnNet. Men vet at flere bruker Proshop uten problem, og de er ofte billigest. Jeg har blitt skremt av negativ tilbakemelding på dem, så jeg handler ikke der.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Takk for tips, AdNauseam! :)

 

Går for en av Noctua, da. Og annet minne.

 

Men det hovedkortet, det valgte jeg bare på måfå, altså. Jeg fant det billigste til Gigabyte som hadde optisk lyd (for det må jeg ha). Men det er bra?

 

Kommer til å handle mesteparten på komplett.no, siden jeg er veldig fornøyd med servicen deres. De er alltid greie å ha med å gjøre...

Lenke til kommentar

Kjøp deg en god kjøler, selv om du akkurat nå tenker at du IKKE skal overklokke. Plutselig får du lyst (og det er meget enkelt og ikke minst trygt), og da har du en kjøler som takler det :-) Nh-d14 eller 15 anbefales av mange, m?n ja den er stor. Pass på at kabinettet er stort nok og at ram ikke er for høyt.

Lenke til kommentar

Jeg så jo på dette: https://www.komplett.no/gigabyte-ga-z97x-gaming-3-socket-1150/815536

 

Det må jo være plass til den til Cooler Master om kjølenen kan monteres "langsmed" minnebrikkene... men er det vanskelig å feste en slik, eller? Eller er det bare å smokke på. :wee:

 

Lurer litt på hvilken vei "flow" går på det kabinettet... er best om det går luft inn foran, og er "exhaust" bak, for da vil det vel komme mer bris på skjermkorta... ser for meg at det stemmer.

 

(Også må vel "flowen" fra CPU-kjøleren gå i samme vei...)

Lenke til kommentar

Inn i front og ut på baksiden er normen, men gpuer med 2 kjølere kaster 90% av all varmen inn i kabinettet så det lønner seg å lufte godt.

Er det rom for flere vifter i front eller top så bruk de sammen med en viftekontroller eller en form for styring.

Har 2 vifter i topp som blåser ned, satte jeg de opp ble innluften forran bare sugd rett ut oppe.

Ut bak er hårfønervarm- det i teorien eneste utluften for cpu og gpu i de fleste kabinetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...