Gå til innhold

Passer disse komponentene godt sammen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere har jeg hatt sånn som du skal putte en "ert" i midten av kappen... usikker på hvordan den pastaen som følger med Cooler Master - kjøeren skal påføres, men det finner jeg jo ut. Syns det var så greit med denne prikken i midten, siden den ble lett å dosere.

Er likt med alle termiske pastaer, utenom spesial-pasta. :) Så ja, en bitteliten ert i midten er flott. Hvis du setter kjøleren på uten termisk pasta så vil du bare redusere temperaturen med noen grader eller ti. :)
Lenke til kommentar

 

Tidligere har jeg hatt sånn som du skal putte en "ert" i midten av kappen... usikker på hvordan den pastaen som følger med Cooler Master - kjøeren skal påføres, men det finner jeg jo ut. Syns det var så greit med denne prikken i midten, siden den ble lett å dosere.

Hvis du setter kjøleren på uten termisk pasta så vil du bare redusere temperaturen med noen grader eller ti. :)

 

:rofl:

Lenke til kommentar

Tannlegen min er veldig interessert i materialteknologi da. Da jeg var der spurte og gravde jeg om hva han brukte, og han la ut... interessant.

 

Men tror egentlig det virker motsatt. Min ukvalifiserte gjetning. Det blir jo stein hardt, f.eks. Det ligner nok mer på betong enn termisk pasta...

 

Det som hadde vært bra tror jeg, hadde vært om du hadde et lite "basseng" der, som du helte kvikksølv oppi... steike det hadde vært saker.

Lenke til kommentar

Det jeg mente.

 

1. Det ble spurt om keramiske materialer var gode varmeledere.

 

2. Jeg påpeker at det har blitt brukt keramiske isoleringsmidler for høyspentnett.

 

3. Jeg sier at da leder ikke keramiske materialer elektrisitet i særlig grad.

 

4. Jeg sier at siden det ikke leder elektrisitet i stor grad, så leder det heller ikke varme i stor grad.

 

5. Keramiske materialer er derfor dårlig som termisk pasta.

 

Vanskelig å forstå, eller?

Lenke til kommentar

Det jeg mente.

 

1. Det ble spurt om keramiske materialer var gode varmeledere.

 

2. Jeg påpeker at det har blitt brukt keramiske isoleringsmidler for høyspentnett.

 

3. Jeg sier at da leder ikke keramiske materialer elektrisitet i særlig grad.

 

4. Jeg sier at siden det ikke leder elektrisitet i stor grad, så leder det heller ikke varme i stor grad.

 

5. Keramiske materialer er derfor dårlig som termisk pasta.

 

Vanskelig å forstå, eller?

Nei. Men: Jeg er ikke nødvendigvis overbevist over at termisk- og elektrisk ledningsevne henger sammen.

 

Men ser hva du mente. :p Ble bare litt distrahert av min egen skepsis ( =resistanse til konkludering med mindre jeg er skråsikker).

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
Nei. Men: Jeg er ikke nødvendigvis overbevist over at termisk- og elektrisk ledningsevne henger sammen.

 

Men ser hva du mente. :p Ble bare litt distrahert av min egen skepsis ( =resistanse til konkludering med mindre jeg er skråsikker).

 

Jeg dobbeltsjekket, og jeg husket feil. Gjelder visst bare metaller. Beklager.

 

Det er forøvrig ingen som har "konkludert" med noe som helst her - det er ingen som har noen planer om å bruke keramikk som termisk pasta.

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...