Gå til innhold

Feire 18 års bursdag


Anbefalte innlegg

Jeg skal feire 18 års bursdagen min nå i sommer, og lurte på om noen har noen tips til aktiviteter/leker, mat, drikke/velkomstdring og pynting? Har lyst til å ha litt opplegg og kanskje litt uteaktiviteter siden det er sommer. Det kommer ca 40 stykker.

 

Del gjerne erfaringer fra tidligere fester du har holdt eller som du har vært i :)

Endret av Mina1996
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha utkledningsfest, er utrolig morsomt!

Bør også ha en pris/premie for best kostyme/utkledning også, da vekkes konkurranseinstinktet til folk flest. Ikke ha et tema, da kan ikke folk utnytte sin fulle kreativitetsevne.

 

Å ha drikkeleker som staffet er også sinnsykt morsomt!

Hvis dere er 10 stk på hvert lag, går det ut på at en skal drikke en mengde, sette koppen opp ned på bordet (viktig at folk drikker opp slik at det ikke blir noe søl) og prøve å bruke fingeren til å sprette den opp igjen til ordinær stilling. :w00t:

Video som viser hvordan det skal gjøres: https://www.youtube.com/watch?v=r6a5-lRrJJs

 

Noe som også får folk til å klikke er fishbowls på tid!

Du lager en bolle med alkohol (sprit som er blandet ut og ikke smaker for jævlig) med sugerør til ca 10 stk.

På din fest kan du f.eks. ha 10 personer per fishbowl, så har du 4 grupper.

Siste som drikker opp må gjøre noe tull/flaut, og første som drikker opp får noe kult.

 

Siden det er din 18 årsdag regner jeg nesten med at folk ikke er eksperter, så vær litt varsom med å ha drikkeleker konstant og bland fishbowlsa med omhue! :tease:

 

Ha en fin feiring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg ville vært litt forsiktig med drikkeleiker, erfaringsmessig er folk i stand til å overskjenke seg sjølv utan hjelp frå ein drikkeleik. Ein ulempe med drikkeleiker er at det også er lett for at gjestane blir ulikt fulle og til forskjellig tid. Ein fest er eigentleg kjekkast når alle er på omtrent same stadium gjennom heile festen.

 

Du kan godt ha konkurranser og leiker, men då hadde det vært betre å ha alkohol som premie i staden for å lage ein vanlig drikkeleik. Sidan dere er forholdsvis mange så kan det være fornuftig å ha aktiviteter som også egner seg godt som tilskuersport.

Husk også på at det ikkje er alle som er like klar for så veldig sportslige aktiviteter på fest pga upraktisk antrekk og at ein helst ikkje vil bli meir svett enn nødvendig. Men dette er sjølvsagt avhengig av kva type folk du inviterer og om dere skal f.eks på byen etterpå eller ikkje.

 

 

Har du forresten lagt deg opp til eit budsjett? Berre velkomstdrinken vil koste litt når du skal ha 40 gjester. Om du f.eks serverer eit glas med muserande vin så må du ha 7 flasker med vin (regner då 6-7 glas per flaske når du serverer litt over 1 dl). Serverer du ein drink basert på sprit (40%) så treng du 1,6 liter med sprit (litt meir enn to heilflasker), pluss blandevatnet. Så berre velkomstdrinkane vil fort koste 600-800 kr.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 18års fest i fjor sommer hvor det kom 42 gjester.

Det jeg gjorde var å legge noe snacks på bordene, kjøpte inn noe brus også fikk de selv ta med den drikken de ville. Ofte er det slik at ungdommer på den alderen liker å kose seg ekstra så blir myw drikking lg snakl, og lite aktiviter og spising.

Slik var det hvertfall til meg.

Lenke til kommentar

Blanding pleier å funke.

 

En annen mulighet er å be om sangønsker av deltagerene på forhånd og sette dette i en playlist. Da får liksom alle hørt "sin(e) sang(er" garantert.

 

En annen regel som pleier å fungere fint på våre fester (hvor musikksmakene rangerer fra hestejazz til kølsvart blackmetal) er den gylne regelen om "queue". Av erfaring så pleier folk å bli litt mindre furtne over å høre musikk dem ikke er så hoppende glad i så lenge dem får litt av sine favoritter også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...