Gå til innhold

Tips til gode spill siste 3-4 år for en som likte....


Anbefalte innlegg

Er ute etter tips til gode spill. Har ikke fulgt med de siste årene, men i ungdommen var C&C: Red Alert en slager. Jeg har også likte Civilization-spillene og er fan av strategi i rommet endel god FPS (Medal of Honor: Allied Assault osv...) , Settlers osv..., Company of Heroes ++

 

Problemet med en del nye spill er at ting blir litt for "vilt" og vanskelig å helt kjøpe. Finnes det noen nyere strategi-spill evt. andre genre fra de siste år som er virkelig gode og gjennomført?

 

 

Kan også legge til at jeg de siste årene har spilt hovedsaklig på PS3 og da har Assasins Creed III, Last of Us og slikt vært det som har fenget. GTA 5 syntes jeg ble for ungdomsrettet og for fullt av "tull og vas" - gammel som man er.

Endret av jakja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sins of a solar empire: rebellion (romstrategi)

FTL : Faster than light (romstrategi, men mere arcade-lignende. Likevel et av de beste spillene jeg noen gang har spilt)

Tropico 4/5: Humoristisk diktator-strategi

Civilization 5: Får en del tyn av noen, men jeg mener det er ett av de beste i serien, men dog med tilleggspakker for å få den beste opplevelsen

 

Siden C&C var din gamle favoritt er det vanskelig å komme utenom Starcraft 2 med tilleggspakker.

 

Også selvfølgelig: XCOM: Enemy Unknown. En remake av den gamle UFO-serien med strategielementer og tur-basert kampsystem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

anbefaler også shogun 2/rome 2, ikke for vanskelig å lære og har fantastisk morsomme kamper.

 

som andre har nevnt er XCOM: Enemy Unknown og civ 5 verdt en titt, gode begge spillene.

 

FPS: Hum... Borderlands 2 er verdt en titt, morsomt spill om du liker fps med humor. Mass effect serien kan også spilles, ME serien er action RPG spill hvor kamp har fokus på skyting (eller magi om du spiller som adept) men du må også like story driven spill om du skal prøve mass effect.

 

rom strategi: Regner med du har spilt galactic civilisation 2? (hvis ikke, anbefales det). Har ikke spilt mye av denne typen spill ellers selv.

 

"Red alert var en slager" du kan jo prøve starcraft 2, samme type spill :)

Lenke til kommentar

Kan også legge til at jeg de siste årene har spilt hovedsaklig på PS3 og da har Assasins Creed III, Last of Us og slikt vært det som har fenget.

Assassin's Creed 4. Historien er flyttet over til sjørøvertiden, så en god del av spillet reiser du runt på din egen sjørøverskyte og plyndrer andre skip. Stilen er også mer humoristisk enn før, og vi slipper Desmond. Det er fortsatt enkelte ting i nåtid, men ikke mye, og det er uansett noe helt annet. Har spilt alt av Assassin's Creed unntatt det på DS, og AC4 er helt klart favoritten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...