Gå til innhold

Ny mikrofon + lydkort?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger ny mikrofon (og lydkort?) for bl.a. YouTube, skype, o.l. til pc'en, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for. Har prøvd litt forskjellige billige mikrofoner, men har ofte vært plaget av støy. Tror heller ikke hovedkortet mitt (Asus Z87-A) har det beste intergrerte lydkortet for mikrofoner.

 

Ønsker derfor å kjøpe ny mikrofon og lydkort (som er bra for mikrofon). Vet veldig lite om hverken det ene eller det andre om mikrofoner og lydkort, så ønsker innspill og hjelp. Vil helst ikke bruke mer enn 1000,- 1500,- på dette.

 

Takk på forhånd! :)

Endret av TitanPixels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TitanPixels, den 01 Aug 2014 - 23:55, sa:

 

Uderzo, den 01 Aug 2014 - 03:27, sa:

Når det gjelder mikrofon, så vil jeg anbefale ModMic.

http://www.modmic.com/

 

Ønsker å kjøpe en litt større som man har på stativ :)

 

Noen som har vært borti Røde Podcaster USB? Isåfall trenger jeg vel ikke eksternt lydkort?

 

 

Siden Røde mic'en er USB, så har den lydkortet den trenger selv, bare å plugge, velge den som mic og bruke. Regner med det sikker ligger noen tester av den på youtube som kan være lure å se, så får du garantert ett inntrykk av den. Røde skal vist være nokså gode på slike saker.

Lenke til kommentar

 

TitanPixels, den 01 Aug 2014 - 23:55, sa:

 

Uderzo, den 01 Aug 2014 - 03:27, sa:

Når det gjelder mikrofon, så vil jeg anbefale ModMic.

http://www.modmic.com/

 

Ønsker å kjøpe en litt større som man har på stativ :)

 

Noen som har vært borti Røde Podcaster USB? Isåfall trenger jeg vel ikke eksternt lydkort?

 

 

Siden Røde mic'en er USB, så har den lydkortet den trenger selv, bare å plugge, velge den som mic og bruke. Regner med det sikker ligger noen tester av den på youtube som kan være lure å se, så får du garantert ett inntrykk av den. Røde skal vist være nokså gode på slike saker.

 

 

Da tror jeg at jeg går for en sånn. Om noen har noen andre innspill vil jeg gjerne høre dem :)

Lenke til kommentar

 

Har sett på den også. Er litt usikker på hvilken av dem jeg skal gå for pga. røde-mikrofonen er dyrere, og da mest sannsynlig bedre? At den koster ~450 kroner mer har egentlig ikke så mye å si da jeg vil ha mest lyd for pengene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...