Gå til innhold

HDD tray skruer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg holder for tiden på med å forsøke å finne noen skruer til harddisk skuffene i serveren min, noe som har vist seg å ikke være så lett som jeg føler det burde vært. Problemet ligger i å finne noen med lite nok hode. Alle jeg har funnet til nå har 0,5mm eller 1mm for stor diameter på hodet, og da blir det slik når jeg skrur de i skuffen:

cEVZclI3.jpeg

Det ser ikke så ille ut, men det blir problematisk å skyve inn skuffen når skruen stikker ut på den måten. Skuffen i seg selv ser ut til å være skrudd sammen med nesten samme type skruer som jeg trenger, når jeg skrur de i harddisken ser det slik ut:

RTJyVVYr.jpeg

Mye bedre altså. Side om side ser de slik ut:

dXdhcDRZ.jpeg dm9OcEFN.jpeg

Diameteren på hodet på skruen til venstre er på 5,5mm, mens den til høyre er 4,5mm.

 

Jeg har sjekket de lokale butikkene som jeg kan tenke meg har denne typen skruer uten å finne noe, og jeg har ebay'et og googlet meg nesten ihjel uten å finne noen med diameter under 5mm. Noen som vet hvor jeg kan finne det jeg leter etter? Eventuelt om noen vet nøyaktig hva slike skruer heter, så blir det kanskje lettere å søke etter de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å se på ebay?

Prøv å søk på f.eks modell nr på server og hdd tray screws eller lignende.

Mulig du også kan finne noe mer spesifikk info på denne måten :)

Det er forsøkt, uten hell. Jeg kjøpte serverkabinettet brukt, og det er ingen modellnr eller lignende på det, så jeg vet ikke helt hvor det kommer fra. Jeg har funnet et som ligner ganske mye hos rackmountmart, og har kontaktet de for å se om de har skruer liggende. De har ikke gitt meg noe svar enda, så jeg venter i spenning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...