Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW E34, tips til forbedring?


Anbefalte innlegg

Har en BMW 520ia automat E34 1993 modell som har gått 193.000km, bilen er stort sett rustfri, men personlig syntes jeg den er nogenlunde kjedelig. Her trenger jeg deres tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre bilen. Har lyst at den skal se bra ut, men ikke overstylet på noen måte. Bilen er ikke langt i fra EU godkjent, det eneste som må fikses på er foringene og bærebruene fremme, og da er bilen i en ganske god stand.



Det som er planlagt å gjøre:



- Lakkere panseret i bilens farge (uten den to-tonet farget)


- Bytte til "smoked black" baklykter


- Skifte felger, har 3.stk 18" M5 replika felger, men vurderer å kjøpe 19" felger


- Oppgradere steroen, har allerede subwoofer og forsterker


- Muligens skinnseter, da jeg syntes det gir en bedre komfort og et finere utsende


- M5 frontfanger leppe



Panseret på bildet er forresten lakkert av en amatør, og han brukte i tillegg vanlig sprayboks, så derfor er det uakttuelt å bruke det panseret.



Synes også 150hk er litt lite, men er usikker på hva som er smart å gjøre for å øke effekten. Faren min er bilmekaniker, så har egentlig ganske frie tøyler til hva som kan gjøres på bilen.





yxbOYWu.jpg




RRkmTnt.jpg



mkeNhAk.jpg


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Lakk panseret som du har planer om å gjøre, så blir den pen.

Oransje blinklys kan også blir stilig.

Angående motoren bør du enten turbokonvertere eller hive i en større motor. Det er ikke så mye å gjøre med en naturlig aspirert motor før det begynner å koste mye penger.

Lenke til kommentar

Bilen ser jo,noenlunde rustfri ut og det er en bra start. Men siden du syns at motoren er slapp og alt er ille, så støtter jeg pondus og sier kjøp ny bil.

 

Nytt panser og freshe opp den lysegrå kanalen, så ser bilen ut i måneskinn. Glem ny motor og turbo.

 

Glem også ny front. Det koster for mye. Tenk kosteffektivt.

Lenke til kommentar

Vist den E34'en der er i en slik stand som det virker på bildet ville jeg helle beholdt den og kjøpt en donorbil og byttet motor og godkjent dette. Å finne en E34 i god stand med kraftig motor er jo nesten umulig. Enten er motoren kraftig og bilen dass, ellers så er bilen fin og motoren liten slik som i dette tilfelle.

Vist faren din er mekaniker har han vel en viss formening om hvor han skal titte og kjenne. Er karosseriet i god stand uten mye rust og understeller generelt tight og fint så hør med faren din om han har erfaring med motorbytte og godkjenning av dette.

 

 

- Lakkere panseret i bilens farge (uten den to-tonet farget)

- Bytte til "smoked black" baklykter
- Skifte felger, har 3.stk 18" M5 replika felger, men vurderer å kjøpe 19" felger
- Oppgradere steroen, har allerede subwoofer og forsterker
- Muligens skinnseter, da jeg syntes det gir en bedre komfort og et finere utsende
- M5 frontfanger leppe

Det med pansere er en god idé.

 

Jeg ville ikke ha montert smoked black, eller tonede baklykter, på en svart bil generelt. De fineste E34'ene jeg har sett med årene i sort har som regel kjørt originale eller med hvite blinkers bak. Har man lyktene bak mørke/sorte kan disse fort blende inn i bilens design og gjøre bilen kjedelig og anonym bakfra.

 

M5 felger, uavhengig om det er originale eller replika, er så oppbrukt på disse bilene. Det eksisterer så sykt mye å velge i mellom med boltsirkelen disse bilene har at jeg vil oppfordre deg til å prøve noe mer originalt. Jeg har fått et inntrykk av at dette er en bil som kler forskjellige felger og. Selv ville jeg anbefalt deg å ikke gå over 18" da disse bilene faktisk kler å ha litt gummi på hjulene. På min egen hadde jeg faktisk 17" og fikk stadig kommentar over at disse hjulene kledde bilen mye mer enn hva de andre som hadde E34 på den tiden hadde valgt. Her var det gjerne 18" og 19".

 

Oppgradering av stereo er aldri feil. Bare sørg for å gjør det slik at bilen ser noenlunde original ut innvendig fremfor å ruinere den ved å bygge en "stereo" bil.

 

Skinnseter er digg og det er å få elektriske skinnseter både forran og bak til disse bilene. Hadde det i min egen, og det koster ikke så mye. Også går det an å bruke stoler og sofa fra 7-serien fra samme årgang, men der er baksetet litt for bredt, men fult mulig å bruke.

 

Bilen er like så kul med V8 fronten, om ikke litt kulere ;)

Lenke til kommentar

Hansien: Er enig i at smoked lykter gjør bilen anonym bakfra, men det gir en sinnsykt kul effekt når man bremser. Dessuten er det noe ikke alle har, så jeg støtter smoked lykter :)

 

Trådstarter, hvordan lys har du på bilen? Er så kjipt å se en fin stylet bil ha vanlige kjedelig halogenlys. Vurder xenon dersom du ikke har det!

Lenke til kommentar

Det blir ikke akktuelt å skifte bil, med tanke på at den er 99% rustfri, i tillegg har den gått veldig lite, og standen til bilen er generelt veldig god.

 

Jeg synes personlig at original lyktene til E34 er ganske stygg, og ser bare gammel ut. Har sett andre e34'er med smoked black lys, og synes det egentlig var ganske tøft. Tenkte å kjøpe LED versjonen ut av de.

 

Har xenon Angeleyes forran, men de er ikke koblet enda. Vet ikke helt om jeg skal bruke en egen bryter til angeleyesene eller om jeg skal koble de i lag med parklysene.

 

Angående motoreffekt og sånt. Har vurdert å bytte til en 2,5L motor, men de fleste motorene har gått for langt. Noen som vet om det er mulig å få 30hk ut av en chip? Noen sier jo at det er mulig, men har lyst å høre flere meninger.

 

Håper bilen blir en god del bedre etter en god polering. Den var rimelig skjitten på de bildene her.

 

Alt av tips blir vurdert, og takker så mye for de tipsene som allerede har kommet.

Endret av Furyon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...