Gå til innhold

Hvilken øl drakk du sist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cap Great White IPA - i min gane heldte denne mer mot Belgisk hveteøl med en anelse IPA i ettersmaken. Motsatt av Skoddehav som er eneste hvite IPA jeg har å sammenligne med. En helt OK+ øl, men blir nok ikke noe umiddelbart gjenkjøp. 6/10.

 

Lervig White IPA - Denne klarte jeg rett og slett ikke å drikke hele flasken av. Mulig det er meg det er noe gale med, men inntrykket jeg satt igjen med kan i alle fall beskrives lett. Lukt: God gammeldags tømmerhogstsvette, smak: Svette. Håper det er første og siste gang jeg kommer til å bruke svette for å beskrive lukt og smak av en øl. 1/10.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Fikk smakt 7 Fjell Bøll 2014 på tapp i kveld. En helt ok kaffe stout, men ikke noe spesielt over den. Har faktisk til gode å finne en øl fra 7 Fjell hvor gjenkjøp virkelig frister. 6/10.

 

Enig. 7 Fjell og Austmann, kjedelige greier.

 

 

Mener dere seriøst at 7 Fjell skulle begynt med de vile ølene og ventet med det de tjener penger på?

Lenke til kommentar

Fikk smakt 7 Fjell Bøll 2014 på tapp i kveld. En helt ok kaffe stout, men ikke noe spesielt over den. Har faktisk til gode å finne en øl fra 7 Fjell hvor gjenkjøp virkelig frister. 6/10.

 

Det var jo besynderlig. Bøll på festivalen var en fantastisk kaffestout, det var en av de mest smaksrike stout'ene jeg har smakt, kombinert med en heftig kaffesmak som balanserte ølet perfekt.

 

Er det mulig at de severte den iskald der du fikk den? For det kan lett maskere smaksrikdommen. Bøll bør serveres rundt 14-16 grader. Eventuelt har de forhastet seg når de skulle lage den kommersielt, og det er i såfall veldig synd.

Lenke til kommentar

 

Fikk smakt 7 Fjell Bøll 2014 på tapp i kveld. En helt ok kaffe stout, men ikke noe spesielt over den. Har faktisk til gode å finne en øl fra 7 Fjell hvor gjenkjøp virkelig frister. 6/10.

 

Det var jo besynderlig. Bøll på festivalen var en fantastisk kaffestout, det var en av de mest smaksrike stout'ene jeg har smakt, kombinert med en heftig kaffesmak som balanserte ølet perfekt.

 

Er det mulig at de severte den iskald der du fikk den? For det kan lett maskere smaksrikdommen. Bøll bør serveres rundt 14-16 grader. Eventuelt har de forhastet seg når de skulle lage den kommersielt, og det er i såfall veldig synd.

 

BØLL 14 er kun laget i en batch.

Lenke til kommentar

 

Corona Extra, beste ølet som finnes synes jeg

Tja, jeg kunne satt opp en enkel blindtest som skulle fått deg til å bli flau over å ha skrevet noe slikt. Men så lenge du er fornøyd er jo alt bra da.

Ølsmak er nok veldig subjektivt ut ifra hva man liker, så vi må nok bare si oss enige i å være uenige her :)

Lenke til kommentar

 

 

Corona Extra, beste ølet som finnes synes jeg

Tja, jeg kunne satt opp en enkel blindtest som skulle fått deg til å bli flau over å ha skrevet noe slikt. Men så lenge du er fornøyd er jo alt bra da.

Ølsmak er nok veldig subjektivt ut ifra hva man liker, så vi må nok bare si oss enige i å være uenige her :)

 

Lite er så subjektivt som ølsmak, men det er nærliggende å spørre hva du har smakt?

Dette fodi det frem til nå har dreid seg hovedsaklig om pils i den norske ølverden og det er omtrent som å velge bil utfra kun et bilmerke.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Corona Extra, beste ølet som finnes synes jeg

Tja, jeg kunne satt opp en enkel blindtest som skulle fått deg til å bli flau over å ha skrevet noe slikt. Men så lenge du er fornøyd er jo alt bra da.

Ølsmak er nok veldig subjektivt ut ifra hva man liker, så vi må nok bare si oss enige i å være uenige her :)

 

Lite er så subjektivt som ølsmak, men det er nærliggende å spørre hva du har smakt?

Har smakt ganske mange ulike typer og kan nok ikke huske alle på sparket, men tuborg, heineken, Aas uten, Corona har jeg iværtfall smakt. Og ut ifra disse er Corona favoritten med Heineken på en god 2. plass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...