Gå til innhold

Hva kan man ha på brunosten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er så bra med brunosten er at den klarer seg som pålegg helt på egen hånd og trenger ingen substitutter og hjelpemidler for å tilfredsstille smaksløkene og sulten på alle måter. Den er litt som drømmekvinnen med sine perfekte former, lidenskapelige lynne og forføreriske personlighet. Men som alle kvinner blir den lett sjalu når oppmerksomheten din er delt, så jeg vil ikke anbefale deg å lete etter selskap på brødskiva. Det vil bare forsure forholdet deres og kjærligheten som en gang fantes mellom dere vil blekne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Brunost er dessuten teknisk sett ikke en ost

javel?

 

 

Hovedingrediensen er myse, det som er igjen når ostemassen er skilt fra melken og tatt opp / bort.

 

Tine.no: "Mysen kokes eller dampes inn og tilsettes melk og fløte av ku, geit eller en blanding av dette."

 

Hvis du ser på næringsinnholdet er det stor forskjell i forhold til f. eks. Norvegia.

 

I Sverige heter det mesost.

 

Man kan si at prim er brunost som ikke har kokt like lenge.

 

Loff, sirup og brunost er vel en vinner. Selv foretrekker jeg den bar på varmt nybakt brød, jeg har den også på sveler, ellers går det mest i andre pålegg.

 

Det er jo også et fint nødspålegg å ha i kjøleskapet, den holder seg jo veldig lenge.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...