Gå til innhold

Ballmer forsvarer Windows-sikkerhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Balmer presterer å ignorere at red hat inneholder ti ganger så mye programvare som windows. For at windows skal dekke alle bruksområdene til red hat må du installere masse ekstra software med sannsynlige sikkerhetshull. I tillegg installerer du vanligvis ikke all programvaren som følger med red hat, bare det du bruker. Når har Balmer tenkt å forsvare de 32 upatchede internet explorer sikkerhetshullene?

Lenke til kommentar

Det bare bli tull fra ende til annen, hvis Balmer påstår at med Linux kan ingen holdes ansvarlig. Eller så vet han ikke hva ansvar er. Microsoft har jo fraskrevet seg et hvert ansvar i lisensbetingelsene når det gjelder Windows !

 

Jeg antar alle såkalte sikkerhetshull (der en utenforstående kan kjøre program på en gitt Windowsmaskin) er lagt der med vilje for at Microsoft skal kikke litt i kortene til brukerne uten at de oppdager noe som helst. Brannmurslogger viser jo nettopp at flere IPadresser kan spores tilbake til M$. Det er gammelt nytt.

Lenke til kommentar
Balmer presterer å ignorere at red hat inneholder ti ganger så mye programvare som windows. For at windows skal dekke alle bruksområdene til red hat må du installere masse ekstra software med sannsynlige sikkerhetshull. I tillegg installerer du vanligvis ikke all programvaren som følger med red hat, bare det du bruker. Når har Balmer tenkt å forsvare de 32 upatchede internet explorer sikkerhetshullene?

Selvsagt trekker han ikke fram dette! Det ville jo ha blitt det samma som at den Irakiske informasjonsministeren sa at det var 'american infidels' i Bagdad ;)

Lenke til kommentar

Problemet til windows er modellen som de bruker. Den er generell usikker. Når det er tilnærmet umulig å bruke en maskin i vanlig "bruker modus", og man må nesten være administrator for å få noe gjort er det teit. Til og med når man er i bare "bruker modus" kan man forsatt "med litt intressange" teknikker laste opp og/eller erstatte dll filer og activex komponenter som kan være en trussel for systemet. For å ikke å snakke om idotiske skripting språk med store sikkerhets trusseler. Ja jeg snakker om vbs (visual basic scripting), Nimda, I Love you etc. Det har blitt litt bedre med windows 2003, men ikke godt nok. Problemet til windows er at de forsatt baserer store deler av system på gamle windows 95 metoder og har satt bruker venlighet over sikkerhet.

 

Jeg sier bare det som er sant: "Windows was not designed to be insecure, it just was not designed with secureity in mind"

 

Edit: Vær litt forsiktige med hvem dere hører på, Bill Gates var tross alt karen som påsto at Internett aldri kom til å slå ann!

Lenke til kommentar
... in other news today: Steve Ballmer is not quite sane.

Altså - folk som han der skal man bare ikke høre på!

Nei, bedre høre på en kar som har en gjeit som avatar

 

1) Det heter "Nei, DET ER bedre Å høre..."

2) Det heter "geit".

3) Det er ikke en geit, men en gnu.

4) Du viser hvor totalt uvitende du er ved å ikke vite hva den gnuen er for noe. Da teller ikke din mening.

5) Jeg har aldri påstått at noen bør høre på meg (ikke i denne tråden, i hvertfall).

Lenke til kommentar

til informasjon:

 

"Ballmer er kjent for å tidligere ha beskrevet Linux som en kreftbyll i programvareindustrien."

 

http://www.itavisen.no/art/1301055.html

 

for det andre, uavhengige kilder er vanskelig å finne, for som de fleste vet er også forskere og analysebyråer til salgs, slik at bestilling av "positive" rapporter er mulig.

 

opensource er uansett veien å gå slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Problemet til windows er modellen som de bruker. Den er generell usikker. Når det er tilnærmet umulig å bruke en maskin i vanlig "bruker modus", og man må nesten være administrator for å få noe gjort er det teit. Til og med når man er i bare "bruker modus" kan man forsatt "med litt intressange" teknikker laste opp og/eller erstatte dll filer og activex komponenter som kan være en trussel for systemet. For å ikke å snakke om idotiske skripting språk med store sikkerhets trusseler. Ja jeg snakker om vbs (visual basic scripting), Nimda, I Love you etc. Det har blitt litt bedre med windows 2003, men ikke godt nok. Problemet til windows er at de forsatt baserer store deler av system på gamle windows 95 metoder og har satt bruker venlighet over sikkerhet.

 

Jeg sier bare det som er sant: "Windows was not designed to be insecure, it just was not designed with secureity in mind"

 

Edit: Vær litt forsiktige med hvem dere hører på, Bill Gates var tross alt karen som påsto at Internett aldri kom til å slå ann!

Spådom:

Neste versjon av Windows blir ikke annet enn en kraftig internett browser som gjør det enkelt å finne programvare og tjenester i Microsofts utvalg. Opera m.fl. kan like gjærne begynne med det samme å lage browsere som kjører inne i Internet Explorer. De trenger stort sett bare en IFRAME

Den som lever får se: :wink:

Lenke til kommentar

Hm, at Steve er sleip er det vel ingen nyhet men at han sliper unna med direkte løgn er det helt j****.

 

I intervjuet påstår han at det ikke finnes noe roadmap for Linux men det tar ca 30 sec til å finne ut av RedHat infoside om RH Enterprise Linux:

quote/

12-18 month release cycle and five years of support for every version.

quote/

 

Busted !!!!

Again !!!

At folka gidder å handle fra de idiotene skjønner jeg ikke i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...