Gå til innhold

[Løst] GPU til server


Lanes

Anbefalte innlegg

Har satt sammen et lappeteppe av en server med diverse overflødig hw, i hovedsak komponenter fra gamingmaskinen, men har droppet å sette inn GPU og kobler heller til via nettverket.

 

Jeg ser derimot at muligheten for å koble til en skjerm kunne være av nytte. Hovedkortet krangler litt og det er et styr hver gang jeg må sette inn et grafikkort kun for å gjøre endringer i BIOS.

 

De grafikkort jeg har liggende er derimot ikke egnet for en server grunnet varme, størrelse og strømforbruk. Hadde vært bra med gpu i prosessor, men den muligheten har jeg ikke enda. Eneste bruk er altså for å konfigurere server ved maskinen, ikke noe bitcoingraving eller liknende.

 

Eksisterer det noen rimelige kort for denne bruken?

Hva brukes ellers i rackservere?

 

Det blir nok oppgradering til skikkelig rack med tiden, så et lavprofilskort hadde vært greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om hovedkortet har en skjermutgang, de aller fleste hovedkort har dette. Dersom du har et såpass spesielt hovedkort at det ikke har skjermutgang, så må du nok sette i et skjermkort. Det er lurt å bruke et enklest mulig skjermkort, og du kjenner sikkert noen som har et liggende et gammelt enkelt et i en skuff eller noe.

Lenke til kommentar

Sjekk om hovedkortet har en skjermutgang, de aller fleste hovedkort har dette. Dersom du har et såpass spesielt hovedkort at det ikke har skjermutgang, så må du nok sette i et skjermkort. Det er lurt å bruke et enklest mulig skjermkort, og du kjenner sikkert noen som har et liggende et gammelt enkelt et i en skuff eller noe.

 

De færreste hovedkort har vel skjermutgang meg bekjent, i hvert fall i segmentet "tidligere gaming-PC". En stund siden jeg oppgraderte sist, men det er vel ellers kun noen chipset som støtter grafikk over PSU. Jeg har uansett ikke den muligheten på kortet i serveren.

 

Som jeg skriver har jeg flere gamle kort liggende, men å sette inn et tidligere toppkort i en server blir fullstendig overkill.

Lenke til kommentar

At de fleste hovedkort har skjermut gang stemmer forsåvidt nå siden det er ganske vanlig med intergrert grafikk på nye CPUer i mellomklassen som folk flest kjøper.

 

Du har åpenbart ikke dette. Alt du trenger er en skjemutgang. Kjøp det billigste skjermkortet du kan finne og du er good to go.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...