Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Muligheter ved nabokonflikt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Dillemma i seksjonert enebolig med 3 boenheter der beboere i hver enhet eier selv.

I tilfellet her er det mellom topp og midterste bolig hovedkonflikten er.

 

Planløsningen er så og si lik mellom de 2 etasjene men i etasjen under er det soverom under min stue. Stuen i etasjen under er under ett av mine soverom og et kontor/soverom.

 

Forøverig i huset er alle somrom på en side i huset med untak av det ene soverommet i midterste etasje.

 

I følge plantegning så er det ett soverom som ligger over ett annet , der hvor jeg sover. Dette soverommet under mitt soverom blir brukt som stue av eiers bror som leier av søster.

 

Det er sammenkomster hele uken og fester der hver helg og det går utover søvnen min og min evne til å være far for min sønn på snart 3 som jeg har annenhver helg.

 

I tillegg til dette er det åpenlys pushing av narko fra leiligheten under min og det er ett renn av folk som kommer til fots eller med biler og dette er bemerket av flesteparten av mine naboer her. Politiet har vært på rassia der og tatt beslag og aktiviteten har bare fortsatt etter dette.

 

Hærverk på alle 3 biler jeg har hatt på plassen utenfor , tatt seg til rette på min terrasse og stjålet alkohol fra uthuset og herpet og gått amok der.

 

Eier i midterste har også i tillegg satt opp en hundegård rett utenfor huset , der soverommet er , ca rett under 2 meter fra huset.

 

Folk som kommer til de i midterste etasje ringer ofte på min ringeklokke , seint og tidlig , noen kommer rett inn i hjemmet vårt også.

 

Jeg har bedt ved flere anledninger at søster bytter rom med broren slik at han får rom under vår stue , men søster nekter fordi det rommet er litt større enn det broren har i dag. Alle 3 etasjer har egen terrasse med uthus på , i midterste er dette ikke lengre brukbart til å oppbevare seg i da det er fullt i boss og møbler og diverse rot. Jeg har også bedt om at de bruker evt dette, igjen lite vilje til å gjøre noe.

 

Politi og advokat er det som er mine utveier fremover , men hva og hvordan og evt hva andre instanser som kan bistå i slik konflikt som dette er jeg nysgjerrig på.

 

Takker på forhånd for inspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at dette er et seksjonert sameie kan styret både pålegge sameieren å selge seksjonen så vel som å flytte ut, se eierseksjonsloven §§ 26 og 27.

 

Din første handling bør derfor være å føre en detaljert logg over brudd på ordensregler og plagsom/sjenerende oppførsel, med dato og tid, som du bruker som vedlegg i klagen til styret. Denne loggen kan styret bruke hvis vedkommende motsetter seg flytte-/salgspålegg og saken må inn for retten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan rive opp gulvet ditt og støpe betong i hele etasjen. Du kan ringe politi hver gang det er bråk etter klokken 23. Du kan anmelde absolutt alle tilfeller av hærverk på din og sameiets eiendom. Du kan rette klage mot styret i sameiet og påtvinge salg.

Hehehe , tro meg , jeg har lagt ned dobbel gips i stuen min kjøkken og gang , og i alle disse rom er det steingulv , stue og gang med varmekabler nedstøpt først. Det er kun soverommet mitt som er ulevelig.

Skal ta hele rommet på nytt og bruke 100 patroner med akryl og tette alle sprekker og hull eg kan finne før eg plater med rehab plater utenpå det eksisterende.

 

Men hjelper lite , kan jo ikke sove med vindu åpent , da våkner jeg bare midt på natten veldig sulten ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...