Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Depresjon grunnet homofil legning


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en aktiv bruker som velger å poste som anonym da dette er veldig tøft for meg. Jeg er ute av skapet, venner og familie vet om min legning, så det er ikke det som er problemet.

 

Problemet er at jeg føler meg ensom. Jeg har gode venner, god jobb og liker å være aktiv og holde på med diverse ting. Men jeg føler meg veldig ensom! Dette kan gå opp og ned, men det er spesielt sterkt ved høytider og dette kan også forekomme dager utenom høytider også.

 

Jeg har som sagt mange gode venner, men jeg har ingen venner som er homofile. Jeg føler meg veldig alene med legningen min og akkurat nå har jeg det ikke veldig bra. Jeg er redd for å ende opp alene, mens mine venner får barn og familie og at jeg bare sitter der alene. Jeg nærmer meg slutten av 20-årene og har aldri hatt kjæreste, noe som også selvfølgelig går på selvtilliten.

 

Jeg har profil på gaysir, uten at det hjelper så veldig. De fleste der inne søker sex virker det som om, mens jeg gjerne foretrekker "gode gammeldagse" dater om man kan kalle det det. Ettersom mine venner er heteofile så er vi veldig sjeldent på utesteder "for" homofile, siden de selvfølgelig gjerne vil møte noen også. Dette er ganske tungt for meg, og jeg får nesten da aldri muligheten til å omgås andre homofile. Bare jeg skriver dette så er jeg nesten på gråten.

 

Jeg er heller ikke flink til å si at "jeg er homofil" når jeg møter nye, og jeg kan være veldig sjenert rundt gutter (heterofile) Jeg vet ikke om dette kommer fra min legning eller om det er noe annet. Er det andre homofile som kjenner seg igjen?

 

Jeg har lenge vurdert å få en henvisning til en psykolog, men gruer meg til å fortelle til legen. Er dette noe som vil bli tatt seriøst hos legen, slik at jeg får en henvisning videre?

 

Håper noen kan hjelpe med svar, det hadde jeg satt pris på.



Anonymous poster hash: 06555...d1b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Du skriver at du føler deg mye ensom, og er mye bekymret for fremtiden din og om du vil ende opp alene. Du sier at roten til dette er at du er homofil. Du har mange gode venner, sier du. Jeg foreslår at du starter med å snakke med familie og venner om det som preger deg. Det er utrolig hvor mye det hjelper, nettopp det å sette ord på følelser. Tillatt deg selv å ta imot den støtten og kjærligheten du fortjener. Når det er gjort, vil jeg foreslå deg å sette fokus på andre ting enn det om du vil møte den rette eller ikke.
Tenk kun på å gjøre det som må til for at du skal bli lykkelig med deg selv. Det kan være så mangt. Her vil jeg si at en psykolog vil komme godt med, vedkommende vil rettlede og veilede deg på veien. Ellers husk at det alltid er noen som er glad i deg akkurat som du er, og DU fortjener å ha det bra! Lykke til <3

Lenke til kommentar

Kan du ikke oppsøke det homofile miljøet? Om du bor i en av de større byene så finnes det puber etc.

 

Synd at du skal ha det slik. Håper det går i orden for deg snart. Et medlem av min nære familie sto frem for noen år siden, men da hadde jeg mistenkt det i årevis. For meg var det helt naturlig da vedkommende fortalte om det.

 

Er nok ikke dumt å prate med en psykolog, så får du pratet med en tredjepart.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært gutt og homo så ville jeg tatt kontakt. Desverre er jeg ei jente. Boring.

 

Synes du skal spør legen om henvisning til psykolog. Det er langt ifra noe å være flau for. Synes heller du burde være stolt som har turt å komme ut av skapet. Å snakke med en psykolog vil gi deg nye måter å tenke på.

 

Snakk med venner også. De kan sikkert hjelpe med rådgivning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...