Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg startup av XP med Realtek 8139 kort


Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp XP må jeg vente i ca. et minutt for å bruke xp. Firewall Antivirus etc. starter etter ca. ett minutt, da kan jeg begynne å bruke pcen. Har hørt rykter om at det skal være et vanlig problem og at det er et problem med driveren til Realtek nettverkskortet. Men når jeg tar ned en flunka ny realtek driver fra deres hjemmeside skjer atter det samme, ett minutt ventetid hver gang jeg starter XP.

 

Er det noen som har noen driver som virker bra eller må jeg bytte til et annet nettverkskort 3com eller lignende. (River og sliter mitt hår over denne feilen).

 

Nettverkskortet blir brukt til telenor 1024/256 ADSL

 

khelben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme "problem" selv. På to maskiner. Dersom du er tilkoblet router eller switch og nettverkstilkoblingen er satt til å motta IP automatisk, kan det være grunnen. Selv har ungått problemet ved å sette fast IP på maskinene. (jeg er ikke på nettet via ADSL.

 

PS! jeg har nettgear og CNet kort.

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har samme problemet..Telenor ADSL...Tar 1 min før maskinen vill noen som helst etter oppstart

...

Hadde maskinen nede hos meg for nyinnstalasjon av windows..og ingen problemer hos meg(ngt)

Kom opp til han så var problemet det...

Han var vant med det så det ble ikke gjort noe med det...men det iriterte meg...

 

Husker ikke hva modemet hans heter(Det er innebygget hub i det men self. funker bare 1 port)men det er det som lager problemene..

 

Eller en kombinasjon av disse...

 

Han har foresten jensen nettverks kort...

 

TaZ

Lenke til kommentar

 

Husker ikke hva modemet hans heter(Det er innebygget hub i det men self. funker bare 1 port)men det er det som lager problemene..

 

Eller en kombinasjon av disse...

 

Han har foresten jensen nettverks kort...

 

TaZ

 

Man må sette f.eks 192.168.0.1 som IP på kortet, dette er et problem hos Telenor som bruker en PPP mot nettet sitt og ikke deler ut IP direkte til kortet.

Lenke til kommentar

 

Husker ikke hva modemet hans heter(Det er innebygget hub i det men self. funker bare 1 port)men det er det som lager problemene..

 

Eller en kombinasjon av disse...

 

Han har foresten jensen nettverks kort...

 

TaZ

 

Man må sette f.eks 192.168.0.1 som IP på kortet, dette er et problem hos Telenor som bruker en PPP mot nettet sitt og ikke deler ut IP direkte til kortet.

 

Vil bare si at dette er det eneste som gjør Telenor adsl raskere

i oppstarten ,fast ip på lokal tilkobling (nettverkskortet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...