Gå til innhold

hva er minimumskrav til cpu for å se på tv/streame i 1080/HD


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenker å kjøpe to identiske vifteløse mini pc'er som jeg kan teipe bak på to tv'er. Så billig så mulig. F. Eks en gigabyte brix. Men er de aller billigste modellene for svake til å streame film i HD? Duger en celeron(tokjerner) med boost på 2.1 GHz?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nok muligens å spille av, til full hd men kan hakke innemellom.

Beste ville vært å deaktivert, aero, og diverse sidebar, spessielt i windows 7.

Men husk at turboboost ikke hjelper med mindre de kun bruker 1 kjerne ved høyere hastighet, så ville nok vurdert å se om du får tak i celeron N2930 da er du bedre sikret.

 

Men ser ut som den prosessoren finnes kun i Lenovo Chromebook N20p 11,6" HD touch.

 

Men da har du ikke mye å gå på ved windows oppdateringer, eller om antivirusprogrammet står på i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Det går nok muligens å spille av, til full hd men kan hakke innemellom.

Beste ville vært å deaktivert, aero, og diverse sidebar, spessielt i windows 7.

Men husk at turboboost ikke hjelper med mindre de kun bruker 1 kjerne ved høyere hastighet, så ville nok vurdert å se om du får tak i celeron N2930 da er du bedre sikret.

 

Men ser ut som den prosessoren finnes kun i Lenovo Chromebook N20p 11,6" HD touch.

 

Men da har du ikke mye å gå på ved windows oppdateringer, eller om antivirusprogrammet står på i bakgrunnen.

Takk for svar!

 

Hakking kan vi ikke ha noe av. Men er det ikke egentlig den integrerte grafikken på cpu'en som gjør mesteparten av jobben ved videoavspilling? Jeg vurderer faktisk en AMD cpu siden de kanskje gir litt mer for pengene på low end markedet?

Lenke til kommentar

De fleste grafikk-chips idag har innebygget støtte for h.264. Så lenge den har det skal det fungere. Sørg for at h.264 High Profile støttes!

Ellers har jo overgangen til HEVC (h.265) begynt, men det tar vel ennå en god stund før dette blir påkrevd.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?e=1390702 Det er en AMDA6-5400K til 380 kr

 

Denne skal fungere skulle jeg tro. Den var ihvertfall nevnt på AVSforum.com, under "cheapest ever HTPC that's decent"...

EDIT: Så ikke at det sto "vifteløs"...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Har selv en AMD A6 6400k black edition og grafikkdelen fungerer ganske så bra.

Får ca 1000 poeng i fire strike på 3dmark, sammenlignet med Intel HD Graphics 4400 som gir ca 700 poeng. (egne tester bare)

 

AMD sine prosessorer har samme montering som tidliger varianter, så kjøler burde ikke være noe problem.

Den som fulgte med min CPU var bare en vits.. Slang på en kjøler fra en gammel AMD Phenom og kunne da overclocke en del og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...