Gå til innhold

Fungerer gaming briller ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter mye på PC både på jobb og hjemme når jeg gamer eller gjør andre ting. Kjøpte meg dermed SteelSeries Scope Pro Gaming Glasses, og det er det smarteste jeg har gjort.

Jeg sleit med at jeg fikk veldig røde øyne, kjentes ut som jeg hadde sand i de, ble sliten, vondt i hodet. Alt dette forsvant når jeg begynte å bruke disse. Du kommer til å kjenne med en gang du tar på brillene at øynene slapper mer av.

 

Jeg synes også brillene forbedret kontrasten og fargene generelt ingame, det ble lettere å se folk i spill som bf og cs. Anbefaler det på det sterkeste, les også anmeldelsene som er skrevet til brillene.

 

Edit: 500-1000 spenn er ingenting i forhold til hvor mye de gir deg! :)

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Jeg sitter mye på PC både på jobb og hjemme når jeg gamer eller gjør andre ting. Kjøpte meg dermed SteelSeries Scope Pro Gaming Glasses, og det er det smarteste jeg har gjort.

Jeg sleit med at jeg fikk veldig røde øyne, kjentes ut som jeg hadde sand i de, ble sliten, vondt i hodet. Alt dette forsvant når jeg begynte å bruke disse. Du kommer til å kjenne med en gang du tar på brillene at øynene slapper mer av.

 

Jeg synes også brillene forbedret kontrasten og fargene generelt ingame, det ble lettere å se folk i spill som bf og cs. Anbefaler det på det sterkeste, les også anmeldelsene som er skrevet til brillene.

 

Edit: 500-1000 spenn er ingenting i forhold til hvor mye de gir deg! :)

Du skal vel ha en temmelig råtten fargeprofil eller skjerm hvis slike briller skal forbedre fargene dine. Det er jo et farget filter du ser skjermen gjennom (du får vel briller uten farge også, riktignok), da fjernes noe av farveinformasjonen før den når deg, og det bidrar nok til høyere kontrast, men fargene blir jo ikke riktige.

 

Jeg skjønner ikke greia med fargede briler. Hvis det hadde vært så fantastisk hadde det neppe vært noe problem å lage skjermer som gav slikt filtrert lys. Når det gjelder kontrast kunne den vært enda høyere hvis du hadde filtrert ut alle farger og spilt i sort/hvitt. For å sette det på spissen.

 

Men antireflektive glass kan jeg jo forstå gjør det mindre slitsomt å se på skjermer i enkelte situasjoner.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Gule glass/linser har vært i bruk lenge av f.eks skiløpere og soldater, ellers så er det ikke uvanlig med gule vernebriller heller (foretrekker gule glass selv).

Det hjelper godt på kontrasten det er ingen tvil om det, men "Gaming" briller er enoooormt overpriset.

Lenke til kommentar

 

Jeg sitter mye på PC både på jobb og hjemme når jeg gamer eller gjør andre ting. Kjøpte meg dermed SteelSeries Scope Pro Gaming Glasses, og det er det smarteste jeg har gjort.

Jeg sleit med at jeg fikk veldig røde øyne, kjentes ut som jeg hadde sand i de, ble sliten, vondt i hodet. Alt dette forsvant når jeg begynte å bruke disse. Du kommer til å kjenne med en gang du tar på brillene at øynene slapper mer av.

 

Jeg synes også brillene forbedret kontrasten og fargene generelt ingame, det ble lettere å se folk i spill som bf og cs. Anbefaler det på det sterkeste, les også anmeldelsene som er skrevet til brillene.

 

Edit: 500-1000 spenn er ingenting i forhold til hvor mye de gir deg! :)

Du skal vel ha en temmelig råtten fargeprofil eller skjerm hvis slike briller skal forbedre fargene dine. Det er jo et farget filter du ser skjermen gjennom (du får vel briller uten farge også, riktignok), da fjernes noe av farveinformasjonen før den når deg, og det bidrar nok til høyere kontrast, men fargene blir jo ikke riktige.

 

Jeg skjønner ikke greia med fargede briler. Hvis det hadde vært så fantastisk hadde det neppe vært noe problem å lage skjermer som gav slikt filtrert lys. Når det gjelder kontrast kunne den vært enda høyere hvis du hadde filtrert ut alle farger og spilt i sort/hvitt. For å sette det på spissen.

 

Men antireflektive glass kan jeg jo forstå gjør det mindre slitsomt å se på skjermer i enkelte situasjoner.

 

Har du noen gang prøvd slike briller? Jeg er enig i at fargene ikke blir riktige, det blir jo helt klart en "gulskjær" i bildet. Men jeg synes at dette gjør det lettere å oppdage folk i feks battlefield, grunnen kan jeg ikke helt forklare, og det er nok ganske individuelt.

 

Uavhengig av det så er vel den største grunnen til å bruke pc briller med gult glass at det blir mer avslappende for øynene. Jeg hadde så vondt i øynene at uavhengig om jeg brukte briller, linser eller satt foran pcen i det hele tatt så kjentes det ut som at jeg hadde sand i øyet. Og etter at jeg begynte å bruke gule pc briller som jeg linket til tidligere så endret dette seg radikalt.

 

Hvis du tidligere aldri har hatt noen problemer med trøtte øyne, hodepine, røde øyne osv så kan jeg forstå din skepsis. Men jeg sier bare at for meg så snudde det alt på hodet, til det bedre.

Lenke til kommentar

Hvis man har problemer med en vanlig skjerm så skjønner jeg jo at man prøver. Men som sagt, fargene blir selvfølgelig ikke bedre, de blir dårligere. Uavhengig av om du synes det er enklere å se ting på skjermen, har fargene blitt forvridd. Det kan det sikkert være verdt hvis man ellers får problemer med hodepine etc. Hvis alt hadde blitt bedre med slik filtrering kan du være helt sikker på at skjermene hadde blitt levert slik som standard. ;)

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...