Gå til innhold

Gaming headset til PS4


Benbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha googlet en del og fått mye forskjellig informasjon om gaming headset til PS4, så har jeg fortsatt ikke blitt noe klokere. Tenkte derfor at jeg skulle starte en tråd og gjøre alt litt lettere. Mine krav til headset:

 

-Surround

-God lyd

-Bra mikrofon (I hvertfall bedre enn den som følger med)

-Koste ca 1000,- (Vil ikke bruke alle penga mine)

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Etter å ha googlet en del og fått mye forskjellig informasjon om gaming headset til PS4, så har jeg fortsatt ikke blitt noe klokere. Tenkte derfor at jeg skulle starte en tråd og gjøre alt litt lettere. Mine krav til headset:

 

-Surround

-God lyd

-Bra mikrofon (I hvertfall bedre enn den som følger med)

-Koste ca 1000,- (Vil ikke bruke alle penga mine)

 

 

Takker for alle svar :)

http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=1093&prodid=59316 disse kanskje uten mic jeg bruker disse http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/gaming-headset/PS3WHEADSET/sony-tradlost-gaming-headset-ps3 vet ikke om de funker for ps4

Endret av olsengamer
Lenke til kommentar

Jeg ville ha gått for PlayStation Gold Wireless Headset:

 

Koster under 1000 kroner.

 

Key Features:
  • 7.1 virtual surround sound (PS3™ and PS4™ only)
    • Crystal clear internal microphone
  • Preset sound modes optimised for games, movies and music – download the Headset Companion App from the PlayStation Store to access more custom sound modes.
Foldable design for travel and storage
  • Up to 8 hours use time when fully charged
  • On-screen headset status display

  • Changeable faceplates
Lenke til kommentar

Sony sitt Gold headsett har max sugen mick, så om online kommunikasjon er viktig ville jeg ha styrt unna. Ellers er stort sett slik emulert sourroung i rimelige headset bak mål i mine ører. Jeg er ikke så glad i det på mitt Astro A50 heller, samma med PX4 headsettet jeg har liggende.

Lenke til kommentar

Sony sitt Gold headsett har max sugen mick, så om online kommunikasjon er viktig ville jeg ha styrt unna. Ellers er stort sett slik emulert sourroung i rimelige headset bak mål i mine ører. Jeg er ikke så glad i det på mitt Astro A50 heller, samma med PX4 headsettet jeg har liggende.

Men hvilket hadde du valgt til den prisen?

Lenke til kommentar

 

Sony sitt Gold headsett har max sugen mick, så om online kommunikasjon er viktig ville jeg ha styrt unna. Ellers er stort sett slik emulert sourroung i rimelige headset bak mål i mine ører. Jeg er ikke så glad i det på mitt Astro A50 heller, samma med PX4 headsettet jeg har liggende.

Men hvilket hadde du valgt til den prisen?

Har vært på utkikk etter det samme som deg. Har kikket en del på anmeldelser, kommentarer m.m overalt på nettet. Det mala nevner om astro headsetta og playstation sin gold etc, ser ut til å stemme utifra det folk sier.

 

Det headsettet som folk da anbefaler tilslutt og som skal være det beste headsettet til ps4 per dags dato, er Skullcandy Plyr 1. Det er astro selv som har kjøpt opp og har laget dette headsettet.

 

Folk som har astro a50 (ps gold også) og skullcandy headsettet snakker om at skullcandyen er bedre på så og si alle områder til en hyggeligere pris.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Komfort er det lite å si på på A50 etter mitt hode :) Bra lyd også så lenge man holder seg til tradisjonell stereo. Jeg har knapt brukt surround mulighetene, men mener uansett dette fører til dårligere lydbilde.

 

 

Har aldri testet ett "rimelig" headsett der sourround faktisk er skikkelig brukbart.

Lenke til kommentar

Man blir vel ikke meget misfornøyd uansett hva man velger oppi den prisklassen. Virker som de alle sitter godt på hodet og gir god lyd. Spørsmålet er bare hvem som gir mest for pengene når man ikke er millionær.

 

Sånn jeg ser det ;

 

2000-2500kr Astro A50 er overpriset, men gir kanskje den beste total opplevelsen med lyd,komfort,5ghz etc.

800kr Sony gold holder følge eller er bedre enn Astro A50 på visse lyd aspekter, men skorter på bass,mic og 2.4ghz.

16-1700kr Skullcandy omtales som et headset som er like godt,hvis ikke bedre, enn Astro A50, men til en billigere penge. Den kjører ikke på 5ghz.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Fikk mitt Astro for 1100 ,- så jeg klager ikke :p Men for de som måtte kjøpe det for fullpris ser jeg jo at man kan begynne å svette. Men uansett er 5ghz fullstendig overlegent 2,4ghz signaloverføringen, så jeg kunne ikke tenkt meg noe annet sånn sett. Finnes vel noen rimeligere headsett med 5ghz ?

Lenke til kommentar

Poster noen innlegg som jeg synes gir en grei oversikt og som stemmer godt overens med det som blir sagt i anmeldelser og av folk generelt.

 

Eneste er vel den nye HyperX cloud ("Qpad H90") som også kan slenges inn i miksen for de som er på budsjett, og eventuelt Sony gold.

 

I would HIGHLY advise anyone to stay away from Turtle Beach. Despite what they're commercials and marketers say, Pro gamers DO NOT use Turtle Beaches nor do they ever "recommend" them. The whole image of pro-gamers using Turtle Beach's is marketing hype and false advertisement.

I've demo'd Turtle Beach's up and down Electronic Stores, the audio is mediocre and the microphone quality isn't any different than standard mic's you'd find on Microsoft's standard mono headsets. I wouldn't even for a second spend a dime on TB's because they are SERIOUSLY over-priced and over-hyped headsets... Got $300 to spend on a headset? Let me throw in some recommendations IF you don't mind...

 

Wireless:
Astro A50 - $300
SteelSeries H Wireless - $300 (Top Pick)
Skullcandy PLYR1 - $180 (Top Pick)
PlayStation Pulse Elite Edition - $130
Tritton Warhead 7.1 - $150

 

Wired:
Sennheiser PC 363D - $250
Astro A40 - $250
Razer BlackShark - $130 (Top Pick)
Razer Kraken 7.1 - $100
SteelSeries 9H - $160 (Top Pick)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

innlegg 2:

No prob bro. Though I might suggest the Skullcandy PLYR 1 or SteelSeries Wireless H over the Astro A50. And the reason for that being because although the audio quality on the A50 is excellent, the mic quality is....average. It's by no means "bad" but it's definitely not the quality you'd expect coming from the $300 price-tag. Infact, the mic quality is the only disappointing thing about the A50, everything else is awesome.

But if microphone quality isn't a big deal to you, then go ahead and purchase those A50's, they're pretty dope.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Mitt PX4 har bedre mic kvalitet enn A50, klokkeklart i følge de jeg spiller med. a50 er hakket under, men fortsatt milevis fra Sony sitt. Faktisk de medfølgende pluggene på PS4 har BEDRE lyd på micen en det headsettet til Sony...

 

Men A50 er bedre jevnt over andre steder så da er det å foretrekke. Hadde dog aldri kjøpt det til fullpris her i Norge.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er sikkert mye smaksak og småtteri som kan vris på i den lille jungelen der. For eksempel ser jeg Blackshark hylles av vanvittig mange til den prisen, men så dukker det opp en eller to her og der som bare klager pågrunn av for mye bass o.l og kaller det søppel.

 

Det var bare et eksempel.

 

De fleste headsetta som er verdt å nevne er vel nevnt nå tror jeg, så får man vurdere og bare kjøre på med et. Man blir sikkert fornøyd uansett hvilken retning man går :)

Lenke til kommentar

Okei, samme inntrykk jeg hører andre sitter med også. Vurderer nytt headset til høsten, og da har jeg sett på de HyperX Cloud headset og de er vel bare stereo. Men tar ditt ord og håper det holder! Ellers har jeg surround anlegg om det skulle være nødvendig, men synes det er bedre å game action spill med headset så man "sitter i scenen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...