Gå til innhold

Oppdatere skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei, har prøvd å lese litt gjennom noen tråder her, men jeg er fortsatt ikke sikker på hva jeg skal kjøpe...

 

Har idag xfx radeon hd 6870 (https://www.komplett.no/xfx-radeon-hd-6870-1gb-gddr5-dual-fan/623768) og har ønsker om å få litt bedre ytelse i Battlefield 4 og hardline når det kommer. Jeg har sett på GTX 770, men så finnes det jo en haug med forskjellige varianter av det. Også finnes det radeon kort av samme ytelse, men der er jeg helt blank.

 

Jeg har lyst til å bruke så lite som mulig så klart, men mellom 2000 og 3000 hadde vært fint. Er det sånn at man kan doble ytelse ved å legge på 4-5 hundre, så er det helt klart noe jeg kan vurdere.

 

Hvis det er noe som har noe å si så er dette resten av oppsettet:

Hovedkort: Asus P8-P67 M

https://www.komplett.no/asus-p8p67-m-pro-b3-socket-1155/626405

 

PSU: Corsair 750w

https://www.komplett.no/corsair-tx-750w-psu/340678

 

Og 8gb med ram

 

Takker for svar :)

 

Edit: Jeg har også prøvd å se på finn for å få enda bedre pris, men må som sagt vite hva jeg skal ha :p

Endret av Zezner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner ikke prosessoren, men hvis du har i5 2500k eller tilsvarende.

 

R9 290 eller R9 290x hadde jeg gått for om du vil kjøpe nå, brukt eller ny får du velge selv.

Kjøp helst med god kjøling, ikke billig stock AMD kjøler med en vifte, vil bråke veldig mye og bli varmt på en varm sommerdag. Om du kjøper nytt er Asus Radeon R9 290 DirectCU II OC brukbart til prisen.

 

Angående nvidia, begynner GTX 770 bli litt utdatert, og 780 serien er vel for høyt priset.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Forskjellen er 290x yter litt mere en 290.

Men ikke så veldig stor betydning.

 

Skjermkort fra gigabyte, Asus, MSI R9 290X Gaming 4G har alle forhåndvis god kjøling, og burde være ganske så stillegåene.

 

Skjermkort du bør styre unna heter: AMD Radeon R9 290X.

Denne viften bør være støyende og lite effekttiv: Da er GTX titan kjøleren bedre.

original.800x500.jpg

Lenke til kommentar

Altså, det er helt greit å kjøpe amd kort på finn... Men vær obs på at 280x og opp over ofte er blitt brukt til mining av bit/litecoins... Selgeren er ute etter å dekke sine kostnader etter at han har kjørt kortet på 100% load 24/7 siden det er kjøpt.

 

Med andre ord kan du regne med å kjøpe et kort som har kjørt 100% load 24/7 i 6+ måneder. Det kan ofte være en dealbreaker.

 

Edit: Det må jo også sies at dette kortet kun er 200kr billigere enn samme kort hos cdon. Hadde personlig ikke gitt mer en 2000ish kroner for dette kortet.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Kommer ikke til å knote med noen ekstra kjøler, da jeg ikke føler jeg har noe særlig kontroll på sånt.

 

Selgeren påstår at det ikke er overclocket er brukt til mining, men man vet jo aldri.

 

Tror da at jeg skal ta tipset til LMH1 og kjøpe ett nytt Asus R9 290.

 

Takker for fantastisk respons og enkle og gode forklaringer :)

Lenke til kommentar

Et nytt R9 290 er det som gir deg mest for pengene :)

 

Jeg hadde ikke satset på amd på bruktmarkedet akkurat nå. Det meste er antakelig brukt til mining. Det er derfor bruktmarkedet er så enormt stort akkurat nå. Og ja, selvfølgelig påstår dem at det ikke er brukt til dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...